Web Analytics Made Easy - Statcounter

راضیه علیرضایی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: هرچند واگذاری مسئولیت ثبت سفارش به این استان مسائل زیادی را در حوزه کارشناسی به همراه داشت اما باعث شناسایی نیازهای واقعی صنایع برای واردات شد.

وی با اشاره به رشد سرمایه گذاری در پروانه های بهره برداری صنعتی در خراسان رضوی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در پروانه های بهره برداری از دو هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ به ۴۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در پایان سال ۹۷ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تحریم ها در سال گذشته بر صنایع معدنی استان مانند فولاد، گندله و کنسانتره و کنسانتره مس که مواد اولیه آنها از داخل استان تامین می شود تاثیری نگذاشت و حتی تولید همه این صنایع رشد قابل توجهی نیز داشت با این حال شاهد کاهش ۴۰ درصدی تولید خودرو، الیاف مصنوعی، فرش و برخی صنایع دیگر در استان بودیم زیرا مواد اولیه آنها از خارج کشور تامین می شد.

علیرضایی افزود: هم اینک نیز تامین مواد اولیه برای صنایع هایتک در خراسان رضوی دشوار شده است زیرا این بخش به طور مستقیم با خارج از کشور ارتباط دارد.

وی ادامه داد: در این شرایط باید سرمایه گذاری صنعتی در حوزه هایی را که دائماً در تامین مواد اولیه برای آنها ثبت سفارش واردات انجام می گیردرا افزایش دهیم تا از این طریق بتوان زنجیره تولید در خراسان رضوی را کامل کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به افزایش سهم صنایع استان در مصرف انرژی مانند برق و گاز گفت: باید زیربناهای تولید در استان تکمیل شود که در این راستا انجام اقداماتی از جمله رفع مشکل صنایع محور غرب مشهد و سرمایه گذاری مجدد واحدهای تولیدی با بهره گیری از ۳۰ درصد از ارزش تولیدات خود لازم است.

قوانین برای بخش تولید سختگیرانه است

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این مراسم گفت: در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده و رهبر معظم انقلاب بر رفع موانع تولید تاکید دارد قوانین از جمله حوزه بانکی و مالیاتی برای تولیدکنندگان بسیار سختگیرانه است و نیاز به توجه رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه دارد.

حسن حسینی افزود: بانکها ۲۰ درصد از تسهیلاتی که قرار است به تولیدکننده اختصاص دهند را به عنوان اندوخته نگه می دارند در حالی که بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، بانکها را از این کار منع کرده است پس چرا دستگاه های نظارتی در این بخش کم کاری می کنند؟

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: باید شرایط برای بخش تولید آسان شود در غیر این صورت نمی توان به رونق تولید و رفع موانع امید داشت.

حسینی گفت: با وجود تحریم، شرایط صنایع خراسان رضوی نامطلوب نیست، برخی از صنایع با ظرفیت کامل در حال تولید هستند و برخی دیگر نیز با نیمی از ظرفیت خود فعالیت دارند و برخی هم تعطیل شده اند.

وی ادامه داد: منابع زیادی در داخل کشور وجود دارد که در صورت برداشتن تحریم های داخلی و حذف رفتارهای غیرمنصفانه برخی دستگاه های اجرایی می توان با استفاده از این منابع تولید را در کشور رونق داد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بهترین نسخه برای رونق تولید در شرایط فعلی، طرح ابتکارانه استاندار خراسان رضوی مبنی بر مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی است که علاوه بر میدان دادن به بخش خصوصی، اقتصاد را نیز از سیاست زدگی و تصدی گری دولت نجات می دهد.

در پایان این مراسم، تولیدکنندگان برتر در سال ۹۷ معرفی و از آنان با حضور استاندار خراسان رضوی و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تجلیل شد.

۷۴۸۹/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت سرمایه گذاری داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند

محمدرضا جمالعباسی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: ۲ هزار و ۵۴۳ بازرسی سال گذشته از اصناف محلات انجام شد و ۲۷۷ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۸۶ گشت مشترک در قالب ۳۷۱ بازرسی با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی محلات انجام شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات بیان کرد: ۱۱۰ بازرسی مشترک و مستقل قاچاق کالا از واحدهای دخانیات، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی شهرستان در سال گذشته انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات در مرکز مبادله تامین شد