Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج فرشاد رستمی سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان باشت گفت: پر فشاری خون یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های خطر بیماری قلبی است که از آن به عنوان قاتل خاموش نام می‌برند، اکثر افراد مبتلا به پرفشاری خون علایمی ندارند، اما این مشکل می‌تواند سبب آسیب حاد یا مزمن به بخش‌های مختلف بدن شودو در مغز به مویرگ‌های خونی آسیب برساند، در نتیجه سکته مغزی بروز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشاد رستمی افزود: در چشم‌ها، پرفشاری سبب آسیب به مویرگ‌های خونی و بروز اختلال بینایی و در کلیه‌ها نیز سبب نارسایی کلیه می‌شود وممکن است علایمی از قبیل سردرد، درد‌های قفسه سینه و تنگی نفس نیز بروز کند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان باشت گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا از ۲۷ اردیبهشت درسراسرکشورباهدف شناسایی و شروع دوره مراقبت و درمان برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون و سنجش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامد‌ها و تشخیص زودرس، شروع وتاکنون ادامه دارد.

فرشاد رستمی عنوان کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با در نظر داشتن افراد ۳۰ سال به بالا، بیماران کلیوی و زنان باردار در همه سنین به عنوان گروه هدف، از ۲۷ اردیبهشت سال جاری آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۷ خرداد، برنامه فضاسازی و اطلاع‌رسانی انجام شد و از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرعملیات میدانی، اندازه‌گیری فشارخون و ثبت و ارجاع بیماران، در دستور کار قرار گرفت واین طرح درشهرستان باشت به صورت خانه به خانه انجام می‌شود.

 رستمی با بیان اینکه از میان حدود ۱۵ میلیون بیمار مبتلا به فشارخون درکشور، فقط ۶۰ درصد آن‌ها از بیماری خود اطلاع دارند و فقط نیمی از بیماران برای کنترل بیماری خود دارو دریافت می‌کنند افزود: متاسفانه تعداد کمی از بیماران، فرآیند درمان را دنبال کرده و در نهایت، فشارخون ۱۹ درصد این بیماران کنترل می‌شود.

رستمی افزود: برای اجرای این طرح درشهرستان باشت بیش از ۸۰ نفرآقا وخانم از پرسنل وکادربهداشتی درمانی اعم ازبهورزان، مراقبین سلامت، کارشناسان ومسئولین ستادی، کاردان‌های مراکز، پزشکان وپرستاران، بسیج جامعه پزشکی، اورژانس ۱۱۵، نیرو‌های هلال احمر، پرسنل بخش خصوصی در مطب‌ها وداروخانه‌ها حضور دارند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان باشت گفت: شهرستان باشت بیش از ۲۱ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۱ هزار وسیصد نفرآن بالای ۳۰ سال ودر گروه هدف طرح بسیج ملی کنترل فشارخون قراردارد وتا پایان طرح بیماران فشارخونی باید بین این ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر شناسایی شوند واقدامات لازم جهت ارجاع، مراقبت ودرمان برای این افراد انجام شود.

 رستمی گفت: مراکز بهداشتی ودرمانی وخانه‌های بهداشت در حوزه‌های چاه تلخ، آبدهگاه، بوستان وپایگاه شهری باشت درحال حاضر بصورت صبح وعصر درحال اجرای این طرح هستند

وی درپایان گفت: از همشهریانی که دراین مدت اجرای طرح درمنزل حضور نداشتند ویادرمسافرت بوده اند میتوانند با www.salamat.gov ورود به سامانه مراجعه ونام، کدملی وشماره تلفن خودرا ثبت وهمکاران ما به درب منازل آن‌ها مراجعه خواهند کرد ویا میتوانند به ایستگاه‌های ثابت وسیار، مراکز بهداشتی درمانی، خانه‌های بهداشت، درمانگاه ویامطب مراجعه و به سنجش فشار خون خود اقدام کنند.
پلاتو طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا تا ۱۵ تیرماه درسراسر کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/ط

طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا  در باشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ تقی لو گفت: با اجرای طرح نفس ۴۳۳ نوزاد متولد شدند که موفقیت ۹۸ درصدی را به همراه داشته و این به دلیل برنامه ریزی خوب، منسجم و همکاری‌های بین بخشی بوده است.

وی به کسب رتبه یک کشوری زنجان در اجرای طرح نفس طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حال حاضر طرح نفس یکی از طرح‌های موفق در کشور بوده و استان زنجان نیز در این زمینه پیشگام است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان ادامه داد: با اجرای این طرح بیش از ۲۵ درصد مادران شناسایی شده، تحت حمایت مالی و معیشتی قرار گرفتند و حدود ۷۵ درصد مادران هم با مشاوره و دریافت آموزش‌های لازم از تصمیم خود مبنی بر سقط جنین منصرف شدند.

تقی لو گفت: با اقدامات انجام گرفته مرکز نیکوکاری طرح تخصصی نفس استان با هدف حمایت از مادرانی که به دلیل نیازمندی‌های آموزشی، تشخیصی و درمانی، پزشکی و معیشتی، قصد سقط جنین سالم خود را دارند آغاز به کار کرده و زمینه مشارکت همگان در این امر مهم و خداپسندانه فراهم شده است.

وی افزود: بر این اساس عموم مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به نام موسسه نیکوکاری مرکز نفس استان به شماره حساب ۸۸۱۳۵۳۴۴۳ نزد بانک ملی ایران - شعبه امداد ولایت واریز کنند.

به گفته مسئول بسیج جامعه پزشکی استان متولی اجرای طرح نفس کشور سازمان بسیج جامعه پزشکی است که این کار نیز در استان‌ها توسط همین حوزه انجام می‌گیرد و دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب تفاهم نامه همکاری می‌کنند.

اجرای طرح نفس از مرداد سال ۱۴۰۱ در استان زنجان آغاز شد.

دیگر خبرها

  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • اجرای طرح نظارت و کنترل از بیش از هزار جایگاه عرضه سوخت
  • سارق کالا و بار در محور گچساران- باشت دستگیر شد
  • توسعه و اصلاح بیش از ۱۱ هزار متر شبکه فشار ضعیف هوایی در مریوان
  • دستگیری سارق کالا در باشت
  • هر سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود