Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه این مهم می‌طلبد تا تعریف کامل، جامع و دقیقی از فرهنگ عمومی در استان در دستور کار قرار گیرد، ابراز داشت: شاخص‌های فرهنگ عمومی استان و مؤلفه‌های ارزیابی متناسب با شاخص‌های فرهنگ عمومی کشور در استان سمنان باید تهیه و تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بررسی وضعیت فرهنگ عمومی استان سمنان در قالب شناسایی نقاط ضعف و قوت باید در دستور کار باشد و موارد به طور کامل احصاء شوند تا این موارد لحاظ شده بتواند تأثیر گذار در ارائه خدمات بهتر فرهنگی باشد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه بررسی، واکاوی و رصد اینکه چه افرادی در ارتقا شاخص‌های فرهنگ عمومی ما تأثیر گذار بودند، الزامی است، ابراز داشت: این افراد می‌توانند نخبگان، علما، دانشجویان و سایر افراد و اقشار جامعه باشند و سپس از ظرفیت‌های این افراد در شورای فرهنگ عمومی استفاده شود.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه سرانه فضای فرهنگی و همچنین کتاب در استان سمنان وضعیت مطلوبی است که نیاز است برای تقویت سرانه مطالعه و ترغیب افراد به مطالعه و استفاده از کتاب، راهکارهای مؤثری اندیشیده شود.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام تابستان دستگاه‌های درگیر اوقات فراغت می‌بایست توجه بیشتری به این امر داشته باشند و همچنین برای جلوگیری از افت فشار و قطعی آب رعایت الگوی مصرف ضروری است.

کد خبر 4657824

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی استانداری سمنان علیرضا آشناگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازقزوین؛ حسین براتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست یکصد و بیست و چهارم شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهارکرد: پس از تصویب اولویت‌های پنجگانه کمیته‌های ذیل شورای فرهنگ عمومی استان در صحن علنی شورا و تعیین مسائل آنها، روسای کمیته‌ها، با دغدغه و حساسیت و بر اساس آیین نامه ابلاغی، جلسات مرتبط با کمیته های خود را، تشکیل داده و اقدامات ملی و استانی مربوطه و همچنین فعالیت‌های متضمن آن اقدامات ملی را احصاء کردند.

وی افزود: برنامه های اعلامی کمیته ها،‌ برای تدوین نهایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، به دبیرخانه شورا ارسال شد.

دبیر کمیته فرهنگ، ‌هنر و رسانه با اشاره به فرصت ۱۵روزه ای که طبق آیین نامه برای استان وجود دارد،‌ تاکید کرد: می‌بایست کمیته ها،‌ اشکالات جزئی و احتمالی برنامه های اعلامی خود را برطرف کنند، تا نسبت به ارسال برش تهیه شده به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: به حمدلله این فرایند تا حدود زیادی انجام شده و مابقی آن هم طی روزهای آتی بر اساس زمان تعیین و ابلاغ شده طی خواهد شد.

براتی اظهار کرد: سعی و تلاش ما بر این بوده که از همه ظرفیت‌ها و توانمندی های بالقوه اعضای شورا و کمیته‌های پنجگانه در تدوین برش استانی برای یک افق پنج ساله، استفاده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تصریح کرد: به اذعان کارشناسان و نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، برش تهیه شده در استان قزوین، یکی از برش‌های بسیار مستغنی و با کیفیت در سطح استان‌های دیگر است و این حسن از ممیزات شورای فرهنگ عمومی استان قزوین است که جای شکرگزاری به درگاه الهی را دارد و موید بلندنظری و خوشفکری اعضای فرهیخته شورای فرهنگ عمومی استان و کمیته‌های ذیل آن می‌باشد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898719

دیگر خبرها

  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد