Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سیمای استان‌ها گفت: تعداد آثار دریافتی دومین جشنواره پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیونی ایران نسبت به دوره نخست، 50 درصد رشد داشته و آثار بخش خصوصی و غیر دولتی ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، سید عباس فاطمی با حضور در برنامه تلویزیونی «پویانگار» شبکه شما به ارائه پاره‌ای توضیحات پیرامون دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ویژگی‌های جشنواره دوم اظهار کرد: زمان خوبی برای انجام کارهای اجرایی جشنواره داشتیم و داوری‌ها نیز با دقت و در زمانی مناسب انجام شده است به طوری که می‌توان گفت در حال حاضر تکلیف همه مسائل و داوری‌ها مشخص شده است.

رئیس ستاد دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران با بیان اینکه جشنواره نخست صرفا در حوزه پویانمایی بود گفت: برنامه‌های عروسکی قدمت زیادی در ایران دارند به همین دلیل با هدف توسعه فعالیت‌های جشنواره، فعال‌سازی ظرفیت‌های غنی و بومی عروسک‌گردانی در ایران و تقویت اینگونه برنامه‌ها، بخش عروسکی به جشنواره افزوده شده است ضمن اینکه برنامه‌های میدانی و جنبی جشنواره نیز حال و هوایی دیگرگونه خواهند داشت.

وی ادامه داد: تعداد آثار دریافتی در جشنواره دوم نسبت به دوره نخست، 50 درصد رشد داشته که نشان‌دهنده اهمیت این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری است.
فاطمی با بیان اینکه در دوره دوم جشنواره، 942 اثر از بخش خصوصی، 229 اثر از تولیدات استانی و 113 اثر از مرکز صبا، شبکه‌های سراسری و مرکز بسیج سازمان شرکت دارند گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی، تعامل سازنده با بخش خصوصی و غیر دولتی است.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها خاطرنشان کرد: سال گذشته و بعد از برگزاری جشنواره، نشستی با حضور فعالان پویانمایی و رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد، در آن جشنواره آقای علی عسکری وعده پرداخت مطالبات برنامه‌سازان را داد که این امر تا حد زیادی محقق شد و در حال حاضر هیچ کس طلبی از سازمان ندارد.

وی تصریح کرد: ساختار انیمیشن کمک زیادی به برنامه‌سازان می‌کند که موقعیت‌های سخت و غیر ممکن  را به آسانی به تصویر بکشند چه اینکه در آثار سینمایی هم خیلی از صحنه‌ها توسط برنامه‌های رایانه‌ای ایجاد می‌شوند بنابراین پویانمایی و انیمیشن دو بعدی و سه بعدی از این منظر اهمیت زیادی دارند، ضمن اینکه پویانمایی نه تنها مخاطبان زیادی بین کودکان و نوجوانان دارد بلکه خانواده‌ها نیز مخاطب اینگونه آثار هستند.

فاطمی گفت: برای اینکه موقعیت میزبانی جشنواره برای استان‌ها فراهم شود، امکانات جدیدی به مراکز افزوده می‌شود، از سال گذشته تصمیم بر این شد که مراکز دارای فعالیت کمتر یا اینکه در حوزه‌های غیر از انیمیشن مرجعیت دارند، امکانات فنی را به مراکز دیگر منتقل کنند.

رئیس ستاد دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران با بیان اینکه ساختارهای جدیدی مانند موشن‌گرافیک به حوزه انیمیشن افزوده شده است خاطرنشان کرد: این امر موجب گسترش فعالیت‌های مربوط به پویانمایی شده است.

وی با اشاره به دلایل انتخاب استان کرمانشاه به عنوان میزبان دومین دوره این جشنواره گفت: استاندار کرمانشاه سال گذشته درخواست میزبانی را ارائه کرده بود ضمن اینکه با توجه به حضور هنرمندان بومی و مردم هنردوست در این استان، ظرفیت خوبی برای برگزاری رویدادی فرهنگی و رسانه‌ای در سطح ملی وجود دارد.

فاطمی تصریح کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره موجب افزایش روحیه مردم سیل‌زده و زلزله‌زده مردم کرمانشاه نیز بشود البته در این راستا برنامه‌های گسترده‌ای در همه شهرهای استان کرمانشاه تدارک دیده شده است.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها افزود: ترکیبی از پیشکسوتان و نیروهای جوان و خلاق سازمان و مراکز در شورای عالی جشنواره حضور داشتند؛ 51 نفر از اساتید پویانمایی و برنامه‌های عروسکی نیز کار انتخاب و داوری را بر عهده داشته‌اند و از نظرات آنها در تدوین راهبردهای کلان در شورای عالی جشنواره هم استفاده شده است.

وی ضمن تشکر از همه اساتید و پیشکسوتان پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در شورای عالی و هیئت‌های انتخاب و داوری جشنواره عنوان کرد: در همه گروه‌ها حداقل از یکی از بانوان فعال در این حوزه‌ها استفاده شده زیرا عقیده داریم بانوان در حوزه پویانمایی و برنامه‌های عروسکی نقش مهمی دارند.

فاطمی تصریح کرد: 18 تیرماه، آیین افتتاحیه جشنواره در استان کرمانشاه برگزار می‌شود و روز دوم هم پنل‌های آموزشی همراه با ارائه گواهی رسمی به شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به برنامه‌های جنبی و میدانی جشنواره دوم گفت: امسال برنامه‌های گسترده عروسکی با حضور اجتماعات مردمی، برپایی استیج‌های محلی در شهرهای گوناگون استان کرمانشاه به ویژه در مناطق زلزله‌زده از جمله ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب و برنامه‌های این چنینی تدارک دیده شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دومین جشنواره پویانمایی تلويزيون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل موسسه نیکوکاری سرای مهر کاشان گفت: این مرکز در حوزه توانمندسازی و مداخلات مؤثر بر طیف اتیسم راه اندازی شده و با رویکرد رفتار درمانی برای آموزش و توانمندسازی کودکان اتیسم فعالیت می‌کند.


مریم خیامی پور افزود: کودکان مبتلا به اختلال اتیسم، که به طور مستمر دوره‌های آموزشی و رفتار درمانی را گذرانده‌اند، هنر نقاشی را نیز آموزش دیده‌اند که آثار آنها برای دومین سال در این نمایشگاه عرضه شده است.


وی گفت: برپایی نمایشگاه‌های آثار کودکان اوتیسم، فرصتی است تا خانواده آنها و دیگر شهروندان جامعه باور کنند که تفاوت می‌تواند عامل خلق ارزش باشد و کودکان خود را از جامعه جدا نکنند.


روز دوم آوریل برابر با ۱۴ فروردین به نام روز جهانی آگاهی از اتیسم نامگذاری شده است و نمایشگاه نقاشی «پنجره نگاه من» با آثاری از کودکان ۵ تا ۱۵ سال طیف اتیسم تا روز دوازدهم فروردین در خانه تاریخی بروجردی کاشان میزبان شهروندان و گردشگران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اظهارات فتل درباره جایگزینی احتمالی با همیلتون
  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات»
  • ویژه برنامه ماه من میهمان سفره‌های افطاری
  • برنامه‌های صدا و سیمای زنجان در شب قدر اعلام شد
  • «با بابام» در شبکه پویا تماشایی می‌شود/ رونمایی از تیزر جدید
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا
  • کارناوال شادی و عروسکی عید نوروز در بندرانزلی برگزار شد
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی هشتم فروردین