Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدسعید محمدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای کاهش دغدغه‌های اجتماعی به هم افزایی و مشارکت بیشتر مردم در حوزه‌های مختلف سنی نیاز است تا با چنین اقدامی نیازسنجی از طرف مردم انجام و تصمیم گیری ها با همکاری عمومی انجام شود.

وی بیان کرد: طرح های پیشگیری سازمان بهزیستی در راستای تقویت میزان مشارکت اجتماعی برای کاهش آسیب‌هاست و در این راستا طرح های خدمات اجتماع محور به عنوان راهبردی حوزه پیشگیری اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان که در قالب ۳۲۰ کلاس آموزش و همچنین طرح مانا در شهرستان‌ها در همین راستا در حال اجراست که دانش آموزان علاوه بر توانمندسازی در برابر آسیب‌های اجتماعی به کاهش مشکلات در محله‌ها و مدارس کمک می‌کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اولویت مهمی برخوردار است، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی مجموعه‌ای از طرح‌ها و فعالیت های فرهنگی و آموزشی را برای کاهش آسیب های اجتماعی پیش بینی کرده که با مشارکت سازمان های مردم نهاد اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح های محله محور و افزایش مشارکت مدنی جامعه به تقویت کیفی و کمی فعالیت ها کمک کرده و ضریب موفقیت آنها بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه برای کاهش آسیب های اجتماعی مؤلفه‌های زیادی مؤثر است، یادآور شد: تقویت نشاط اجتماعی و روحیه امید در جامعه یکی از شاخص‌های مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است که با بکارگیری توان عمومی جامعه و برنامه ریزی در این حوزه موفقیت‌هایی به دست خواهد آمد.

مشارکت اجتماعی لازمه توسعه و پیشرفت کشور است اما آماری از این مشارکت وجود ندارد و البته در طی سال‌های اخیر با افزایش تعدادسازمان های مردم نهاد این سطح از همکاری‌ها افزایش یافته است.

افزون بر ۱۴ هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعال هستند که افزایش ۱۰۰ درصدی در تعداد تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در چهار سال گذشته اتفاق افتاده است.

۷۱۳۱/‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی اصفهان طرح مشارکت اجتماعی بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛سرهنگ عسگری معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان گفت: آگاهی قشر جوان و والدین با آسیب‌های اجتماعی از اهداف برگزاری این همایش است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم