Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در مراسم «زمانی برای تو» که مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) در ایوان شمس برگزار شد، اظهار داشت: در صددیم تا حمایت از کودکان و نوجوانان را با پیگیری حقوق این قشر در مجلس حمایت کنیم تا با درخواست دولت و مجلس این لایحه به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه ایرادات این لایحه از طریق دولت اصلاح شده است، افزود: در آخرین مرحله از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تقاضا داریم تا این لایحه در جهت حمایت از کودکان و نوجوانان به تصویب نهایی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهوری همچنین به دومین لایحه در خصوص ممنوعیت ازدواج دختران کمتر از ۱۳ سال (در برخی از نقاط کشور وجود دارد) اشاره کرد و گفت: آمار ازدواج این دختران بسیار اندک است، ولی برای این معاونت بسیار مهم است چرا که این لایحه از طریق دولت به کمیسیون فرعی ارسال و به زودی تصمیم نهایی آن گرفته می‌شود.

ابتکار همچنین به ضرورت توجه به نیاز‌های دختران در جامعه پرداخت و گفت: سال گذشته ۶۷ هزار معلم مقطع ابتدایی آموزش‌های مربوط به حوزه ورزش و تربیت بدنی را فرا گرفتند و امیدواریم در آینده شاهد پویایی بیشتر تربیت بدنی در مدارس مقطع ابتدایی باشیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مهارت‌های ارتباطی اظهار کرد: اگر افراد مختلف مهارت‌های ارتباط گرفتن با افراد و گفتگو را به بهترین نحو ممکن آموزش ببینند، نتیجه این اتفاق را در جامعه خواهیم دید.

معاون رییس جمهوری بیان کرد: مهارت زندگی برای دختران نیز ضروریست چرا که در کنار درس، آموزش و پرورش نیز نگاه علمی به مهارت زندگی برای دختران مهم است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: معصومه ابتکار کودکان و نوجوانان مدارس دخترانه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

این جشنواره از سوی خانه ادبیات کودک و نوجوانان ایران سرای آذر یزدی و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کرمان و یزد و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان‌ها به همراه بزرگداشت استاد هوشنگ مرادی‌کرمانی، ویژه کودکان هفت تا ۱۱ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم گفت: اقدام یک مؤسسه فرهنگی هنری در برگزاری این جشنواره با همراهی نهاد‌های دولتی و همچنین همتی که برای برگزاری این برنامه خوب انجام شد جای قدردانی دارد.

وحید محمدی با ابراز امیدواری اینکه موسسات فرهنگی هنری کرمان نیز در حوزه‌های متعدد فرهنگی و نکوداشت مفاخر نقش خود را ایفا کنند، افزود: استان‌های کرمان و یزد پیوند‌های فرهنگی عمیقی دارند و این همراهی‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد و ما نیز در برگزاری این رویداد‌ها همکاری خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری این جشنواره در تربیت کودکان و نوجوانان ایران اسلامی نقش مهمی ایفا کنیم، گفت: این نقش تربیتی، ارزشمند و با آثار ماندگار خواهد بود و انتظار می‌رود در این جشنواره اتفاقات خوبی رقم بخورد و با همکاری دیار کرمان بتوانیم این جشنواره را به خوبی در سطح کشور برگزار کنیم.

حسین دشتی، افزود: انتخاب یک قصه از جلد یک تا هشت کتب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر مهدی آذریزدی و انتخاب یک قصه از آثار هوشنگ مرادی‌کرمانی از بخش‌های این جشنواره است و اختتامیه جشنواره ۱۸ تیرماه امسال به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش قرار است این جشنواره هر سال در یک استان و با معرفی چهره فرهنگی ادبی آن استان رونمایی و اختتامیه آن در یزد برگزار شود. 

برآیند سالانه جشنواره یک کتاب صوتی از منتخبین شرکت‌کننده در جشنواره خواهد بود و کار‌های برگزیده مجددا به‌صورت حرفه‌ای باز تولید خواهد شد.

کودکان و نوجوانان سراسر ایران می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و کتاب‌های مورد نظر را با لهجه‌های بومی خود خوانده و پادکست تولید کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در فضای مجازی به آدرس Azaryazdi.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند
  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی
  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور