Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@23:52:03 GMT

نقش بارز ایکنا در ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۴۰۵۷

نقش بارز ایکنا در ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سید محمدجواد شوشتری 12 تیرماه در هشتاد و یکمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی در شهرکرد، اظهار کرد: هفته گذشته توانستیم مصوبه مربوط به اساسنامه سازمان قرآنی را اخذ کنیم.
وی بیان کرد: سال گذشته تلاش شد اعتبار دو میلیارد تومانی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به بودجه ایکنا افزوده شود، اگر این میزان اعتبار به سازمان قرآنی اختصاص می‌یافت بسیاری از مشکلات در استان‌ها و تهران برطرف می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شوشتری افزود: ایکنا در استان‌هایی همچون خراسان، اصفهان، خوزستان و مرکزی رتبه‌های بالایی دارند که یکی از دلایل آن‌، وجود امکانات بهتر بوده است.
وی بیان کرد: در تابستان سال گذشته خبرنگارانی که گزارشات خوبی آماده کردند واریزی برای آن‌ها انجام شد، همچنین برای زمستان نیز مبلغی به حساب آن‌ها واریز شد، همچنین رزومه‌سازی برای خبرنگاران در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل ایکنا افزود: یکی از مهم‌ترین سوژه‌های کشور، ادغام اتحادیه‌های قرآنی بوده که در این میان نقش ایکنا بارز است که درگیر این موضوع هستیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه اپلیکیشن ایکنا راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: لازم است استان‌ها روی این اپلیکیشین کار کنند.
شوشتری افزود: یکی از اقدامات سازمان قرآنی دانشگاهیان جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای است که باید به منظور تغییر محتوا، در فضای مجازی حضور پیدا کرد.
در ادامه مهدی رفیعی سرپرست مرکز افکار سنجی دانشجویان (ایسپا) بیان کرد: یکی از بهترین مزیت ایسپا، شعب ایسپا است.
وی افزود: امسال با توجه به در پیش بودن انتخابات، فرصت بسیار مهمی برا ایسپا محسوب می‌شود که باید خود را نشان دهند، زیرا عیار یک مرکز نظرسنجی به نتایج آن بستگی دارد.
رفیعی با اشاره به اینکه برنامه اصلی ایسپا توانمندسازی برخی از شعب است، تصریح کرد: برخی از شعب توانمند و برخی دیگر نیازمند توانمندسازی هستند که لازم است در این راستا برای توانمندسازی دیگر شعب مشارکت لازم را انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به‌منظور توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، گسترش و تقویت فرهنگ و تنوع‌بخشی به روش‌های سوادآموزی، تفاهم‌نامه مشترکی میان سازمان نهضت سوادآموزی به نمایندگی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سرپرست این معاونت منعقد شد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک که در معاونت قرآن و عترت برگزار شد گفت: در دههٔ ۶۰ موج قرآنی گسترده‌ای در کشور راه افتاد و بعد از آن بنا به اتفاقاتی دچار نوسان شد و به لطف خداوند این موج در حال حاضر دوباره در حال شکل‌گیری و جای خشنودی است که همه سازمان‌های مردم‌نهاد مثل نهضت سوادآموزی قدم در ماندگاری آن برداشته و از این جریان به نحو مطلوب بهره برداری می‌کنند.

شبیر فیروزیان با ابراز خرسندی از فعالیت مشترک با سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: این معاونت می‌کوشد با پایبندی به تعهدات این تفاهم‌نامه برای معرفی افراد علاقه‌مند، روحانیان، مبلغان، معلمان، مربیان و مدرسان قرآن، فعالان فرهنگی داوطلب و خیران برای بهره‌گیری از توانمندی‌های آنها به‌ویژه در امر شناسایی، جذب، نگه داشت و آموزش سواد به جامعه هدف، همکاری لازم را با سازمان نهضت سواد آموزی داشته باشد و در راه تحقق اهداف و توافقات مشترک با درایت و برنامه ریزی به نتیجه مطلوب دست یابد.

وی افزود: راهبری و کمک در تبلیغ و ترویج و حمایت‌های ستادی از دفاتر استانی و همچنین نظارت کلان بر عملکرد آنها در این معاونت انجام خواهد شد.

فیروزیان اظهار کرد: تشکیل کمیته‌های راهبری و عملیاتی، انتخاب و سازماندهی افراد واجدالشرایط و صدور ابلاغ برای آنان برای فعالیت در واحد‌های زیر مجموعه، برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی، نظارت وارزیابی مستمر برحسن اجرای برنامه‌ها و تهیه و تولید محتوا‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگی ویژه گروه هدف با رویکرد مفاهیم قرآنی از جمله فعالیت‌های این مدیریت در تحقق اهداف تفاهم‌نامه است.

در ادامه رئیس سازمان نهضت سوادآموزی موضوع انعقاد این تفاهم‌نامه را شناسایی و تهیه بانک اطلاعات افراد دارای سواد قرآنی بدون مدرک تحصیلی و بی‌سوادان علاقه‌مند به باسوادی از مسیر قرآن‌آموزی و جذب آنان باهدف باسوادی عنوان کرد.

علیرضا عبدی گفت: از جمله اهداف این تفاهم‌نامه تنوع‌بخشی به روش‌های سوادآموزی از مسیر قرآن‌آموزی و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و جلب مشارکت و هم‌افزایی فعالان و خیران قرآنی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در کاهش بی‌سوادان کشور است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به روش مکتب‌خانه‌ای و کاربرد‌های این نوع آموزش در زمان‌های گذشته درباره طرح سواد قرآنی اظهارکرد: یکی از مسائلی که ریشه در فرهنگ ما دارد و مورد غفلت واقع شده، موضوع سواد قرآنی است. سوادی که با آموزش قرآن انتقال پیدا می‌کرد و گوشه‌ای از این فرهنگ، یادگیری مهارت خواندن و نوشتن بود.

وی ادامه داد: افراد بسیاری در سنین مختلف هستند که تاکنون شرایط استفاده از فضای مدرسه برایشان مقدور نشده است؛ ولی از مسیر قرآن، خواندن و نوشتن را آموخته‌اند بسیاری از این افراد موفق به دریافت مدرک تحصیلی نشده‌اند و به همین دلیل سال‌ها مسیر رشد آنها مسدود مانده است. با اجرای این طرح سازمان نهضت سوادآموزی می‌کوشد تا افرادی را که سواد قرآنی دارند شناسایی شوند و بر مبنای توانمندی‌هایشان، مدرک تحصیلی دریافت کنند تا بتوانند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: مورد دیگر در اجرای سواد قرآنی برای افرادی است که بنا به هر دلیلی تمایل دارند از طریقی غیر از مسیر‌های رسمی موجود، آموزش ببینند.

عبدی اظهار کرد: نیاز به اجرای این طرح از مراجعه افرادی شکل‌گرفته است که متقاضی یادگیری سواد هستند، اما نمی‌خواهند به‌صورت رسمی درس بخوانند؛ زیرا فقط تمایل دارند؛ قرآن و دعا خواندن را یاد بگیرند؛ بنابراین آموزش سواد قرآنی ظرفیتی است که برای این افراد فراهم می‌شود و افراد داوطلب می‌تواند از این مسیر باسواد شوند و مدرک تحصیلی دریافت کنند. علاوه بر این با ارائه مدرک تحصیلی مسیر پیشرفت در حوزه دانش برای این افراد هموار می‌شود.

وی در پایان مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه اضافه کرد: امید است با اجرای توافقات مشترک گام بزرگی در جهت اهداف هر دو سازمان برداشته شود.

این تفاهم‌نامه مشتمل بر ۷ ماده و در دو نسخه تنظیم و به امضاء طرفین رسید و مدت و زمان اعتبار آن به مدت ۲ سال است که در صورت توافق طرفین، قابل‌تمدید است.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • عوامل برنامه‌های قرآنی با حضور «حجت‌الاسلام قمی» قدردانی شدند