Web Analytics Made Easy - Statcounter

قره باغی با اشاره به این‌که جشنواره موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت تبریز سیر تکاملی خود را سپری می کند، بر تداوم برگزاری این رویداد هنری در سال های آینده تأکید کرد.

«اسفندیار قره باغی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان این‌که بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره هم در مرحله انتخاب و هم داوری نهایی با وسواس و حساسیت زیادی صورت گرفته است، اظهار داشت: این حساسیت تا جایی بوده که با نظر هیأت داوران برخی از آثار که خارج از موضوع جشنواره بوده است، حتی در مرحله نهایی نیز کنار گذاشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت داوران دومین جشنواره موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت با تأکید بر این‌که گروه‌های شرکت کننده در چنین جشنواره‌های موضوع‌محور باید در چارچوب ارایه شده دبیرخانه به ارایه اثر بپردازند، افزود: مضامین، شعر و حتی ملودی برخی از آثار نیز قابلیت ارایه در جشنواره موسیقی مقاومت تبریز را نداشتند و بیشتر به درد جشنواره های آواها و نغمه های بومی و محلی می خوردند.

قره‌باغی در عین حال یادآور شد: برخی از آثار نیز بودند که هم به لحاظ محتوا و هم ملودی بسیار ارزشمند و فاخر بودند، قطعا شناسایی، تقویت و پرورش چنین استعدادهایی برای آینده موسیقی حماسی و مقاومت کشور با برکات مهمی همراه خواهد بود.

این استاد آواز و موسیقی کشور با اشاره به این‌که برگزاری دومین جشنواره سراسری موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه رویدادی ارزشمند و قابل توجه است، اظهار داشت: مهم‌ترین اصل در برگزاری چنین جشنواره هایی؛ سپردن کار به کاردان است؛ اگر چنین شود، قطعا نتیجه جشنواره نیز ارزشمند خواهد بود.

عضو هیأت داوران جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه با اشاره به این‌که مهم‌ترین معضل موسیقی کشور، گرایش هنرمندان به سمت موسیقی های کوچه بازاری و با مضامین سبک و دور از فرهنگ ایرانی اسلامی است، تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند در تعامل میان شعرا، آهنگسازان و خواننده های اثرگذاری کند.

وی در پایان با اشاره به این‌که جشنواره موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت تبریز سیر تکاملی خود را سپری می کند، افزود: قطعا تداوم برگزاری این رویداد هنری در سالیان متمادی منجر به گرایش فعالان موسیقی کشور به موضوعات حماسی، مقاومت و ارزشی خواهد شد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد غنی سازی اوقات فراغت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان بوشهر اردبیل اسفندیار قره باغی جشنواره موسیقی مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، معاون سیاسی امنیتی فرماندار میبد، رئیس دفتر امام جمعه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و رئیس بنیاد شهید شهرستان با حضور درمنزل سیدعلی محمد جوادیان، رضا جعفری نژاد و علی اصغر رسولی از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس از صبر و استقامت آنها تجلیل کردند.   سیدعلیمحمد جوادیان در عملیات فتح المبین، رضا جعفری نژاد در عملیات خیبر و علی اصغر رسول در عملیات والفجر هشت به درجه والای جانبازی نائل آمدند.   رئیس دفتر امام جمعه میبد در این دیدار گفت: انقلاب اسلامی به برکت خون هزاران شهید و ایثار و فداکاری شما جانبازان سرافراز و آزادگان به پیروزی رسید.   حجت الاسلام فاضلی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت به پرچمداری ایران اسلامی در برابر دشمنان ایستاده است، افزود: جبهه مقاومت با روحیه جهادی و انقلابی شما عزیزان در برابر رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی ایستاده است و به زودی جبهه کفر را سرنگون و قدس و مردم مظلوم غزه را از زیر ظلم و ستم دشمنان آزاد خواهد کرد.   وی خاطرنشان کرد: شما جانبازان عزیز و سرافراز زخم گلوله را در تن خود به یادگار دارید و به آن افتخار می‌کنید و در چشم و دل ملت ایران عزیز هستید.

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • برگزاری جشنواره اذان آوای ماندگار در تبریز
  • برگزاری رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در تبریز
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی