Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -  پيرو اطلاعيه مورخ 97/05/30، به اطلاع کليه داوطلبان متقاضي شرکت در آزمون هاي زبان بين المللي آيلتس
پيرو اطلاعيه مورخ 97/05/30، به اطلاع کليه داوطلبان متقاضي شرکت در آزمون هاي زبان بين المللي آيلتس مي رساند، همانطور که در سايت هاي ثبت نامي مراکز مجري آزمون آيلتس و نيز سايت سازمان سنجش آموزش کشور آمده است، وجه واريزي از سوي داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون آيلتس، به صورت علي الحساب مي باشد، و اين بدان معناست که چنانچه تغييراتي در نرخ ارز صورت گيردمراتب اطلاع رساني خواهد شد، تا قبل از تاريخ زمان آزمون، مابه التفاوت نرخ قطعي ثبت نام محاسبه و از داوطلبان اخذ و يا به آنان عودت داده مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لذا با توجه به تغييرات نرخ ارز (براساس محتويات سايت نيما مورخ 98/04/09)، و نيز ساير هزينه-هاي مربوطه، مبلغ ثبت نام در آزمون آيلتس، توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و از مبلغ 27.950.000 ريال به مبلغ 30.500.000 ريال معادل سه ميليون و پنجاه هزار تومان افزايش و تعيين شده است. مبلغ مذکور از تاريخ 98/04/15 توسط مراکز مجاز برگزاري آزمون آيلتس قابل اجرا است.
بديهي است چنانچه تا قبل از صدور کارنامه، تغييري مبني بر کاهش در نرخ ارز از سوي بانک مرکزي صورت بگيرد، نرخ جديد ثبت نام در آزمون، مجدداً توسط سازمان محاسبه مي گردد و مابه التفاوت آن توسط مراکز مجري، به داوطلبان ذينفع عودت داده مي شود.
روابط عمومي سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در دانشگاه الزهرا (س) گفت: سازمان سنجش آموزش کشور تلاش می‌کند عدالت آموزشی و شایسته‌گزینی را در برگزاری آزمون‌های سراسری محقق کند و در این راستا تمهیدات لازم در سراسر کشور برای برگزاری آزمون امن و بانشاط اندیشیده شده است.
محمدعلی زلفی‌گل درباره تفاوت آزمون سراسری امسال با سال گذشته، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال دو نوبت آزمون سراسری برگزار می‌شود و امسال با توجه به ماه مبارک رمضان و شرایط خاص دیگر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در تیرماه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری دو نوبت آزمون سراسری از نگرانی داوطلبان و خانواده‌هایشان می‌کاهد و در صورت تمایل داوطلبان نتیجه چهار نوبت آزمون سراسری در دو سال اخیر برای آنها محاسبه می‌شود و داوطلبان می‌توانند پس از تراز نمرات، بر اساس بهترین نتیجه کسب شده در یکی از نوبت‌های آزمون سراسری انتخاب رشته کنند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در جریان این بازدید از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در نیمه اول مردادماه و به صورت کارنامه خبر داد و گفت: چند روز پس از اعلام نتایج اولیه، فرایند انتخاب رشته آغاز خواهد شد و نمرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (کنکور) در صورت شرکت داوطلبان همچنان برای انتخاب رشته در سال جاری معتبر است؛ بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته انجام شود، به انتخاب خود داوطلب و اگر داوطلب انتخاب نکرد به انتخاب سازمان سنجش چهار نمره برای داوطلبان قابل استفاده است و در صورت گروه‌های آزمایشی یکسان در چهار نوبت آزمون، بهترین نمره کنکور در نمره کل آنها اعمال و برای انتخاب رشته داوطلب لحاظ می‌شود، ضمن اینکه نمرات خام نوبت اول آزمون در خرداد ماه منتشر خواهد شد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: البته نتایج هر درس در هر دوره برای داوطلبان در سطح کشور تراز می‌شود تا حق داوطلبان ضایع نشود؛ چرا که طبیعی است سؤالات و شرایط برگزاری آزمون سراسری در هر نوبت با نوبت بعدی متفاوت است و سازمان سنجش آموزش کشور با انجام این کار عدالت آموزشی در انتخاب رشته را لحاظ می‌کند.
عبدالرسول پورعباس با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گفت: مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان» و «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش»، آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم با دفترچه اختصاصی سؤالات جداگانه برگزار می‌شود؛ یعنی داوطلبان علاقه‌مند به پذیرش در این دوره‌ها پس از پاسخگویی به سؤالات آزمون اختصاصی در گروه آزمایشی انتخابی خود، بلافاصله باید به دفترچه سؤالات ویژه دانشگاه فرهنگیان که شامل سؤالات مواد آزمونی: هوش و استعداد معلمی با «ضریب ۳» و تعلیم و تربیت اسلامی با «ضریب ۲» است نیز پاسخ دهند.
 وی افزود: انتخاب رشته داوطلبان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در اردیبهشت ماه و به صورت مجزا انجام خواهد شد و فرایند معرفی داوطلبان برای مرحله ارزیابی شایستگی معلمی و انجام این مرحله به نحوی انجام می‌شود که نتیجه نهایی پذیرش آنها تا نیمه اول مرداد ماه اعلام شود.
رئیس سازمان سنجش آموزش خاطرنشان کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد. عوامل اجرایی و حفاظتی برای آرامش و امنیت داوطلبان آزمون سراسری و حفظ صیانت این آزمون ملی تمام تلاششان را کردند و به عنوان آخرین اقدام، برای اینکه خیال داوطلبان از بروز هرگونه تقلب و شبهه راحت باشد، علاوه بر نسل اول و دوم دستگاه‌های آشکار ساز نسل سوم این دستگاه‌ها در آزمون سال جاری در ۴۱۲ شهرستان و ۱۹۹۳ حوزه به کار گرفته شده است.
گفتنی است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز ضمن بازدید از جایگاه ویژه خانواده‌های داوطلبان، با آنان به گفتگو نشستند و والدین داوطلبان نیز از اقدام دانشگاه الزهرا برای ایجاد جایگاهی برای استراحت والدین داوطلبان در زمان برگزاری آزمون تقدیر و تشکر کردند.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • خبر عجیب رییس سازمان سنجش: کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند
  • برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • بیش از ۷۲۰ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه دریافت کردند