Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،محمدجعفر امامیان مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه به تشریح مهمترین برنامه‌های دهه کرامت و جشن‌های زیرسایه خورشید در استان پرداخت و بابیان اینکه این جشن‌ها از فردا (پنج شنبه) همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت، گفت : شورای سیاست گذاری جشن‌های دهه کرامت از دو ماه پیش در کرمانشاه شکل گرفت تا مجموعه‌ای از برنامه‌های متنوع را با مشارکت دستگاه‌های مختلف استان برای این دهه اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حضور کاروان"زیرسایه خورشید" را از مهمترین این برنامه‌ها خواند و گفت : برنامه کاروان زیر سایه خورشید با حضور سه گروه از خدام حضرت رضا (ع) به همراه پرچم متبرک آستان قدس رضوی از ۱۵ تیر در کرمانشاه و شهرستان‌های مختلف استان اجرایی می‌شود.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه تصریح کرد: این گروه از خدام در مدت هشت روز حضور خود در کرمانشاه به دورترین و محروم‌ترین نقاط استان سفر خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: برگزاری جشن‌های باشکوه دهه کرامت به مدت ۱۰ شب با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در پارک شرقی تاق بستان از دیگر برنامه‌های این دهه خواهد بود.

امامیان یادآورشد: در این جشن‌ها که از ۱۳ تا ۲۳ تیر هر روز از ساعت ۱۸ عصر تا شامگاه اجرا خواهد شد، محلی شبیه صحن انقلاب بارگاه رضوی را برای حضور مردم بازسازی کرده ایم.

وی اجرای برنامه "بااجازه امام رضا (ع) "را از دیگر برنامه‌های مهم دهه کرامت خواند و گفت: در این برنامه که امسال برای دومین بار در استان اجرایی می‌شود، برنامه عقد ۴۰ زوج کرمانشاهی را با حضور خدام رضوی در روز ۲۱ تیر خواهیم داشت.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه اضافه کرد: همچنین در این روز همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی از پارک شاهد تا میدان تاق بستان کرمانشاه برگزار خواهد شد که بصورت زنده از شبکه سه پخش می‌شود.

وی بابیان اینکه برگزاری سفره اطعام رضوی برنامه دیگر روز ۲۱ تیر است، عنوان کرد: در این روز سفره‌های اطعام رضوی را در مناطق محروم برقرار می‌کنیم که برای اجرایی شدن این برنامه به مشارکت مردم نیاز داریم.

وی گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آذین بندی شهر و اجرای شب شعر ملکوت هشتم با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی و برگزاری اردو‌های سلامت جهت رسیدگی به محرومین از دیگر برنامه‌های استان در دهه کرامت خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

شورای سیاست گذاری جشن‌های دهه کرامت از دو ماه پیش شکل گرفت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن کریم ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهدالرضا شادمان از میلاد کریم اهل بیت(ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، حرم ملائک پاسبان در میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) غرق نور و سرور است، صحن ها و رواقها با چراغهای رنگارنگ و کتیبه ای زیبا آذین بندی شده است، به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی با محوریت حرم مطهر رضوی در مشهد در حال برگزاری است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: جشن شب میلاد امام حسن (ع) شب گذشته در محل رواق دارالحجة (عج) با قرائت دعای افتتاح آغاز شد و در ادامه یکی از شاعران و مدیحه‌سرایان اهل بیت (ع) جدیدترین سروده‌های خود در وصف امام مجتبی (ع) را تقدیم زائران حریم آسمانی حضرت رضا (ع) کرد.

حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد افزود: در ادامه این مراسم آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار کارشناس و مفسر قرآنی به بیان درس‌هایی از قرآن کریم و تفسیر آیاتی از این کتاب آسمانی پرداخت.

اجرای برنامه مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی در وصف مولود پانزده رمضان با نوای مدیحه‌سرایان اهل بیت (ع) از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای جشن شب میلاد امام مجتبی (ع) بود. وی ادامه داد: اجرای برنامه مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی در وصف مولود ۱۵ رمضان با نوای مدیحه‌سرایان اهل بیت (ع) از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای جشن شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) بود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: در ادامه این مراسم زائران حرم مطهر رضوی میهمان محفل دکلمه‌خوانی کریم اهل بیت (ع) با اجرا و دکلمه‌خوانی نوید اطاعتی، ابوالفضل محمودی، سید سلمان رحمان‌پناه، ابوالفضل سیبویه و روزبه بهروزیان شدند.

شریعتی نژاد افزود: ویژه برنامه جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) هم امروز سه‌شنبه ساعتی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض ارادت به ساحت امام مهربانی‌ها توسط وحید اصغری در رواق بزرگ امام خمینی (ره) آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: اجرای برنامه درس‌هایی از قرآن با سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و اجرای برنامه مدیحه‌سرایی با نوای مدیحه‌سرای اهل بیت (ع) رضا آتشبار از دیگر برنامه‌های سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی است.

شریعتی نژاد افزود: سلسله جشن‌های میلاد امام حسن مجتبی (ع) در شام میلاد این امام همام نیز ادامه دارد و ویژه برنامه شام میلاد آن حضرت با اجرای قطعه‌ای هنری و زیبا در وصف نور چشم حضرت علی (ع) و حصرت زهرا (س) توسط گروه سرود و همخوانی گلدسته‌های حرم آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مراسم زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی دعای افتتاح را با نوای مداح و ذاکر اهل بیت (ع)؛ ابراهیم احمدی زمزمه خواهند کرد.

همزمان با شب ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) تعداد ۴۰ هزار بسته افطار سبک در بین صفوف نمازگزاران حرم مطهر رضوی توزیع شد. او ادامه داد: بیان نکات تفسیری قران کریم توسط مفسر قرآن آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار، شعرخوانی شاعر آئینی نوید اطاعتی و قرائت دعای توسل با نوای هادی الهی از دیگر برنامه‌های شام میلاد امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی هم با اشاره به این که همزمان با شب ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) تعداد ۴۰ هزار بسته افطار سبک در بین صفوف نمازگزاران توزیع شد گفت: این افطار‌های سبک در صحن‌ها و رواق‌های مختلف حرم مطهر رضوی و حاشیه شهر مشهد توزیع شده است.

رضا خوراکیان افزود: تعداد ۱۰ هزار وعده غذای گرم در رواق‌های امام خمینی (ره) و دارالمرحمه، ۲ هزار وعده غذای گرم در صحن امام حسن مجتبی (ع)، هزار و ۷۰۰ وعده غذای گرم در رواق حضرت زهرا (س) و رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر و همچنین پنج هزار غذا در مهمانسرا‌های حضرت نیز توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بارگاه منور رضوی در ایوان باب الهادی (ع) میزبان هزار و ۵۰۰ نفر از زائران روزه‌دار است و هزار و ۵۰۰ وعده غذای گرم نیز در ایوان باب‌الکاظم (ع) حرم مطهر رضوی در بین مهمانان حرم مطهر در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) توزیع شد.

نماینده شورای هیات‌های مذهبی مشهد نیز گفت: همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) سفره افطاری ۶ کیلومتری عصر امروز از چهارراه دانش تا حرم مطهر رضوی در چهار مسیر پهن می‌شود.

جلال نبی‌پور اظهار کرد: قرائت قرآن، برگزاری نماز جماعت، اجرای سرود، برگزاری غرفه کودک و نوجوان و اقدامات فرهنگی از دیگر برنامه‌های شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مشهد بود.

دیگر خبرها

  • توزیع ۴۸ هزار افطاری متبرک در مناطق کم برخوردار در مشهد
  • ۱۷۱۷۶ کرمانشاهی در طرح پیامکی «زندگی با آیه‌ها» شرکت کردند
  • آکادمی گردشگری خوراک در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • احداث ۱۱۰ باب نمازخانه بین راهی در سطح کشور
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • برگزاری اردو‌های نذرشفا در مشهد الرضا
  • سفره کرامت ۱۰ هزار نفری در چهارباغ اصفهان برپا می‌شود
  • مشهدالرضا شادمان از میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • مشهدالرضا شادمان از میلاد کریم اهل بیت(ع)
  • چرا به امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت می‌گویند؟