Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب صفرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۰۰ دانشجومعلم از محل ردیف ۴۰ هزار استخدامی از طریق کنکور سراسری برای این مرکز آموزش عالی منظور شده و ۳۰۰ نفر هم از طریق ماده ۲۸ دانش آموختگان دیگر مراکز دانشگاهی، مشروط به گذراندن یک دوره آموزشی یکساله در زمینه دروس مهارتی، به این دانشگاه اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما در شرایط فعلی توان جذب این تعداد دانشجو را نداریم، افزود: دانشگاه فرهنگیان استان خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری تنها ۲۷ نفر دانشجومعلم خروجی دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: هم اکنون هزار و ۲۰۰ دانشجومعلم در ۲ پردیس دختران و پسران این دانشگاه اسکان یافته و خدمات علمی و آموزشی دریافت می‌کنند که ۴۰۰ تن آنان دختر و ۸۰۰ نفر پسر هستند.

تحصیل دانشجویان دختر در فضای مدرسه‌ای

وی با بیان اینکه دانشجویان دختر در فضایی مدرسه‌ای در داخل شهر تحصیل می‌کنند، گفت: دانشجویان پسر نیز در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر بجنورد، در محل اصلی سایت دانشگاه اسکان یافته و به تحصیل مشغولند.

وی افزود: در کنار دانشجومعلمان، دوره‌ای با عنوان ماده ۲۸ نیز وجود دارد که برای مرتفع کردن نیاز آموزش و پرورش دانش آموختگان دیگر مراکز علمی در آزمونی پذیرفته شده و دوره آموزشی یکساله ای را می‌گذرانند.

اسکان دانشجو در خوابگاه، سه برابر ظرفیت

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون در خوابگاه دختران این دانشگاه، سه برابر ظرفیت دانشجو اسکان یافته، گفت: ظرفیت هر یک از اتاق‌های این پردیس ۶ تا ۸ نفر است اما بعضاً ۱۸ تا ۲۰ دانشجو در این اتاق‌ها پذیرش شده‌اند.

صفرزاده، زیرساخت‌های این مرکز آموزش عالی را پاسخگوی نیاز دانشجویان ندانست و با اشاره به ۲ طرح در دست ساخت دانشگاه، افزود: پروژه خوابگاه با ظرفیت ۲۵۰ نفر در دست ساخت است که تا مهر امسال به پایان نخواهد رسید و طرح آموزشی نیز از پیشرفت فیزیکی کمتری برخوردار است که تکمیل این ۲ فضا نیاز به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

فضای آموزشی در اختیار دانشگاه قرار گیرد

وی تنها راه کنونی برون رفت از این بحران را واگذاری فضایی مدرسه‌ای در کنار پردیس دختران دانست و گفت: تنها راه کار برای جذب دانشجومعلمان و سایر نیروی استخدامی در استان، تامین فضای آموزشی و خوابگاهی مورد نیاز این دانشگاه است.

صفرزاده افزود: از آموزش و پرورش می‌خواهیم تا برای مهر امسال فضای مورد نیاز برای این مرکز آموزش عالی را فراهم کند تا بتوانیم از این فرصت استخدامی استفاده کنیم در غیر این صورت این سهمیه به دامن دیگر استان‌ها می‌افتد.

وی از مسئولان خراسان شمالی و مدیرکل آموزش و پرورش خواست تا برای جذب این تعداد نیرو در استان تلاش کنند و گفت: این افراد به عنوان معلم جذب خواهند شد اما متأسفانه کمبود فضای آموزشی مانع می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان ماهیت شبانه روزی دارد افزود: باید مراکز رفاهی، غذاخوری و خوابگاه در درون پردیس باشد و همچنین به دلیل اینکه این دانشجویان دوره‌های کارورزی نیز دارند باید به راحتی به مرکز شهر دسترسی داشته باشند.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نوپا و مأموریت گرا است و از دست اندرکاران و خیران می‌خواهیم که برای بالابردن ظرفیت این مرکز یاری برسانند تا دختران و پسران علاقه مند به شغل معلمی بتوانند در فضای مناسب تعلیم ببینند.

وی از شورای آموزش و پرورش نیز خواست تا فضای مورد نیاز برای این دانشگاه را در جوار پردیس خواهران در اختیار قرار دهند و افزود: این فضا به صورت دو تا سه ساله نیاز است که بعد از دانش آموخته شدن تعدادی از دانشجویان می‌توانیم نقل مکان کرده و آن‌را بازگردانیم.
صفرزاده اظهار داشت: بسیاری از زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان که در گذشته با عنوان تربیت معلم بوده به سایر مراکز آموزش عالی واگذار شده و سایت کنونی استان بسیار فقیر و ضعیف است که حتی ناگزیر شده‌ایم از فضاهای نه چندان مناسب نیز برای رفع مشکل استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه داشتن فضای وزرشی مثل زمین چمن، غذاخوری مناسب و تسهیل رفت و آمد دانشجویان ضروری است گفت: این در حالی است که اکنون دانشگاه فرهنگیان از ضروریات نیز بی بهره است که نیاز به کمک و حمایت دستگاه‌ها و نیکوکاران دارد.

سالانه بیش هزار معلم بازنشسته می‌شوند

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی با بیان اینکه سالانه در این استان ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند گفت: دانشگاه فرهنگیان باید بتواند سالانه این تعداد نیرو را آموزش داده و به استخدام آموزش و پرورش دربیاورد اما در حال حاضر زیرساخت‌ها پاسخگوی این نیاز نیست.

وی با بیان اینکه تنها ظرفیت جذب و تعلیم و تربیت ۴۰ درصد نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش را داریم، افزود: هیچ وقت نیاز آموزش و پرورش کم نمی‌شود، هر وقت بتوانیم از نظر کمیت نیروی مورد نیاز را تأمین کنیم به کیفیت خواهیم پرداخت چرا که هم اکنون بیشتر کلاس‌های درس در استان با ظرفیت‌های بالا دایر می‌شوند.

صفرزاده گفت: هم اکنون برای تکمیل پردیس فرهنگیان به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا بتوانیم نیاز نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش استان را تأمین کنیم.

خیران به یاری دانشگاه فرهنگیان بشتابند

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی خواستار یاری رساندن خیران به این مرکز آموزش عالی شد و افزود: سایت این دانشگاه با گستره ۳۲ هکتار محصور شده که بدون هیچ معارضی خیابان کشی و به شبکه فیبر نوری و دیگر امکانات خدماتی از جمله آب، برق، گاز مجهز شده و اکنون آماده برای ساخت و ساز و توسعه است.

صفرزاده اظهار داشت: خیرانی که تمایل دارند در زمینه ساخت مسجد، خوابگاه، فضای آموزشی، ورزشی، کتابخانه و سایر حوزه‌ها فعالیت کنند، زمین مورد نیاز را در زودترین زمان در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

خراسان شمالی ۱۶۳ هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲ هزار آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نیروی فرهنگی تحصیل می‌کنند.
در این استان بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و دیگر مراکز دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

۳۰۰۷/‏۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد صدیقی شامگاه چهارشنبه در نشست تبیینی مسؤولان کانون‌های بسیج فرهنگیان استان کردستان با بیان اینکه بسیجی باید اقتضائات آن را رعایت نماید، بسیج فرهنگیان را توده معلمان عنوان کرد و گفت: ما از حقیقت بسیج خیلی فاصله گرفته‌ایم و باید به این باور برسیم که توده‌های بسیج این انقلاب را حفظ کرده‌اند.

صدیقی کارهای مهم انجام شده در کشور را بر پایه تلاش عموم مردم توصیف کرد و گفت: باید قدری جدی‌تر به مسأله بسیج نگاه کنیم.

وی افتخار امام و رهبری را بسیجی بودن دانست و آن را نصب‌العین عموم مردم عنوان کرد.

