Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:32:12 GMT

شیراز و استشمام شمیم ولایت در دهه کرامت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۱۷۷۶

شیراز و استشمام شمیم ولایت در دهه کرامت

دهه کرامت یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

همچنین دهه کرامت یاد آور کار نیکو و پسندیده حضرت احمد ابن موسی (ع) و درآمدن ایشان به ولایت حضرت علی ابن موسی امام رضا (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده و عشق و دلدادگی برادر بزرگ حضرت ثامن الحجج که عشق به ولایت را در حرکت کم نظیر خود تفسیر کرد.

دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان و الامقام و گرانقدر جهان می‌باشد. از این روست که آغاز دهه کرامت را روز دختر نامگذاری کرده اند.دخترانی که مادران مهربان و رشید پرور فردا و همسران وفادار و تمام عیار جامعه اسلامی هستند.

تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند چرا که حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) کانون دعا و قرآن و نیایش و انس دوستداران خاندان عصمت و طهارت است.

دهه کرامت یادآور تمام خوبی‌ها و جمال انسانی است.دهه کرامت یاد آور زمزمه ولایت علی ابن موسی الرضا (ع) است.

استان فارس در دهه کرامت

نهادهای فرهنگی در شیراز به عنوان سومین حرم اهلبیت (ع) و سایر شهرستان های فارس هر سال در دهه کرامت برنامه های جامع فرهنگ و مذهبی را به اجرا می گذارند، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان کانون اصلی برگزاری برنامه های دهه کرامت امسال نیز میزبان هزاران نفر از محبان اهلبیت برای اجرای برنامه های دهه کرامت است.

پیوند جامعه با اهل بیت (ع) در دهه کرامت

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیرازبا تاکید بر لزوم پاسداشت ارزشهای معنوی در دهه کرامت گفت: در جامعه ما، ایام دهه کرامت در ماه ذیقعده جایگاه خود را دارد و درون کشور اقبال و استقبال خوبی از آن انجام می شود و حرم های حضرت معصومه (س)، حضرت امام رضا (ع)، حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) چهار مرقد مطهر در ایران اسلامی محور برنامه ها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه امید است در این جلسه خدمتی به فکر و اندیشه اسلامی و ولایی داشته باشیم، گفت: برگزاری دهه کرامت و حقیقت آن مایه امیدواری برای همه ماست.

وی با اشاره به اینکه این ملت و مملکت در پناه اهل بیت (ع) هستند، اضافه کرد: برگزاری برنامه های مذهبی برای تثبیت نظام اسلامی و عزت بخشیدن به ملت مسلمان ایران، نقشی موثر ایفا می کند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه پیوند جامعه با اهل بیت (ع) در دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید با جنبه هنرمندانه برنامه های دهه کرامت داشته باشد که مزه آن در جان مردم بنشیند و حس ناخوشایند به مردم دست ندهد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید دهه کرامت روح حیات را در جامعه بدمد و این خدمت کریمانه راهی برای دمیدن روح حیات به جامعه است، اظهار داشت: بسیار زیبا بحث نشاط و شادی در این برنامه مد نظر قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در فارس با یادآوری این مطلب که خداوند شادی غافلانه را دوست ندارد و دهه کرامت باید به شادی عاقلانه شکل بگیرد، تاکید کرد: باید بازخورد شادی دهه کرامت را از جامعه بگیریم نه اینکه به آنان گزارش بدهیم.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه همراه اهل بیت (ع) بودن باعث نشاط در انسان می شود و زمانی که از آنان جدا می شویم، هیچ نداریم، اضافه کرد: به قول ملاصدرای شیرازی، جان همه ما انسان ها، اهل بیت (ع) هستند.

وی با تاکید بر اینکه پیوند جامعه با اهل بیت (ع) در دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید با جنبه هنرمندانه برنامه های دهه کرامت داشته باشد که مزه آن در جان مردم بنشیند و حس ناخوشایند به مردم دست ندهد.

برنامه های فرهنگی آستان حضرت شاهچراغ (ع) در دهه کرامت

نماینده آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) در دهه کرامت در گفت و گو با خبرنگاران برنامه های آستان مقدس در دهه کرامت را تشریح کرد و گفت: یکی از برنامه‌های امسال آستان حضرت شاهچراغ (ع) برگزاری مراسم جشن ازدواج ۳۰۰ زوج در حرم مطهر است که کمیتۀ امداد و بسیج متقبل بخشی از هزینه‌های آن‌ها شده اند.

حجت الاسلام احمد سلامی افزود: موضوع خدمت رسانی به مردم یک از مسائل مهمی است که امسال تمام برنامه‌ها حول محور آن برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برپایی اردوهای جهادی در مناطق محروم، برپایی ایستگاه‌های سلامت و فرهنگ در صحن حرم حضرت شاهچراغ (ع)، برگزاری مراسم جشن تکلیف از دیگر برنامه‌های این آستان در دهه کرامت است و پارسال نیز مراسم جشن تکلیف برای ۸ هزار نفر با اجرای برنامه متنوع شادی‌آفرین در حرم مطهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام سلامی گفت: برگزاری عصر شعر احمدی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در اطراف حرم و همچنین سطح شهر، ویژه‌برنامه کوچ عاشقانه در شب بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) برای جمعیتی ۵ هزار نفره، از جمله برنامه‌های دیگر است.

نماینده آستان حضرت شاهچراغ (ع) در شورای دهه کرامت گفت: پارسال بسیاری مردم عاشق و دلداده حدود یک هفته مسیر راهپیمایی را طی کردند تا در شب بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) به حرم مطهر مشرف شوند. امسال در شب بزرگداشت آن حضرت، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی در حرم مطهر سخنرانی می‌کند.

امید است دهه کرامت امسال هم تجلی روزهایی از جشن نور و معنویت، پیام آور جشن و شادی و تداعی کننده رحمت و کرامت خاص پروردگار متعال باشد که وجود این سه منشا نور را در سرزمین مان مایه برکت و معنویت قرار داده است.

۶۱۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

وزیر کشور از نیروهای فراجا از اجرای طرح نور توسط پلیس قدردانی کرده و آن را در راستای عمل به مطالبه عمومی جامعه دانست.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره طرح اخیر پلیس در برخورد با کشف حجاب در کشور، گفت: حجاب از ارزش‌های ملی، دینی و اسلامی ماست و ایرانیان همیشه در طول زمان به رعایت حجاب و عفاف معروف بودند و امروز هم یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند.

وی افزود: نیروهای فراجا با رعایت کرامت انسانی و همه جنبه‌های اخلاقی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نمی‌کنند تذکر می‌دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: فراجا به همه مأموران خود تأکید کرده است تفکیک غفلت و اهمال شهروندان در اجرای قانون با تدبیر برای هنجارشکنی و ساختارشکنی با دقت کامل صورت بپذیرد. و سیاست‌های پیشگیرانه در این موضوع چندلایه، منعطف، جامع و دوراندیشانه است. من از پلیس برای اجرای طرح نور که طرحی در راستای مطالبه عمومی جامعه است، قدردانی می‌کنم.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توضیح معاون وزیر راه درباره حجاب بان های فرودگاه ها: از طرف ستاد امر به معروف می آیند کسی که در تجمع حجاب با سر بر صورت پلیس کوبید(عکس)

دیگر خبرها

  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است