Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@14:47:44 GMT

یزد ۵۰ طرح کاشی و سرامیک بالای ۵۵ درصد پیشرفت دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۶۱۴۸

یزد ۵۰ طرح کاشی و سرامیک بالای ۵۵ درصد پیشرفت دارد

محمدرضا علمدار یزدی روز پنجشنبه در بازدید از روند تولید یکی از کارخانه‌های تولید کاشی ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌های نیمه تمام افزود: در واحدهای فعال ۱۷ هزار نفر مشغول کار هستند و یزد با تولید نیمی از تولید کاشی و سرامیک کشور ششمین تولید کننده این محصول در میان کشورهای تولید کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها ۲۰۰ میلیون مترمربع به ظرفیت کاشی و سرامیک یزد اضافه و ۱۲ هزار فرصت شغلی جدید نیز ایجاد می شود.

به گفته وی ابرکوه سه واحد تولید کاشی و سرامیک دارد و یک واحد نیز در دست اجراست و روند صنعتی شدن این شهرستان رو به افزایش است.

رئیس سازمان صمت یزد یادآور شد: مدیر عامل بانک صنعت و معدن به اتفاق معاون امور هماهنگی و توسعه منابع روز چهارشنبه از چند واحد تولیدی ابرکوه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این واحدها که عمدتاً سرمایه در گردش و ثابت است، قرار گرفتمتعددی که این واحدها داشتند بررسی شد.

علمدار یزدی بیان کرد: هم اکنون در سه واحد تولید کاشی سرامیک این شهرستان سالانه ۳۶ میلیون متر مربع محصول تولید و روانه بازار مصرف می شود و در این واحدها زمینه اشتغال ۵۵۰ نفر فراهم شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن دیروز در سفر به استان یزد از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های ابرکوه، مهریز و یزد بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این واحدها قرار گرفت.

حسین مهری گفت: این بانک امسال ۱۶۰ هزار میلیارد ریال به ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت پرداخت می‌کند و این مبلغ پارسال ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای ۲ هزار و ۷۰۰ واحد بود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به افزایش سه تا پنج برابری افزایش قیمت مواد اولیه اضافه کرد: هدف از این سفر، کمک به احیای واحدهای راکد و تعطیل و کمک به واحدهای تولیدی است.

به گفته مهری، میزان تسهیلات پرداختی این بانک در سه ماهه اول سال ۹۸ مبلغ ۲۳ هزار و ۵۶۱ میلیون ریال بوده که از این میزان سه هزار و ۶۳۸ میلیون ریال به صورت سرمایه ثابت و ۱۹ هزار و ۹۲۳ میلیون ریال آن سرمایه در گردش است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی استان یزد به سرمایه در گردش نیاز دارد اظهار کرد: پرداخت سرمایه در گردش این بانک در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۳۲ درصد رشد برخوردار بود و نگاه به پروژه‌ها و طرح‌هایی است که راکد مانده و برای بازسازی و نوسازی و احیای واحدهای صنعتی و تولیدی اقدام خواهیم کرد تا اشتغال زایی نیز ایجاد شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن فردا (پنجشنبه) نیز ضمن بازدید از واحدهای تولیدی میبد و اردکان در جلسه کارگروه تسهیل و رونق تولیدی استان یزد شرکت می‌کند.

۷۵۴۰/‏‬ ۲۰۴۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت یزد ابرکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان گفت: وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه‌ پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند. وزارت صمت،‌ ستاد واحدهای تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک،‌ فعال شدن واحدهای تولیدی احیاشده در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند. به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • احیای ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد کشور
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • احیای ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم استان سمنان
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی