Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@12:36:52 GMT

امام‌شناسی شرط زیارت است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۱۴۵۲

امام‌شناسی شرط زیارت است

به گزارش ایكنا از فارس، همایش قبل از سفر عتبات عالیات ویژه دانشگاهیان استان فارس امروز، 13 تیرماه با حضور رئیس و مسئولان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان كشور، مدیران، روحانیون و مسئولان استانی در تالار حكمت دانشگاه شیراز برگزار شد.
قرائت صلوات خاصه حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) توسط حاج سعید خائف از خادمان حرم، مولودی‌خوانی به‌مناسبت شب میلاد حضرت معصومه(س)، پرچم‌گردانی پرچم حرم اباعبدالله الحسین(ع)، پخش نماهنگ‌های متنوع و برپایی نمایشگاه عكس عتبات عالیات از جمله بخش‌های این مراسم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نیری، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شیراز در این همایش ضمن تشریح معانی مختلف «زیارت» گفت: بالاترین حالت انسان رسیدن به مقام عندالله است و امام حسین(ع) و یاران باوفایش به این مقام دست یافته‌اند.
وی ادامه داد: تمام ساحت‌های انسان یعنی هم جسم، هم عقل و اندیشه و هم روح و جان باید در زیارت حضور داشته باشد و به محضر امام راه یابد.
نیری، امام‌شناسی را شرط راهیابی به محضر امام و زیارت دانست و گفت: زیارت فرصتی برای بازسازی درونی است و بهره ما از زیارت به ندازه طهارت جسم و روح ماست.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نفرات اعزامی از استان فارس گفت: بالغ بر 3 هزار نفر از دانشگاهیان فارس برای شركت در بیست و یكمین دوره عتبات دانشگاهیان ثبت‌نام كرده بودند كه بر اساس قرعه‌كشی 550 نفر از آن‌ها در قالب 14 كاروان (12 كاروان هوایی و 2 كاروان زمینی) از اواخر تیرماه تا نیمه مهراعزام خواهند شد .
علیرضا زینلی، رئیس سازمان حج و زیارت استان فارس هم در این همایش گفت: 145 دفتر و شركت زیارتی با بالغ بر 3 هزار كارگزار زیارتی در استان فارس فعال هستند.
وی افزود: از میان این 3 هزار نفر، 30 مدیر توانمند برای كاروان‌های دانشگاهیان انتخاب و گزینش شده‌اند، چراكه كاروان‌های دانشجویی از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.
رئیس سازمان حج و زیارت استان فارس گفت: نامگذاری كاروان به نام شهدا و «حرم تا حرم» از جمله اقدامات فرهنگی این سازمان برای هویت‌بخشی به كاروان‌های زیارتی بوده است.
بنابر این گزارش، در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام و المسلمین شریفانی قدردانی و حجت‌الاسلام و المسلمین جواد نیری به عنوان مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان فارس منصوب شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي امام شناسي زيارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام تمتع کشور توسط حج و زیارت استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، قدرت الله چتری مدیرکل حج و زیارت استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران گفت ظرفیت ثبت نام استان سمنان یک هزار و ۱۳۰ نفر بود که تمام این افراد توانسته‌اند ثبت نام خود را کامل و هزینه سفر را نیز تکمیل کنند و استان سهمیه رزرو جذب نشده نیز ندارد.

وی افزود این مهم با تلاش شبانه روزی مدیران و عوامل کاروان‌ها صورت گرفته و نشانگر جدیت و پشتکار عزیزان در گام دوم عملیات ثبت نام حج تمتع سال‌جاری بوده است.

چتری ادامه داد حج امسال توسط ۹ کاروان در استان انجام می شود و لذا از این تعداد ۶ کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد هستند و ۵۰ درصد از ظرفیت استان در حج سال جاری تایید پزشکی را دریافت کرده‌اند و لذا دو پزشک در حال ادامه معاینات حجاج بوده و همراه کاروان های استان اعزام نیز خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بیان داشت ۱۷ نفر کارگزار و مدیر کاروان و نیز ۹ نفر نیز از روحانیون معین هم برای راهنمایی مناسک حج با کاروان‌های استان سمنان اعزام می.شوند و پنج نفر از ۹ مدیر کاروان حج سال جاری جوان و سال اولی هستند.

معدل سنی زائرین استان سمنان نیز به نسبت سال های قبل مطلوب‌تر است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898283

دیگر خبرها

  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • کسب رتبه نخست عملیات ثبت نام تمتع کشور توسط حج و زیارت استان سمنان
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • نخستین کاروان عمره گزاران ایرانی عازم سرزمین وحی شد 
  • ۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز
  • ازسرگیری عمره پس از ۹ سال توقف
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد