Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@14:17:52 GMT

اختصاص ۵۲۰ میلیارد ریال برای بیمه دهیاران

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۲۵۲۱

اختصاص ۵۲۰ میلیارد ریال برای بیمه دهیاران

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به تصویب لایحه دهیاری‌ها گفت: ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیمه دهیاران اختصاص یافته است.

 سعیدرضا جندقیان روز پنجشنبه در همایش تجلیل از شهرداران و دهیاران شهرستان آران و بیدگل در فرمانداری افزود: با اختصاص این اعتبار مشکل بیمه پاره وقت دهیارها حل و آیین نامه استخدامی و اجرایی دهیاری ها تصویب شد و بر اساس آن دهیاران در اولویت پذیرش در دستگاه های دولتی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آغاز صدور کارت شناسایی برای دهیاران خبر داد: اظهارداشت امسال با اختصاص اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال توسط دولت، این مشکل دهیاران هم حل شد و آنان با مراجعه به استانداری ها می‌توانند تقاضای کارت شناسایی داشته باشند.
جندقیان با اشاره به رشد افزون بر ۷۰ درصدی بودجه دهیاری ها در سال جاری تصریح کرد: در سال گذشته ۲۹ هزار میلیارد ریال به دهیاری ها اختصاص یافت که این رقم امسال به ۵۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد شورای دهیاری‌های کشور مدرک زیردیپلم دارند، افزود: در روستاهای کشور باید هیات‌های اندیشه ورز درست شوند تا بازوهای مشورتی دهیاری‌ها باشند.
معاون دهیاری های سازمان شهرداری های کشور یادآور شد: ۱۲۹۰ شهرداری در کشور داریم که ۶۰۰ مورد آن در دولت نهم و دهم تشکیل شد و از زمان مادها تاکنون چنین افزایشی نداشتیم که این تعداد متناسب با جمعیت نیست.
وی با اشاره به وجود ۳۷ هزار و ۹۴ دهیاری در کشور گفت: در دوره جدید شوراها، ۷۵ درصد دهیاران قبلی ابقا و ۵.۷ درصد آنها ابقا شدند و حدود ۲۰ درصد دهیار جدید داشتیم.
وی بیان کرد: اکنون ۵۰۰ هزار نیرو شاغل در شهرداری های کشور داریم که بر اساس نظر پژوهش های مجلس شورای اسلامی ۱۳۵ هزار نیرو لازم است و این در حالی است که ۲۲ هزار پست خالی هم در شهرداری ها آمار داده شده است.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن تبریک ۱۴ تیرماه روز شهرداری و دهیاری ها اظهار داشت: دهیاران و شهرداران سفرای نظام در بین مردم هستند و نقش بسیار مهمی در توسعه همه جانبه شهرها و روستاهای کشور دارند.
اسماعیل بایبوردی افزود: شهرستان آران و بیدگل یک منطقه ۱۰۰ درصد کویری است که کویر آن می تواند بعنوان یک فرصت بی نظیر گردشگری نقش آفرینی کند و به توسعه پایدار شهرها و روستاهای آن کمک کند.
وی بیان کرد: توسعه گردشگری باید در اولویت شهرداران و دهیاران این شهرستان قرار بگیرد چنانچه در این منطقه هر قدمی بر می داریم به گردشگری بر می خوریم که این یک فرصت بی نظیر است.
بایبوردی به لزوم تلاش دهیاران و شهرداران جهت اصلاح الگوی کشت در مناطق اشاره کرد و گفت: در این مسیر، دهیاران نقش مهمی دارند و باید کشاورزان را به اصلاح الگوی کشت ترغیب کنند.
وی تصریح کرد: توسعه کشاورزی در این شهرستان باید هوشمند و دانش بنیان باشد و کشت گلخانه ای در اولویت کشاورزی در مناطق مختلف این منطقه قرار بگیرد.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل به وجود ۳۱ سکونتگاه فاقد دهیاری در آران و بیدگل اشاره و اضافه کرد: در بازدید از این سکونتگاه ها، ضرورت خدمت رسانی از طریق استقرار زیرساخت هایی نظیر راه، آب آشامیدنی، بهداشت و مباحثی از این قبیل احساس می شود.
وی بیان کرد: برنامه مطالعاتی برای این نوع سکونتگاه ها را شروع کردیم و درصددیم تا طرح هایی مشابه طرح هادی روستاها برای آنها تعریف کنیم تا حداقل زیرساخت ها در همه حوزه ها را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: برای اولین گام هم اعتبار یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومانی برای دو سکونتگاه تقی آباد وشهریاری جهت فراهم کردن زیرساخت راه آنها در نظر گرفته شد که بزودی راه آنها بهسازی خواهد شد.
در ادامه جلسه شهرداران و دهیاران مناطق مختلف شهرستان آران و بیدگل به بیان عمکرد و نقطه نظرات خود در زمینه شهرداری ها و دهیاری ها پرداختند.
شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل با برخورداری از چهار شهر و ۱۱ روستا در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم

نایب رئیس شورای شهر قم گفت: تلاش شده با اختصاص ده هزار میلیارد ریال بودجه به محلات کم برخوردار، فاصله توسعه‌ای بین محلات را کم کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن طلایی با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات با رویکرد محله محوری، گفت: در این کمیته تلاش شده توسعه محلات کم برخوردار و اختصاص بودجه به آن به‌صورت عملیاتی پیگیری شود.

وی از اختصاص نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال بودجه به محلات کم برخوردار در سال 1403 خبر داد و افزود: بیشترین بودجه عطف به این مهم در منطقه 6 با مبلغ 1830 میلیارد ریال، منطقه یک با مبلغ 1470 میلیارد ریال و منطقه 5 در رتبه بعدی قرار دارد.

عضو کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات با رویکرد محله محوری تصریح کرد: ذیل به تحقق عدالت منطقه‌ای در محلات شهر قم، برای توسعه‌بخشی از این محلات، بودجه‌ای از اراضی 48 و 32 هکتاری با عددی بالغ‌بر 3 هزار و 465 هزار میلیارد ریال است.

وی توجه به تعداد محلات و رعایت توازن در اختصاص بودجه مناطق را مهم خواند و بیان کرد: بر اساس مطالعات و نیازسنجی که از محلات کم برخوردار انجام‌شده، این بودجه اختصاص داده‌ شده و تلاش شده عدالت در اجرای پروژه‌های عمرانی در همه محلات رعایت شود.

طلایی کم شدن فاصله محلات کم برخوردار از سایر محلات را یکی از دستاوردهای کمیته دانست و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده توسعه خوبی در این محلات اتفاق افتاده و اجرای پروژه‌های عمرانی با نگاه عدالت محوری و ایجاد توازن است.

وی تأکید کرد: امروزه شاهد هستیم که تعادل نسبی مناسبی در اجرای پروژه‌های شهری در تمام حوزه‌های مختلف رعایت شده است و امیدواریم به‌زودی با افتتاح پروژه‌های در دست اقدام در مناطق مختلف قم شاهد بهره‌مندی مردم شریف قم از این پروژه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند
  • مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی به بخش عشایر دشتی اختصاص داده شده است
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری
  • اختصاص امکانات در مناطق روستایی سبب ماندگاری و زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است