Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرزو محرابی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاه با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه به منظور نظارت بر طرح کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه زنان و کودکان محله حکمت آباد برگزار شد.

به گفته او، در این کارگاه که ۲۵ تن از کودکان کولی نشین حکمت آباد حضور داشتند، خانم خالوان دکترای روانشناسی سلامت تدریس این کارگاه آموزشی را بر عهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامت جسم و روان در زمان کودکی و نوجوانی، نحوه مقابله با آسیب های روحی و روانی و افزایش ارتقای سطح دانش کودکان و نوجوانان نسبت به سلامت روح و جسم از موضوعاتی بود که در این کارگاه آموزشی مطرح شد.

قائم مقام جبهه نجات کرمانشاه در ادامه از برگزاری ۳۰ کارگاه آموزشی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه حکمت آباد شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها از ۲۳ خرداد آغاز شده و تا ۱۸ مرداد ادامه دارد.

محرابی به تاریخچه فعالیت جبهه نجات کرمانشاه پرداخت و افزود: این جبهه به عنوان سازمان مستقل و غیرانتفاعی با شماره ثبت ۱۰۳ مجوز خود را از وزارت کشور اخذ کرده و از سال ۱۳۸۳ با هدف حمایت از حقوق کودک براساس اصول مندرج در پیمان نامه جهانی حقوق کودک و با استفاده از همکاری اعضای داوطلب فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این جبهه تلاش می‌کند تا با شناساندن و تفهیم و ترویج این حقوق به عموم مردم به برداشته شدن موانع عینی و ذهنی به تحقق حقوق کودکان یاری رساند و برای ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهبود وضعیت عمومی زندگی، رشد جسمی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کودکان این سرزمین گام‌های مؤثری بردارد.
وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های انجمن، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است، اظهار کرد: این انجمن در زمینه‌های مربوط به آموزش، اطلاع رسانی، تعلیم و تربیت، کمک‌های عملی به کودکان آسیب دیده از بلایای طبیعی، کودکان خیابانی کودکان جنگ زده، کودکان آزاردیده، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، دختران و پسران فراری، کودکان کار، کودکان طلاق و نیز خدمات مشاوره به خانواده‌ها تلاش می‌کند.
او شعار این انجمن را 'حقوق کودک هدف ما' و 'احقاق حق کودک سیاست ما' اعلام کرد و گفت: اولویت این انجمن برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اقشار در معرض آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر کرمانشاه است.
او با بیان اینکه دفتر این انجمن اکنون در منطقه حکمت آباد کرمانشاه دایر است، افزود: این جبهه در راستای ارائه خدمات خود اقدام به تشکیل خانه کودک و خانه اشتغال در این منطقه کرده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که یک میلیون نفر آن در کلانشهر کرمانشاه ساکن است.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حاشیه نشینی آموزش کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به شناسایی ۲ هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان گفت: حدود ۴۷۷ نفر کودک از خدمات ۱۳ مرکز روزانه توانبخشی طیف اوتیسم استفاده می‌کنند.


پژمان پورشبانان افزود: یک مرکز شبانه روزی بستری موقت برای این بیماران فعال است، اما سیاست بهزیستی مبنی بر افزایش مراکز شبانه روزی نیست، زیرا معتقد به استفاده از مراکز روزانه و آموزش از طریق خانواده است.


وی گفت: براساس بررسی‌ها شمار این اختلال در حال افزایش و در پسر‌ها چهار برابر بیشتر از دختر‌ها رخ می‌دهد.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان ادامه داد: در کنار ارائه خدمات مراکز بهزیستی، روش‌های متمرکز فردی و چهره به چهره و در برخی موارد برگزاری کلاس دو یا سه نفره به صورت گفتار درمانی و کار درمانی با هدف بهبود فرد صورت می‌گیرد.


وی گفت: سن ۲ تا ۵ سالگی دوران طلایی یک فرد اوتیسمی است که باید مداخلات درمانی و آموزشی برای فرد انجام شود که این امور از سال ۱۳۸۰ وارد فرایند توانبخشی بهزیستی و از آن زمان این اختلال درمان می‌شود.


پورشبانیان با اشاره به اینکه عمده برنامه‌های آموزشی بهزیستی متمرکز بر ایجاد تعاملات اجتماعی فرد است، بیان داشت: یکی از روش‌ها برنامه جامع (ABA) است که حوزه‌های مختلفی از جمله مهارت‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی، شناخت، کارکرد‌های اجرایی، حرکت، مهارت‌های انطباقی، بازی و زبان را شامل می‌شود که اگر به تعداد ساعات لازم انجام شود، برای یک کودک مبتلا به اوتیسم کافی است و این کودکان نیازی به شیوه‌های دیگر ندارند.
اختلال طیف اوتیسم یک اختلال نورولوژیکی است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند.
این اختلال در بیماران اوتیستیک موجب می‌شود که مغز فرد مبتلا به اوتیسم نتواند در زمینه رفتار‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به طور اجتماعی می‌شود.
کودکان و بزرگسالان دارای اختلال طیف اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیر کلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتار‌های اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دارای مشکل می‌باشند

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»
  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • حضور مربی کشتی آزاد چهارمحال و بختیاری در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود