Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:53:07 GMT

۵۲۰ میلیارد ریال برای بیمه دهیاران اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۱۷۴۵

۵۲۰ میلیارد ریال برای بیمه دهیاران اختصاص یافت

سعیدرضا جندقیان روز پنجشنبه در همایش تجلیل از شهرداران و دهیاران شهرستان آران و بیدگل در فرمانداری افزود: با اختصاص این اعتبار مشکل بیمه پاره وقت دهیارها حل و آیین نامه استخدامی و اجرایی دهیاری ها تصویب شد و بر اساس آن دهیاران در اولویت پذیرش در دستگاه های دولتی خواهند بود.
وی از آغاز صدور کارت شناسایی برای دهیاران خبر داد: اظهارداشت امسال با اختصاص اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال توسط دولت، این مشکل دهیاران هم حل شد و آنان با مراجعه به استانداری ها می‌توانند تقاضای کارت شناسایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جندقیان با اشاره به رشد افزون بر ۷۰ درصدی بودجه دهیاری ها در سال جاری تصریح کرد: در سال گذشته ۲۹ هزار میلیارد ریال به دهیاری ها اختصاص یافت که این رقم امسال به ۵۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد شورای دهیاری‌های کشور مدرک زیردیپلم دارند، افزود: در روستاهای کشور باید هیات‌های اندیشه ورز درست شوند تا بازوهای مشورتی دهیاری‌ها باشند.
معاون دهیاری های سازمان شهرداری های کشور یادآور شد: ۱۲۹۰ شهرداری در کشور داریم که ۶۰۰ مورد آن در دولت نهم و دهم تشکیل شد و از زمان مادها تاکنون چنین افزایشی نداشتیم که این تعداد متناسب با جمعیت نیست.
وی با اشاره به وجود ۳۷ هزار و ۹۴ دهیاری در کشور گفت: در دوره جدید شوراها، ۷۵ درصد دهیاران قبلی ابقا و ۵.۷ درصد آنها ابقا شدند و حدود ۲۰ درصد دهیار جدید داشتیم.
وی بیان کرد: اکنون ۵۰۰ هزار نیرو شاغل در شهرداری های کشور داریم که بر اساس نظر پژوهش های مجلس شورای اسلامی ۱۳۵ هزار نیرو لازم است و این در حالی است که ۲۲ هزار پست خالی هم در شهرداری ها آمار داده شده است.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن تبریک ۱۴ تیرماه روز شهرداری و دهیاری ها اظهار داشت: دهیاران و شهرداران سفرای نظام در بین مردم هستند و نقش بسیار مهمی در توسعه همه جانبه شهرها و روستاهای کشور دارند.
اسماعیل بایبوردی افزود: شهرستان آران و بیدگل یک منطقه ۱۰۰ درصد کویری است که کویر آن می تواند بعنوان یک فرصت بی نظیر گردشگری نقش آفرینی کند و به توسعه پایدار شهرها و روستاهای آن کمک کند.
وی بیان کرد: توسعه گردشگری باید در اولویت شهرداران و دهیاران این شهرستان قرار بگیرد چنانچه در این منطقه هر قدمی بر می داریم به گردشگری بر می خوریم که این یک فرصت بی نظیر است.
بایبوردی به لزوم تلاش دهیاران و شهرداران جهت اصلاح الگوی کشت در مناطق اشاره کرد و گفت: در این مسیر، دهیاران نقش مهمی دارند و باید کشاورزان را به اصلاح الگوی کشت ترغیب کنند.
وی تصریح کرد: توسعه کشاورزی در این شهرستان باید هوشمند و دانش بنیان باشد و کشت گلخانه ای در اولویت کشاورزی در مناطق مختلف این منطقه قرار بگیرد.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل به وجود ۳۱ سکونتگاه فاقد دهیاری در آران و بیدگل اشاره و اضافه کرد: در بازدید از این سکونتگاه ها، ضرورت خدمت رسانی از طریق استقرار زیرساخت هایی نظیر راه، آب آشامیدنی، بهداشت و مباحثی از این قبیل احساس می شود.
وی بیان کرد: برنامه مطالعاتی برای این نوع سکونتگاه ها را شروع کردیم و درصددیم تا طرح هایی مشابه طرح هادی روستاها برای آنها تعریف کنیم تا حداقل زیرساخت ها در همه حوزه ها را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: برای اولین گام هم اعتبار یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومانی برای دو سکونتگاه تقی آباد وشهریاری جهت فراهم کردن زیرساخت راه آنها در نظر گرفته شد که بزودی راه آنها بهسازی خواهد شد.
در ادامه جلسه شهرداران و دهیاران مناطق مختلف شهرستان آران و بیدگل به بیان عمکرد و نقطه نظرات خود در زمینه شهرداری ها و دهیاری ها پرداختند.
شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل با برخورداری از چهار شهر و ۱۱ روستا در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

/ ‏۶۰۲۶/‏۷۴۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام عمره مفرده در استان سمنان آغاز شد/ اعزام ۲ کاروان

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله چتری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی حج و زیارت استان سمنان از آغاز ثبت نام عمره مفرده ۱۴۰۳ خبر داد و بیان کرد: دو کاروان عمره مفرده با ظرفیت ۱۷۰ نفر به استان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به از سرگیری مجدد اعزام به عمره مفرده دو کاروان به ظرفیت ۱۷۰ نفر به استان اختصاص داده شده است، ابراز کرد: با توجه به شرایط ثبت‌نام کنندگان در دوره قبل یک کاروان به شرق استان جهت ثبت‌نام از زائران شهرستان‌های شاهرود و دامغان و یک کاروان به غرب استان برای متقاضیان غرب استان شهرستان‌های سمنان و گرمسار اختصاص داده شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین گفت: در این دوره صرفاً از افرادی که دوره قبل در کاروان‌ها ثبت نام قطعی داشتند البته به ترتیب اولویت اطلاع رسانی و ثبت نام به عمل خواهد آمد.

چتری با بیان اینکه اعزام کاروان‌ها در هفتم و یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری انجام خواهد شد، تاکید کرد: هزینه کاروان‌های فوق ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۴۲ میلیون تومان خواهد بود.

کد خبر 6078506

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌ها
  • فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود
  • توضیحات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره واردات واگن‌های مترو
  • ثبت نام عمره مفرده در استان سمنان آغاز شد/ اعزام ۲ کاروان
  • آغاز ساخت کلاس‌های درس خیرساز در شهرستان مهر
  • کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل
  • محرومیت‌زدایی یک میلیاردی خادمان رضوی در آران و بیدگل
  • آغاز کشت هندوانه‌ی ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل
  • توزیع بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در قزوین
  • تجهیز قطب فرش ماشینی کشور به آتش نشانی