Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قره شیخلو عصر چهارشنبه در نشست روسای ادارات امور قرآنی منطقه غرب کشور در همدان با بیان اینکه از سال گذشته در ۳۱ استان مراکز قرآنی که از سال ها پیش فعال بودند برنامه گردهمایی را مد نظر قرار دادند و استانهایی که به لحاظ منطقه ای کنار یکدیگر بودند دوره هایی را پیش بینی کردند که به صورت فصلی نسبت به تبادل تجربیات و بهره‌برداری از آنها اقدام کنند، گفت: از سال گذشته برگزاری نشست ها طراحی شد و خوشبختانه خروجی جلسات خوب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ۶ منطقه به صورت فصلی این برنامه در حال اجراست و علاوه بر تبادل نظر به سراغ کارهای مشترک و فراتر از حوزه استان حرکت می‌شود، گفت: در این نشست ها برنامه های حوزه پژوهشی نیز انجام می گیرد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه چند سالی است در استان مرکزی جشنواره گل‌های محمدی و گل های فاطمی برگزار می شود که این برنامه قابلیت گسترش و انجام در سایر استانها را نیز دارد، گفت: در این نشست به برنامه هایی که در دیگر استان ها برگزار می شود می پردازیم و پیرامون برگزاری مشترک آنها نظرات ارائه می شود.

قره شیخلو در ادامه با بیان اینکه اگر نیت خالص باشد خداوند موانع کار را رفع می کند، گفت: از حدود ۴ دهه قبل تا کنون در کشور فعالیت های قرآنی انجام می‌شود که به مرور اتفاقات خوبی نیز در این زمینه رخ داده است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی در صحنه رقابت های قرآنی بین المللی تنها ۲ رتبه داشتیم که در حال حاضر به بیش از ۲۰۰ رتبه بین‌المللی رسیده و این موضوع نشان دهنده رشد در بخش تلاوت قرآن است، اظهار داشت: اوایل انقلاب تعداد حافظان قرآن مجید به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسید اما در حال حاضر در سازمان تبلیغات اسلامی که مسئول صدور مدرک در این زمینه است بیش از ۷۰ هزار حافظ قرآن در آزمون‌های حفظ شرکت کرده اند که ۸۱ درصد از این تعداد بانوان هستند.

شکل گیری ۱۰ هزار تشکل قرآنی و مردمی

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به شکل گیری ۱۰ هزار تشکل قرآنی و مردمی در حوزه تبلیغات اسلامی عنوان کرد: این تشکل ها با جنس مردمی کار قرآنی انجام می دهند و همه این اقدامات نشان می‌دهد که نسبت به اوایل انقلاب خیلی پیش رفته ایم.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و با بیان اینکه باید این بیانیه را به گفتمان تبدیل و برای عملیاتی کردن آن تلاش کنیم، گفت: باید برای اصلاح سبک زندگی در کشور که منابع آن جز قرآن و عترت چیزی نیستند تلاش کرد.

قره شیخلو با بیان اینکه برای شکل‌گیری تمدنی به نام اسلام در کشور باید مبانی شکل گیری آن از قرآن و عترت استخراج شود، گفت: باید تغییری در زاویه نگاهمان به قرآن بدهیم و متناسب با شرایط و نیاز مردم و تحولات دنیا آنچه مردم کشور ما و جهان به آن نیاز دارند را ارائه دهیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه قرآن کاربردی و تاثیرگذار است به طوری که اثر قرآن باید خود را در زندگی مردم نشان دهد، اظهار داشت: قرآن مجموعه ای از بینش ها و دستورالعمل های الهی است و اگر آنچه در نزد خداوند ارزش محسوب می‌شود را ارزش بدانیم و به امر و نهی های الهی پایبند باشیم وضعیت حاکم بر جوامع متفاوت خواهد شد.

فضای قرآنی کشور برای رسیدن به حد مطلوب نیاز به انس مردم با قرآن دارد وی با بیان اینکه فضای کار عترت نیز باید در تشکل ها راه اندازی شود و با توجه به دو اثر صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در این راستا اقدام شود، گفت: فضای قرآنی کشور برای رسیدن به حد مطلوب نیاز به انس مردم با قرآن دارد.

قره شیخلو با بیان اینکه برای انس با قرآن باید تا جایی که ممکن است قرآن را قرائت کرد، اظهار داشت: اتصال اولیه با قرآن باب ورود به آن است اما متاسفانه هنوز این باب در کشور به صورت مستمر شکل نگرفته و برنامه های گسترده قرآنی به ماه رمضان محدود شده است.

وی با بیان اینکه برای پایه گذاری تمدن اسلامی ایرانی در زندگی باید جایگاه تعیین شده برای قرآن لحاظ شود، اظهار داشت: باید هر روز قرآن بخوانیم ولو نیم صفحه و در این میان هر روز خواندن و استمرار آن مهم است و باید برای جا افتادن این رفتار در جامعه نیز تلاش کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه قرائت هر روزه قران برکاتی دارد و نگاه به کلمات قرآن در زندگی تاثیراتی می‌گذرد که اگر آن را نخوانیم خود را از برکاتش بی نصیب کرده ایم، اظهار داشت: گام دوم تلاوت قرآن است به این معنا که در آیات قرآن تدبر داشته باشیم

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم کلیدهای قرآن در زندگی ما جاری باشد باید در آیات آن تامل و تدبر کنیم، گفت: اگر با دستورات قرآن آشنا شویم بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: اگر یاد بگیریم مانند آنچه قرآن خواسته اعمال و رفتار را اصلاح کنیم شاهد وجود شایعه دروغ و تهمت در جامعه نخواهیم بود.

قره شیخلو گام سوم را تلاش برای متجلی کردن این فهم در اعمالمان به طوری که تمرین کنیم تا درست رفتار کنیم، عنوان کرد و گفت: اگر این ۳ مرحله در جامعه اجرا شود می توان ادعا کرد مسیرهایی که رفته‌ایم درست بوده است.

اگر جامعه تقوا محور باشد مشکلات برطرف می شود

وی با بیان اینکه جامعه ای که حول قرآن حرکت کند همه مسائل سیاسی اجتماعی و اقتصادی آن حل می‌شود، اظهار داشت: اگر جامعه تقوا محور باشد مشکلات برطرف می شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با تاکید بر اینکه زیربنای اصلاح ساختار اقتصادی اصلاح فرهنگ جامعه است، گفت: باید در ساخت تمدن اسلامی به این نکات توجه داشت.

وی با بیان اینکه باید بر مبنای توجه به مفاهیم و مبانی که توسط عترت برای ما عنوان شده پایه‌گذار این تمدن باشیم گفت: اولین حلقه مسئول در این زمینه روحانیت و جامعه قرآنی است.

قره شیخلو با بیان اینکه از سه سال پیش موضوع سبک زندگی قرآنی در فعالیت ها مورد توجه قرار گرفته است و در این زمینه دوره هایی برگزار و اساتید تربیت و منابع پیش‌بینی شده است اما باید توان و ظرفیت را بالا برد، گفت: اگر تعامل خوبی بین ظرفیت‌های موجود کشور ایجاد شود خروجی اقدامات مناسب خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به دین و مذهب تعصب دارند و باید تلاش کنیم محتوای خوب و محتوایی که به درد مردم امروز بخورد در اختیارشان قرار دهیم، اظهار داشت: همه در این زمینه مسئولیت دارند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه خداوند دنیا و آخرت انسان را تضمین کرده به شرط آنکه در مدار مغناطیسی الهی قرار گیرد، اظهار داشت: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان همدان آماده ایم چرا که ظرفیت‌های خوبی در همدان وجود دارد.

کد خبر 4657517

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی قرآن سازمان دارالقرآن الکریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد

رئیس‌ مجلس‌شورای اسلامی گفت: برپایی بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)» در استادیوم آزادی تهران جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌ اسلامی به کتاب‌ الهی را در تاریخ ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی با اشاره به برگزاری محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی تهران نوشت: برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها (ع)» در استادیوم آزادی تهران جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران اسلامی به کتاب الهی و شعائر دینی را در تاریخ ثبت و به یادگار گذاشت.

متن پیام قدردانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس از دست‌اندرکاران بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

برپایی بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها (ع)» و در روز ولادت باسعادت آن حضرت در استادیوم آزادی تهران، جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌اسلامی به کتاب الهی و شعائر دینی را در تاریخ ثبت و به یادگار گذاشت.

قرآن کریم باعث نشاط و طراوت دل‌ها، دریای بی‌انتهای معرفت و کلید هدایت و تربیت افراد و جوامع به‌سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

قرآن برترین و ماندگارترین اثر آسمانی و جاودانه‌ترین پیامی است که خداوند برای هدایت بشر بر بهترین بنده خویش نازل و این کتاب نورانی را به‌عنوان شفاء و رحمت برای مؤمنین معرفی فرمود و چه‌بسیار مشکلات و سختی‌ها که به برکت تمسک به قرآن به گشایش و خیر و رحمت منتهی شده است.

ضمن تجلیل از شرکت‌کنندگان در این جشن و آئین معنوی و تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران، برنامه‌ریزان و کلیه عوامل اجرایی که در برگزاری این اتفاق و رویداد مبارک نقش‌آفرینی کردند، امیدوارم با استعانت از فیوضات و انس و الفت با این کتاب آسمانی، در مسیر روشن رستگاری و سعادت زندگی دنیوی و اخروی گام برداریم.»

کد خبر 739703

دیگر خبرها

  • از ثبت رکورد بازدید مخاطبان تا اتمام فعالیت بخش بین‌الملل در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
  • شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود
  • رئیس جمهور شنبه نمایشگاه قرآن می‌آید
  • دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی نیست!
  • امیرآبادی:مگر تیم ملی جای کوچکی است که بازیکن جوان یک شبه در آن ستاره شود؟/قلعه نویی کسی نیست به خاطر بیانیه حسینی را بازی بدهد
  • نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است
  • محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • اختلافات را با اتکا به قرآن کریم می توان تبدیل به ائتلاف کرد
  • طرح «زندگی با آیه‌ها»زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی است