Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، توت‌ها شامل توت‌فرنگی، شاتوت، توت سیاه، توت سفید و تمشک است که حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی، ویتامین C و پتاسیم هستند.

مینا کاویانی اظهار داشت: توت‌فرنگی میوه‌ای اشتهاآور و ملین است و ویتامین C فراوان آن در پیشگیری از خونریزی لثه‌ها و بیماری اسکوربوت (بیماری ناشی از کمبود ویتامین C) مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: مصرف زیاد توت‌فرنگی در افراد حساس، سبب ایجاد علائم حساسیت (کهیر، خارش و اگزما) می‌شود.

کاویانی به خواص توت‌ها اشاره کرد و افزود: توت‌ها با داشتن مقدار زیادی آنتوسیانیدین (رنگدانه گیاهی)، نقش مؤثری در پیشگیری از ابتلاء به واریس و تخریب دیواره سرخرگ‌ها و مویرگ‌ها ایفا می‌کنند که به نظر می‌رسد فلاونوئید موجود در توت‌ها مانع از تخریب پروتئین کلاژن که مسئول ساختار دیواره عروق خونی است، می‌شود.

وی افزود: مطالعات نشان داده، مصرف چندین هفته روغن دانه نوعی توت، به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری گامالینولنیک اسید (GLA) و آلفا لینولنیک اسید (ALA) به درمان آرتریت روماتوئید (التهاب مفاصل) کمک می‌کند.

سرپرست آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور افزود: توت‌ها از جمله میوه‌های کم کالری هستند که می‌توانند در رژیم غذایی کنترل وزن توصیه شوند، توت‌ها با افزایش تدریجی قند خون مانع از ترشح زیاد انسولین شده و به احساس سیری کمک می‌کنند.

وی گفت: توت‌ها با داشتن مقدار زیادی فیبر به افزایش حجم مدفوع و تسریع در دفع کمک می‌کنند که این امر موجب کاهش خطر ابتلاء به سرطان کولون می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: توت فرنگی فیبر شاتوت پتاسیم توت سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها