Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@21:23:08 GMT

سن اعتیاد در کشور به 16 سالگی رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۵۰۰۸

سن اعتیاد در کشور به 16 سالگی رسید

صدای ایران- سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا چهارشنبه در نشست خبری در شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص مباحث طرح شده درباره سن اعتیاد و اقدامات این نهاد برای افزایش رصد توزیع مواد مخدر در بین دانش آموزان، افزود: هفته گذشته مطالبی در این باره از قول من در رسانه ها مطرح شد که بعضاً اشتباهی در انعکاس آن صورت گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کف سن اعتیاد در کشور ۱۶ سال است، اظهار داشت: این موضوع بدین معنا نیست که کف سن اعتیاد قبلاً ۱۸ سال بوده و ظرف مدت کوتاهی کاهش چشمگیری داشته است، در سالهای اخیر از سرعت کاهش میانگین سنی و کف سن اعتیاد کاسته شده و با کاهش چشمگیری در خصوص سن اعتیاد مواجه نبوده‌ایم.
وی به اقدامات پلیس برای آگاهی بخشی به دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته پلیس بصورت مستقیم و چهره به چهره برای یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از دانش آموزان و والدین آنها برنامه‌های آموزشی برای مواجهه با مواد مخدر و آگاهی بخشی در این خصوص برگزار کرده که بسیار در این حوزه تاثیرگذار بوده که این کار در سال جاری هم دنبال شده است.
سلیمانی اظهار داشت: پلیس تمام مدارس در معرض آسیب موادمخدر را در کشور شناسایی و تحت کنترل قرار داده است که این مساله در جلوگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان بسیار موثر بوده است.
وی با بیان اینکه مجموعه پلیس مبارزه با موادمخدر، به تمام تجهیزات سنگین، نیمه سنگین و سبک اعم از پهباد، بالگرد، دوربین‌های برد بلند و....مجهز است، افزود: نظارت و کنترل در مرزها، با استفاده از سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی توسط نیروی انتظامی مهوری اسلامی انجام می شود.
وی با بیان اینکه ناجا مدعی به صفر رساندن فعالیت شبکه‌های مواد مخدر را ندارد، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد موادمخدر جهان در همسایگی کشور ما تولید و از طرفی دیگر نیز ۷۵ درصد از کل کشفیات موادمخدر جهان توسط پلیس جمهوری اسلامی انجام می شود.
سلیمانی با پیش بینی افزایش تولید موادمخدر در افغانستان طی سال جاری گفت: با توجه به بارش های اخیر پیش بینی تولید موادمخدر در کشور افغانستان تا بیش از ۱۰ هزارتن دور از ذهن نیست و این درحالی است که این میزان در سال گذشته ۹ هزار تن بوده است.
وی به جانفشانی های نیروهای انتظامی و نظامی ایران در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: ایران نه تنها مدعی مبارزه بی امان با موادمخدر بوده بلکه بیشترین سهم را در کشفیات بین نیروهای پلیس جهان در اختیار دارد.
وی اضافه کرد: طی ۱۷ سال حضور آمریکا در افغانستان، تولیدات موادمخدر در این کشور بیش از ۴۵ برابر افزایش داشته و اغلب تولیدات موادمخدر افغانستان در مناطقی است که نیروهای آمریکایی حضور دارند.
جانشین فرمانده ناجا از افزایش چهار درصدی کشفیات مواد مخدر در سه ماهه اول امسال خبرداد.
وی گفت: ۸۰۰ تن موادمخدر در سال گذشته در کشور کشف شده که این عدد ۷۵ درصد کل کشفیات موادمخدر در جهان را شامل می شود و همچنین از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه به نسبت مدت مشابه سال گذشته، چهار درصد کشفیات مواد مخدر افزایش داشته است.

پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اعتیاد 16 سالگی سن اعتیاد در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین زلفخانی گفت: در اجرای طرح‌های آرامش در شهر و جمع آوری معتادان متجاهر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران پس از اخذ دستور قضایی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر در غرب استان تهران اقدام کردند.

­

این مقام انتظامی افزود: در اجرای این طرح، پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند آنها را جمع آوری کردند.

­

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران گفت: در اجرای این طرح، در یک ماه گذشته تعداد ۲ هزار ۶۰۵ معتاد متجاهر و کارتن خواب از سطح شهرستان‌های غرب استان تهران جمع آوری و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد انتقال داده شدند.

­

سرهنگ زلفخانی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های آرامش در شهر، ۳۵ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند، افزود: در اجرای این طرح، یک هزار و ۸۳۹ خرده فروش دستگیر شدند و ۴۲۶ کیلو و ۹۳۳ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

دیگر خبرها

  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد