Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌هریسی ظهر امروز پنج شنبه با حضور در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران در تبریز از برپایی این نمایشگاه تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه در مورد گردشگری و فرهنگ آن در قرآن کریم توصیه شده است، گفت: سیاحت برای شناخت بیشتر، تاکید قرآن کریم است و برای پیداکردن حقایق، آشنا شدن با فرهنگهای مختلف و شگفتی های آفرینش، گردشگری توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران بعنوان یک کشور اسلامی باید با رفع محدودیت ها زمینه گسترش گردشگری را فراهم آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری جنبه اقتصادی گردشگری را مهم دانست و گفت: کشورهای زیادی بجای تکیه بر اقتصاد مبتنی بر نفت، توسعه اقتصادی خود را بر پایه گردشگری استوار کرده اند.

آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌هریسی تاکید کرد: با ایجاد محدودیت در حوزه گردشگری عملاً در فرایند تولید ثروت و زدودن فقر و ایجاد رونق اقتصادی در جامعه مخالفت می کنیم. ما باید بدانیم احیای گردشگری و صنایع دستی مقدمه تولید و یکی از منابع مهم تولید ثروت در کشور بشمار می آید.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد امید و نشاط در زندگی مردم گفت: باید کاری کنیم تا مردم احساس شادی کنند. حتی عبادت، خدمت و عمل به اسلام همه و همه تنها با داشتن نشاط امکان پذیر خواهد شد.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز تا ۱۵ تیر ۹۸ هر روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز در معرض دید، متخصصان، علاقمندان و عموم مردم خواهد بود.

کد خبر 4658062

منبع: مهر

کلیدواژه: هاشم زاده هریسی مجلس خبرگان رهبری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری استان گفت: برای افتتاح تعداد ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۱۰۰ درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی استان، تأمین ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

او افزود: همچنین افتتاح ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

حمزه‌زاده اظهار کرد: تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای ۵۰ نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری و ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

کد خبر 6088205

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند