Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه (س)، سعد جواد قندیل در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) با اشاره به اینکه اتحاد و انسجام میان ایران و عراق مثال‌زدنی است، اظهار کرد: این دو ملت با وجود جنگی که دوران صدام پشت سرگذاشتند امروز به همدلی و صمیمیت متفاوتی رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود مشترکات مختلف فرهنگی و دینی میان مردم ایران و عراق اضافه کرد: محبت به ائمه اطهار (ع) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین این مشترکات در تقویت اتحاد دو ملل نقش مهمی داشته است.

دشمنان برای تقابل آستان‌های مقدس تلاش می‌کنند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز در این دیدار، اتحاد و انسجام میان عتبات مقدس را قابل تقدیر دانست و مطرح کرد: این انسجام برکات آستان‌ها را افزایش می‌دهد درحالی‌که دشمنان این موضوع را نپسندیده و تلاش می‌کنند تا اعتاب مقدس مقابل یکدیگر قرار گیرند و در این راستا از فریب‌ها، توطئه‌ها و روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

آیت الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه خداوند متعال همواره بسترها و زمینه‌هایی را برای اجتماع شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع) فراهم کرده است، اظهار کرد: دهه نخست ماه ذی‌القعده با میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) آغاز می‌شود و در واقع یک دهه شاد و مبارک برای امت مسلمین است و خوشحال هستیم که در این مناسبت میزبان زائران حضرت از کشورهای مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند متعال روز به روز به ملت عراق پیروزی و موفقیت نصیب کند، اضافه کرد: وقتی که رهبری کشورهای اسلامی با افراد خیر، مؤمن، مراجع عظام و متدینین باشد اخوت و صمیمت بیشتر خواهد بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: اکنون در ایران اسلامی مسئولان نسبت به توطئه تفرقه‌اندازی دشمن آگاه شده به همین علت در خدمت مردم و اعتاب مقدس عراق هستند همانطور که عراقی‌ها نیز در مناسبت‌های مختلف از جمله اربعین برادری خود را به ایرانی‌ها ثابت کرده‌اند و ما نیز درس موکب‌داری را از عراقی‌ها فرا گرفته و با مشارکت صاحبان اصلی این سنت از زائران امام حسین (ع) میزبانی می‌کنیم که این دستاورد، نتیجه اتحاد انسجام و اخوت بین ماست که به امید خداوند متعال روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

در این دیدار متبرکات آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) به سفیر عراق در ایران اهدا شد.

۱۱۷۵ / ‏‬

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اربعین عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت نویسنده عراقی از صبر استراتژیک و پاسخ استراتژیک ایران

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صلاح العبیدی، نویسنده عراقی با انتشار یادداشتی در روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، نوشت: ایران در پاسخ به تجاوز اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق، مانند بزرگان عمل کرد. تهران با اقتدار و تدبیری رفتار کرد که بسیاری از کشورهای بزرگ دیگر از آن برخوردار نیستند و رفتار آنها به بی‌پروایی تبدیل شده است مانند آن گونه که معمولا ایالات متحده زمانی که مسئله به فرزند نامشروع او «اسرائیل» مربوط می‌شود، رفتار می‌کند.

ایرانی‌ها با عقلانیت و مسئولیت‌پذیری و براساس قوانین بین‌المللی رفتار کردند. آنها خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای محکوم کردن حمله به کنسولگری خود در پایتخت سوریه شدند؛ اما ایالات متحده، وکیل رژیم صهیونیستی هیچ چاره‌ای برای ایران جز پناه بردن به حق مشروع خود در دفاع براساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد باقی نگذاشت.

این یک صبر استراتژیک است. خونسردی ایرانی مانع از تسلیم شدن در برابر احساسات و عواطف آنی شد که متأسفانه همواره اعراب را به تصمیمات بی‌پروا و حتی مخرب سوق داده است. 

ایرانیان ثابت کردند که دارای تجربه و شم سیاسی هستند که آنها را به سمت اتخاذ تصمیمات درست و مسئولانه رهنمون می‌شود. آنها یک مهلت دو هفته‌ای گرفتند تا فکر و برنامه‌ریزی کرده و قبل از آغاز پروژه خود، ارتباطاتی را برقرار کنند. این بدین معنا نیست که ایران، اسرائیل را دشمن سرسختی برای خود می‌داند که اگر این طور بود به ماه‌ها (فکر کردن) نیاز داشت. از نشانه‌های برخورد مسئولانه ایران با پاسخ تنبیهی این بود که طهران هم‌پیمانان خود را به رویارویی با رژیم صهیونیستی نکشید تا آنها را از انتقام دور نگه رداد.

تهران تنها به هشدار قبلی به اسرائیل و حامیان آنها اکتفا نکرد بلکه شرکای استراتژیک خود مانند روسیه را ساعاتی قبل از پاسخ تنبیهی خبر کرد و گویی می‌خواست به دشمن بگوید که شما هر آنچه از قدرت دفاعی نزد خود دارید بیاورید؛ اما ما تنها به میزانی که خود می‌خواهیم از سلاح استفاده می‌کنیم. 

برخی افراد ساده اعلام شلیک موشک‌ها و پهپادها از سوی ایران قبل از رسیدن به اهداف خود را عجیب می‌دانند. این افراد ساده نمی‌دانند که ابزارهای اطلاعاتی و جاسوسی جدید هر گونه تحرک نظامی را در مبدأ خود رصد کرده و مسیر موشک و مقصد آن را از همان لحظه نخست می‌دانند.

نظامیان ایرانی از امکانات دشمن و هم‌پیمانانش اطلاع دارند به همین دلیل از روشی که از سوی نظامیان روسیه در اوکراین تجربه شده بود، استفاده کردند. مشغول کردن پدافند دفاعی توسط شمار زیادی پهپاد؛ اما  موشک‌ها که دارای دقت و قدرت تخریبی بیشتری بودند موج دوم حمله را تشکیل داده و به اهداف خود رسیدند.

ایرانی ها به هیچ یک از مناطق مسکونی حمله نکردند بلکه تنها پایگاهی را که مبدأ حمله به کنسولگری بوده را هدف قرار دادند و خسارت‌هایی را بر آن وارد کردند. ایران 60 میلیون دلار برای این حمله هزینه کرد اما هزینه‌ای معادل بیش از یک میلیارد دلار را به اسرائیل و هم‌پیمانانش تحمیل کرد .(هزینه موشک‌های پدافندی که شلیک شد). علاوه بر آن ایرانی‌ها بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون دلار بار کشتی باری «ایلان عوفر» تاجر اسرائیلی را غنیمت گرفتند. میزان سود و زیان در هر نبردی این گونه حساب می‌شود.

همانگونه که در مقاله گذشته پیش بینی کرده بودیم، صبر استراتژیک ایران به قدرت بازدارندگی استراتژیک منجر شد. اگر اسرائیل می‌خواهد، قدرت این بازدارندگی را بیازماید، دست به کار شود اما بعید است که دولت متزلزل باید به او اجازه این کار را بدهد.

دیگر خبرها

  • سرمایه اصلی کشور اتحاد و انسجام ملت است
  • اتحاد مقدس ایرانیان علیه دشمن صهیونیستی
  • روایت نویسنده عراقی از صبر استراتژیک و پاسخ استراتژیک ایران
  • میزبانی از زائران ۲۷ کشور در آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع)شهرستان طرقبه شاندیز
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • عملیات «وعده صادق» مایه اقتدار و افتخار جمهوری اسلامی ایران شد
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)
  • استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی