Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: فاطمه هاشمی که خود را در بین فرزندان مرحوم هاشمی به پدر نزدیک تر می داند و هرچند وقت یک بار موضوعی برای تشکیک در فوت پدر 82 ساله اش یا وصیت نامه وی مطرح می کند، به تازگی با روزنامه اصلاح طلب اعتماد مصاحبه کرده و گفته است: «به پدر گفتم شما هيچ‌وقت از شكنجه‌هاي‌تان براي ما نگفتيد و از ايشان خواستم تعريف كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر شروع كرد از شكنجه‌هايش گفتن. توضيح داد كه چه شد تفسير قرآن نوشت؛ مي‌گفت زير شكنجه به قرآن فكر مي‌كردم و آيات قرآن را مي‌خواندم. همه‌چيز را توضيح داد. حين اين بحث‌ها بود كه مادر گفتند چه فايده؟! اين همه براي انقلاب زجر كشيدي؛ خودت، من و بچه‌ها سختي كشيديم، آخرش چه شد؟ تو اين را براي انقلاب مي‌خواستي؟ پدر با آهي گفت من آرزوهاي بزرگي براي ايران داشتم؛ نگذاشتند».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را درادامه خواهید خواند:

*مجموعه اصلاح‌طلبان از جمله آقاي خوييني‌ها از اين مصاحبه ضرر كردند، چون مطالب تازه‌اي درباره ايشان و عملكردشان در گذشته مطرح شد و اين سوال هم پيش مي‌آيد كه شما بگوييد در گذشته مثلا در اول انقلاب چه كرده‌ايد؟
 
*در مورد اتفاقي كه براي آقاي نجفي رخ داد بايد بگويم كه اتفاق بدي كه در كشور ما رخ مي‌دهد، كشاندن مسائل شخصي به جامعه است. .. نمي‌توانم تحليلي هم ارايه دهم.

*هيچ ارتباطي ميان صحبت‌هاي اعضاي كارگزاران با خانواده آيت‌الله هاشمي‌ رفسنجاني وجود ندارد. ثانيا آنها شخصيت‌هاي حقوقي مستقل دارند. ايشان فعالان سياسي و عضو حزب هستند. حتي اگر فرزندان آقاي هاشمي هم حرف‌هايي بزنند، بازهم نمي‌توان ايشان را به شخص آقاي هاشمي و بيت ايشان منتسب كرد.
 
*اصلاح‌طلبي از تفكر آقاي هاشمي سر بيرون آورد و با كارگزاران سازندگي ادامه يافت. زماني كه ايشان براي سازندگي آمدند، يك اصولگراي اصلاح‌طلب عملگرا توصيف مي‌شدند.
 
*يكي از دوستان پدر تعريف مي‌كرد زماني كه زندان بوديم به ما اعلام كردند كه حكم‌تان اعدام است. همه ناراحت، در گوشه‌اي نشسته ‌بوديم اما آقاي هاشمي يك نقشه ايران را جلوي خود گذاشته و نگاه مي‌كرد. به شوخي به ايشان گفته‌ بودند كه حكم ما اعدام درآمده اما تو نقشه ايران را نگاه مي‌كني؟ آقاي هاشمي مي‌گويد من نگاه مي‌كنم كه كجاها مي‌توان سد‌هاي خوبي ساخت. يعني قبل از انقلاب ايشان به فكر توسعه بوده است.
 
*ما كنار آقاي هاشمي زندگي مي‌كرديم. ايشان مي‌گفت هر صحبت من اختلاف را بيشتر خواهد كرد، بنابراين بايد سعي كنم به سمت اصلاح بروم نه به سمت اختلاف و دعوا. آقاي هاشمي خيلي از اختلافاتي را كه وجود داشت بروز نمي‌داد.
 
*من يك روز به پدر گفتم كه چرا شما ديگر به نماز جمعه نمي‌رويد؟ -نه اينكه از ايشان درخواست نشد، بلكه چندين‌بار درخواست شد- آقاي هاشمي گفت براي اينكه من اين حرف‌ها را زده‌ام. اگر اين حرف‌ها به اقدام عملي تبديل شود من باز هم به نماز جمعه خواهم رفت اما نمي‌شود.
 
*ما كه نمي‌دانيم چه فشارهايي در پشت پرده روي دولت وجود دارد. چقدر اصرار داشتند كه روحاني اعلام كند ما از برجام خارج مي‌شويم اما ايشان قبول نكرد و هزينه‌اش را هم داد و مي‌پردازد.
 
*تفكر ما قرابت زيادي با آقاي لاريجاني ندارد و در برخي موضوعات اختلاف سليقه داريم. زماني كه اعتدال و توسعه شكل گرفت اگرچه آقاي علي لاريجاني در جلسات اوليه شركت مي‌كردند، اما بعد ديگر حضور نيافتند، عضو موسسين هم نبودند. پس مشخص است كه زاويه‌اي با اعتدال و توسعه دارند كه ديگر حضور نيافتند.

بیشتر بخوانید:
خواب بابا را دیدم/ گفت هرکاری می‌توانی بکن به دانشگاه آزاد برگرد!
چرا مرگ آیت الله هاشمی قطعا غیر طبیعی بوده است؟
 

*فائزه هم فكر نمي‌كنم كه بتواند كانديدا شود چون احتمالا رد صلاحيت مي‌شود. بقيه هم بعيد مي‌دانم به اين موضوع فكر كرده‌ باشند.

*يكي از اعضاي شوراي نگهبان به ايشان گفت كه شما تاييد مي‌شويد چون وقتي اسم شما در جلسه آورده شد، گفته‌اند كه بحثي در مورد شما وجود ندارد. بعد از اين قضيه، وزير اطلاعات آقاي احمدي‌نژاد به جلسه شوراي نگهبان مي‌رود. اول مي‌خواسته با معاونانش در جلسه شركت كند كه برخي اعتراض مي‌كنند، درنهايت آقاي مصلحي به جلسه شوراي نگهبان مي‌رود و مي‌گويد آقاي هاشمي راي بالايي دارد و اگر ايشان بيايد، تمام پنبه‌هاي ما رشته مي‌شود. به همين دليل چند راه بيشتر نداريم، يا بايد شخص آقاي هاشمي انصراف دهد يا رد صلاحيت شود. آقاي لاريجاني و آقاي روحاني، يكي شب و ديگري صبح اين پيام را به آقاي هاشمي مي‌رسانند و مي‌گويند كه مي‌خواهند شما از انتخابات كناره‌گيري كنيد. آقاي هاشمي هم كه پاسخ مي‌دهد من اين كار را انجام نمي‌دهم چون با خواست مردم آمدم و نمي‌توانم به مردم دروغ بگويم. اگر مي‌خواهند من را رد صلاحيت كنند.

*آقاي هاشمي هميشه مي‌گفت بعضي نمي‌گذارند كارهاي بزرگي در كشور انجام شود اما بعضي نمي‌خواهند اين كارهاي بزرگ انجام شود.
 
*در دوران آقاي هاشمي محدوديت‌هايي وجود داشت كه ايشان بازگو نمي‌كرد. در دوران آقاي خاتمي هم وجود داشت، اما براي آقاي روحاني بيش از بقيه است. فضاي سياسي در دوران آقاي روحاني بسيار تندتر شده است. الان براي رييس‌جمهوري هيچ احترامي قائل نيستند.
 
*وقتي آقاي هاشمي در قيد حيات بودند، كمك بزرگي براي آقاي روحاني بود. خيلي از مسائل را پدر پيگيري مي‌كرد. در دور دوم روحانی، آقاي هاشمي نبودند و همين كار را براي آقاي روحاني سخت كرد. بعد از آقاي هاشمي فشار روي دولت آقاي روحاني بيشتر شد.

*پدر يك دقيقه هم بيكار نبود. از صبح بعد از نماز، پشت كامپيوتر مي‌نشستند تا خبرها را بخوانند. بعد اخبار رسانه‌هاي مختلف را گوش مي‌كردند و همزمان گزارش‌ها را بررسي يا مطالعه مي‌كردند.
 
*خاطرم هست سر ماجراي برجام ايشان خيلي پيگيري كردند تا برجام به نتيجه برسد.
 
*هميشه دغدغه حصر را داشتند. مي‌گفتند چندين‌بار صحبت كردند كه حصر تمام شود چراكه براي جمهوري اسلامي يك ننگ محسوب مي‌شود.

*به پدر گفتم شما هيچ‌وقت از شكنجه‌هاي‌تان براي ما نگفتيد و از ايشان خواستم تعريف كند. پدر شروع كرد از شكنجه‌هايش گفتن. توضيح داد كه چه شد تفسير قرآن نوشت؛ مي‌گفت زير شكنجه به قرآن فكر مي‌كردم و آيات قرآن را مي‌خواندم. همه‌چيز را توضيح داد. حين اين بحث‌ها بود كه مادر گفتند چه فايده؟! اين همه براي انقلاب زجر كشيدي؛ خودت، من و بچه‌ها سختي كشيديم، آخرش چه شد؟ تو اين را براي انقلاب مي‌خواستي؟ پدر با آهي گفت «من آرزوهاي بزرگي براي ايران داشتم؛ نگذاشتند.»

*هيچ‌وقت اين حرف را به اين صراحت نزده بودند. اما اين‌بار گفت نگذاشتند انجام دهم اما هنوز هم نااميد نيستم. هنوز هم مي‌شود كاري كرد. يكشنبه شب پدر از دنيا رفت.

*وصیت نامه گم شده پدرم هنوز پيدا نشده است. من مطمئنم كه پدر وصيتنامه‌ ديگري داشتند. سالي كه مي‌خواستيم به عراق برويم وصيتنامه نوشتند كه مادر هم به وصيتنامه خود مطالبي اضافه كرد. يك‌بار ديگر هم دو، سه سال قبل از فوت‌شان ديدم كه پدر و مادر در مورد اين موضوع حرف مي‌زنند كه من خنديدم و به شوخي گفتم سهم من را بيشتر از بقيه بنويسيد. به هر حال اين وصيتنامه‌اي كه ما ديديم سال 79 نوشته شده ‌بود... در مسائل خانوادگي من خيلي به پدر نزديك‌تر بودم، حتي بعد از وفات ايشان محسن از من پرسيد كه مي‌داني وصيتنامه پدر كجاست كه من گفتم بايد يا در گاوصندوق خانه يا گاو‌صندوق و چند كشويي كه در مجمع داشتند، باشد. در اين گاوصندوق‌ها هم برخي پرونده‌ها و مطالب مهمي را نگهداري مي‌كردند. اما وقتي به دفتر ايشان در مجمع مراجعه شد هيچ كدام از آن پرونده‌ها نبود. کپی متن خبر برچسب ها: فاطمه هاشمی حسن روحانی انتخابات هاشمی رفسنجانی

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: فاطمه هاشمی حسن روحانی انتخابات هاشمی رفسنجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده فوت متخصص قلب طرحی به کجا رسید؟

محمد رئیس زاده، در اولین جلسه شورای‌عالی نظام پزشکی در سال جدید، گفت: پیگیری فشرده تعرفه‌های خدمات سلامت، مشکلات قضائی و حقوقی برخی همکاران در روزهای پایانی سال، پرونده فوت مرحومه بخشی متخصص قلب و عروق طرحی در لرستان) و نیز ارتباط با منتخبان مجلس شورای اسلامی، از کارهای سازمان نظام پزشکی در یک ماه گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری امور بدون تعطیلی و در تمام ایام نوروز ادامه داشته است، افزود: علاوه بر آن تعمیرات اساسی ساختمان نظام پزشکی برای اخذ تائیدیه ایمنی هم در همین ایام در جریان بود و می‌توان گفت که روزهای پایانی سال و ایام نوروز پرکارترین ایام سازمان نظام پزشکی بوده است.

رئیس زاده با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی برای تصویب و ابلاغ تعرفه‌ها، تصویب آن در نخستین جلسه هیئت دولت در ۵ فروردین و ابلاغ جداول آن در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ را حرکتی رو به جلو دانست که نتیجه پیگیری‌های وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و نیز توجه دولت بوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن توضیح پرونده فوت مرحومه بخشی، از اشراف کامل سازمان نظام پزشکی به این پرونده و پیگیری جدی آن در مراجع ذی ربط تا حصول نتیجه نهایی خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ماجرای «توافق نامه» کوروش سلیمانی در «بسته پیشنهادی»
  • پرونده فوت متخصص قلب طرحی به کجا رسید؟
  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • برتری سخت شاگردان شمسایی در اولین گام جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه بعد از نماز جمعه
  • اخذ موافقت نامه اصولی احداث واحد اتانول سنتزی در پتروشیمی فارابی
  • ماجرای ورود پارک علوم و فناوری به فیلمنامه‌نویسی
  • ماجرای نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها!
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان