Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اعلام مهمترین رئوس برنامه های پیش بینی شده در دهه کرامت؛ پایه و اساس جشن های دهه کرامت را بر حضور مردم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدابدالی تکلو، امروز(۱۳ تیر)در نشست خبری با تبریک میلاد کریمه اهل بیت علیهم السلام و آغاز دهه کرامت، پایه و اساس جشن های دهه کرامت را بر حضور مردم دانست و افزود: جشنواره مردمی دهه کرامت در ۶ محور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان این محورها را شامل برگزاری جشن کرامت در سطح مساجد و  محافل در بوستان ها با اجرای برنامه های متنوع سخنرانی، مدیحه سرایی، مسیابقات فرهنگی و برپایی ایستگاه های کریمانه با همکاری و مشارکت دستگاه ها و خیرین استانی و حمایت های آستان های مقدس؛ دختران آفتاب: برگزاری جشن ویژه دختران با هدف آشنایی با ویژگی های شخصیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و ارائه الگوی برتر دختر ایرانی و اسلامی به همراه تجلیل از دختران برتر و فعال در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی و... دانست.

 

 

وی همچنین به آذین بندی و محله آرایی: فضا سازی و آذین بندی سطح محلات، مساجد و اماکن عمومی با مشارکت و تعامل مردمی و دستگاه های فرهنگی هنری و خدماتی با محوریت ایام الله دهه کرامت؛ ایستگاههای کریمانه: برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی به همراه ایستگاه های فرهنگی مانند غرفه کودک و نوجوان، خانواده و مشاوره، نمایشگاه های فرهنگی و غره در سطح اماکن و معابر شهری؛ نذرشادی: با هدف خدمت رسانی به هم وطنان سیل زده ی مناطق محروم با اعزام گروه های جهادی شامل گروه های سازندگی، امدادی و فرهنگی، تبلیغی و بسته های حمایتی و کاروان کرامت: برگزاری کاروان کرامت با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) به همراه جمعی از هنرمندان و چهره های برتر و اجرای برنامه  های فرهنگی و شاد به عنوان دیگر محورهای جشنواره اشاره کرد.

 


ابدالی تکلو عناوین روزهای دهه کرامت را بیان کرد و افزود: در مجموع اجرای بیش از 550  برنامه در مساجد و ادارات و نهادها و تشکل های مردم نهاد، جشن بزرگ (زیر سایه خورشید) باحضور خدام حرم مطهر رضوی و سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان 15 تیرماه و همچنین برگزاری جشن های زیرسایه خورشید در60 نقطه استان توسط کانون مجری این برنامه؛ جشن بزرگ( دخترماه) با حضور خدام حرم مطهر رضوی پیش بینی شده است.

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان همچنین از افتتاح کانون فرهنگی هنری مسجد به نام حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد و برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی توسط ارشاد، همایش وجشنواره (کرامت دختران) با همکاری روحانیون مستقر ویژه دختران حاشیه شهر کرمان(به صورت اردوی یک روزه به منظور آشنایی دختران با مباحث اعتقادی و تربیتی) آغاز اجرای طرح سلام بر امام (قرائت زیارت امین الله همزمان با حرم مطهر رضوی) در مساجد منتخب، پویش کتابخوانی تولد در لس آنجلس توسط مقر کتاب کرمان، آزاد سازی زندانیان با کمک وحمایت خیرین استان، برگزاری طرح فلاح در خانواده های مددجویان (حمایت از مراسم و جلسات خانگی خانواده های زندانیان با اعزام مداح ومبلغ  به منظور آشنایی با سیره ائمه اطهار) اعزام 135 مددجوی معلول جسمی و حرکتی به مشهد مقدس، اعزام435 مددجوی بالای 40 سال سفراولی به مشهد مقدس و رایگان کردن خدمات مشاوره 1480 و ژنتیک به مدت یک هفته جهت استفاده عموم و اطلاع رسانی مکان و زمان ارائه خدمات را از دیگر برنامه های دستگاه ها و نهادها اعلام کرد.

 

 

وی از عضویت رایگان کتابخانه های عمومی استان در روزهای ولادت حضرت معصومه، روز بزرگداشت شاهچراغ و روز ولادت امام رضاعلیه خبر داد و بر نقش رسانه ها در فضاسازی و اطلاع رسانی برنامه هیا دهه کرامت تأکید کرد و گفت: علیرغم انتقاداتی که می گوید مجموعه های مذهبی مرتب برنامه های حزن و عزادارای دارد اما دهه کرامت، دهه امامت و ولایت و... برنامه های شاد هم داریم.

 


ابدالی تکلو تأکید کرد: مردم را باید در این برنامه ها شرکت داد به گونه ای که از حال و هوای شهر مشخص باشد که دهه کرامت است کرمان میزبان دو گروه از خادمان آستان قدس است و تنها استان های در مسیر حرکت امام رضاعلیه السلام به طوس میزبان خادمان حضرت معصومه هستند که امیدواریم سال آینده کرمان هم این میزبانی را داشته باشد.

 


وی در بخش دیگری از سخنانش به تنوع برنامه های کانون های مساجد از جمله طرح غنی سازی اوقات فراغت، کنگره پیامبر اعظم و دوره آموزش و ارتقاء سواد رسانه اشاره و تصریح کرد: باید سرباز فضای مجازی تربیت کرد و تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان اوقات فراغت برنامه های دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان جنوبي نشست خبری دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد

حجت الاسلام میکائیل محمدپور در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دختر در فرهنگ دینی، جایگاه و منزلت ویژه ای دارد، گفت: اسلام عزیز اهمیت رسیدگی به دختران و ضرورت وجود محیط غنی و پرمؤلفه را برای تربیت دختران برما یاد آوری می‌کند و بی شک این مهم در عصر امروز که دختران روزگار پرمخاطره ای را سپری می‌کنند، بر ما لازم است سطوح اثرپذیری و اثرگذاری‌ها را در شخصیت دختران و بانوان خوب بفهمیم و درک کنیم و متناظر با واقعیت‌های زندگی آن‌ها برنامه‌های فرهنگی را تدارک ببینیم.

وی افزود: ویژه برنامه دختران ماه برای سومین سال با حضور ۵۰۰ نفر از دختران نوجوان و جوان از سن ۱۴ الی ۲۰ سال همراه با ضیافت افطاری و سحری، برنامه گعده گفتگو که دختران در قالب گروه‌هایی که خودشان نام گذاری کردند با حضور مربیان به مباحث و چالش‌های حوزه دختران پرداختند.

وی ادامه داد: محفل انس با قرآن دخترانه و تدبر در آیات طرح مسطورا، محفل گپ خودمونی با خدا که جایی برای دل سبک کردن و حلقه وصل به آسمان هاست، فرصت نشاط با بازی‌های فکری و حرکتی، اقامه نماز جماعت دخترانه، اجرای رادیو دختران ماه، مسابقه و جایزه و همراه با برپایی نمایشگاه هویت شناسی، واقع نگری، تبیین عصر گذشته و حال از دیگر بخش‌ها بوده است.

حجت الاسلام محمدپور با بیان اینکه تمام محتوا و اقدامات با برپایی جلسات متعدد با حضور کارشناسان و برپایه تفکر ویژه دختران نوجوان و جوان برنامه ریزی شده بود افزود: غرفه‌هایی همچون زندگی با آیه‌ها ویژه نشریه و تبیین آیات نورانی طرح مسطورا، غرفه جواهرانه ویژه ساختار ذهنی و عملی هویت دختران ایرانی مسلمان، غرفه بی نهایت جایی برای اتصال دخترانه به معارف اهل بیت، غرفه بفرما کتاب با ارائه کتب ویژه دختران، میز هنر ماه جایی برای ارائه هنر دستان دختر ایرانی و غیره در کنار غرفه‌ها فکری، ما با ایجاد غرفه کافه ماه و غرفه بوفه ماه به فکر خوراکی‌ها و میان وعده‌های جذاب و سالم ولی دخترانه برای میهمانانمان بوده‌ایم و همچنین با غرفه طبیب ماه از جمله آن بوده است.

گفتنی است این رویداد مهم معنوی و فرهنگی که در مصلی المهدی (عج) بابلسر از سوی قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابلسر برگزار شد توانسته ضمن ایجاد فرصتی برای شناخت بهتر هویت دختران ایرانی مسلمان در کنار ایجاد فضای معنوی، فرهنگی تربیتی و با نشاط؛ لذت تفریح و کسب معرفت را همراه با شناخت حقیقت‌ها برایشان فراهم کند.

ضمناً بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای جهادی به عنوان تیم خادمین و پشتیبانی، نیروی امنیتی و حفاظتی در اجرای این برنامه سهیم بوده‌اند. لازم به ذکر است ارتباط با دختران ماه از طریق گروه در فضای مجازی و امتداد حلقه‌های تشکیل شده با حضور مربیان پس از برنامه در جریان است.

کد خبر 6087970

دیگر خبرها

  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • مهمانی اصفهان | در هفته اصفهان چه خبر است؟
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است