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با ورود به حوزه بسیج فرهنگیان و بیان اینکه باید بسیج نسبت خود را با مسائل مشخص کند، اظهار کرد: مسأله ما مطالبات محوری رهبری در خصوص فرهنگیان است.

صدیقی، این مطالبه را خواسته هرساله رهبری عنوان کرد و گفت: انقلاب در تعلیم و تربیت، محور اساسی خواسته رهبری است.

تحول در آموزش و پرورش باید از ریشه اتفاق بیفتد

وی با طرح این سوال که آیا طراحی ما در سازمان بسیج فرهنگیان هم‌سو با دغدغه رهبری است، عنوان کرد: تحول در آموزش و پرورش باید از ریشه اتفاق بیفتد.

وی شناسایی میدان کار را ابتدایی‌ترین کار در حل مسأله تحول دانست و با خاطرنشان کردن داستان سند ۲۰۳۰ گفت: طرح‌های عملیاتی دشمنان تعلیم و تربیت باید تبیین شود.

این مقام مسؤول در سازمان بسیج فرهنگیان با یادآوری موضع رهبری در خصوص سند ۲۰۳۰، حساسیت ایشان را نشان از اهمیت موضوع بیان کرد و گفت: در سال‌های اخیر تلاش ویژه‌ای در اجرای سند تحول بنیادین به انجام نرسیده است.

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان، مأموریت بسیج فرهنگیان را پاسخ به دغدغه رهبری دانست و با بیان اینکه بسیج باید قاعده بد مانع در برابر تحول را بر هم بزند، عنوان کرد: موضع‌گیری بسیج فرهنگیان در برابر کج‌روی‌های دولت در آموزش و پرورش باید بدون اغماض باشد.

بسیج فرهنگیان مأموریت‌های خود را در آموزش و پرورش مساله محور کند

صدیقی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان باید شانه‌های خود را زیر بار مسؤولیت آموزش و پرورش ببرد، تلاش این توده را در راستای تحول در آموزش و پرورش ضروری خواند و گفت: این قشر باید مأموریت‌های خود در آموزش و پرورش را مسأله‌محور نماید.

وی با اشاره به موضوع جذب در آموزش و پرورش و تحولات رقم خورده در این زمینه، آن را محصول تلاش انقلابی فرهنگیان جوان بسیجی عنوان کرد و گفت: ریل جذب آموزش و پرورش بعد از ۸۰ سال توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص جنگ در عرصه تعلیم و تربیت، جذب در بسیج فرهنگیان را از مهم‌ترین فعالیت در این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: عمق نفوذ انقلاب اسلامی از این طریق باید در مسأله‌ها صورت گیرد.

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان مکانیزم تربیت نسل توسط دشمن را قاعده‌ای باطل دانست که باید به دست انقلابی‌ها از بین برود و افزود: اصل بازی دشمن باید به هم زده شود و در غیر این صورت نتیجه مؤثری به دست نمی‌آید.

صدیقی در ادامه سخنان خود در خصوص عملکرد دشمن، موجودیت دشمن را خط قرمز او عنوان کرد و با بیان اینکه در این عرصه اگر کسی بخواهد با او مقابله کند، طرف مقابل را حذف می‌کند، اظهار داشت: بر هم زدن قاعده دشمن در عرصه تعلیم و تربیت لازم و ضروری است.

وی افزود: بسیج فرهنگیان باید آمادگی لازم را برای پیاده‌کردن موضوع تقابل با نقشه دشمن در تعلیم و تربیت را به دست آورد.
صدیقی پایه اساسی هویت بسیج را مردم و حضور آنان دانست و گفت: باید مکانیزم‌ها را برای حضور گسترده و عملی مردم فراهم نمائیم.

وی در پایان سخنان خود وجود نیروهای دغدغه‌مند در بسیج فرهنگیان را منبع انسانی ارزشمندی برای کمک به تحول در آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: پیدا کردن جوانان فعال و سپردن مسؤولیت به آنان لازم و ضروری است.

کد خبر 6088274

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود