Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی باقری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خلع ید اراضی ملی در اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری توسط واحد یگان حفاظت این اداره با همکاری مردم انجام شد.

وی اظهار کرد: متصرفان در زمین‌های تصرف شده اقدام به غرس درخت و حصارکشی کرده بودند و برخورد با متجاوزان عرصه‌های منابع طبیعی در اولویت قرار دارد و به شدت با متخلفان برخورد و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مردم خواست مشاهدات خود را در خصوص تجاوز به منابع طبیعی و اراضی ملی از طریق تلفن رایگان به شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند.

ییلاقی بودن دهستان‌های میانکوه موجب حضور زمین خواران برای تصرف اراضی ملی شده است.

بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت ۵۵ هزار نفری شهرستان حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/‏‬ ۲۰۴۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین خواری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۸۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در سیاهکل

فرمانده انتظامی سیاهکل گفت: ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در شهرستان رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، محمدرضا رحمانی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی افزود: با دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در روستاهای شهرستان سیاهکل و دیلمان، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد و در خلال رسیدگی به این موضوع، مأموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل‌های اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل با بیان اینکه در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، این افراد ۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده‌اند، خاطرنشان کرد: در این خصوص متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، تمام آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را ۴۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

رحمانی گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 744466

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند
  • آزادسازی اراضی ملی در سیاهکل
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در سیاهکل
  • آزادسازی ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در سیاهکل
  • رفع تصرف بیش از یکهزار متر مربع از اراضی ملی اهواز
  • ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ‌ملی‌ اهواز رفع تصرف شد