Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اولین روز از دهه کرامت و با حضور خادمان بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع)، ضریح مطهر امامزاده اسماعیل(ع) روستای خشکان غبارروبی و با گلاب ناب عطرافشانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، کاروان خدام آستان ملک پاسبان رضوی در نخستین روز از دهه کرامت با حضور در روستاهای فتح‌آباد، گزدمو، کلاته سَری، گزنشک، خشکان، دهستان کرغند و دهشک شهر خضری و بخش نیمبلوک مورد استقبال باشکوه عاشقان امام هشتم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عاشقان امام رئوف با سپند، آب و جارو کردن و ذبح گوسفند از کاروان خدام رضوی استقبال کردند و فضا با حمل پرچم نورانی بارگاه مقدس امام معین الضعفا معطر به شمیم رضوی و دل عشاق حضرت شمس الشموس روانه حرم مطهر رضوی شد.

 

با استقبال پرشور از خادمان حرم رضوی عشق و اراده مردم به امام رضا(ع) متجلی و این روستاها و شهر خضری دشت بیاض آکنده از عشق عاشقان به ولایت و امام رضا(ع) شد.

 

مشتاقان و دلدادگان امامت و ولایت با شور و شعف بسیار در حالی که اشک شوق از چشمانشان جاری بود، از خادمان حرم مطهر رضوی با سر دادن نوای دلنشین «رضا(ع) رضا(ع)» و با سوز و نیازیی خالصانه آکنده از عطر حرم رضوی شدند و عشق و ارادت خود به اهل بیت(ع) به ویژه امام هشتم را به منصه ظهور رساندند.

 

در ادامه نیز خدام رضوی با حضور در امامزاده اسماعیل(ع) روستای خشکان خضری دشت بیاض و با گرداندن پرچم سبز گنبد طلای هشتمین خورشید آسمان معرفت، مردم را به زیارت معنوی و عاشقانه امام مهربانی‌ها بردند.

 

ارادتمندان اهل بیت(ع) نیز با بوسه‌های عشق و وفاداری و ارادت به خاندان عصمت و طهارت بر این پرچم سبز زده و به آن امام(ع) سلام کردند.

 

در پایان نیز خادم بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) ضریح مطهر امامزاده اسماعیل(ع) روستای خشکان را با گلاب غبارروبی و معطر کردند.

 

حجت الاسلام «محسن شراهی» مُبلغ اعزامی کاروان خدام رضوی نیز در این روستاها بر گسترش فرهنگ رضوی در جوامع بشری تاکید کرد و گفت: فرهنگ رضوی یعنی اینکه دلسوز همدیگر و خیرخواه هم باشیم و عیب‌های همدیگر را بگوییم.

 

دیدار خادمان حرم مطهر رضوی با خانواده معظم شهدا

کاروان بارگاه منور ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) به رسم ادب در منزل خانواده شهید «صفر کمالی» و شهید «علی داوودی» شهدای دوران دفاع مقدس در شهر خضری حضور یافتند و از آن‌ها دلجویی کردند.

 

این کاروان با حضور در منازل شهدا مورد استقبال بسیار گرم این خانواده‌ها قرار گرفتند و مادران این شهدا به بیان خاطراتی در مورد چگونگی شهادت و مبارزه آن‌ها پرداختند.

 

خدام رضوی در دیدار با خانواده شهدا با مدیحه سرایی محفل را مزین به نام ائمه معصوم(ع) کردند و سپس نیز هدایای متبرک حرم مطهر رضوی به خانواده‌های شهدا اهدا شد.

 

حجت الاسلام محسن شراهی مُبلغ اعزامی کاروان خدام رضوی هم در این محافل نورانی در مورد شفاعت شهید در قیامت و کرامات شهدا در دنیا به ایراد سخنرانی پرداخت و افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حرم حضرت معصومه س شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان بوشهر شبستان بیرجند خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی کاروان خدام رضوی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته به دستور وزیر امور خارجه و با مسؤولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و امسال نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهر مشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست در مشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین حضور مؤسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در این نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه مؤسسات و تشکل‌های مردمی در اقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 6088522

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • کرمانشاهیان میزبان دو کاروان از خدام حرم رضوی