Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: با هدف احیای و ماندگاری جاده طریق الرضا (ع) سیر حرکت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) از مدینه تا مرو و برای دهمین سال جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی جاده ولایت با حضور ۲۰ نفر از ورزشکاران جوان از خراسان رضوی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس الوان ساز با قدردانی از مسئولان و طبقات مختلف مردم ابرکوه در استقبال کاروان دو استقامت ولایت اظهارکرد: این جشنواره با شرکت جمعی از دوستداران اهل بیت و امام رضا (ع) از شلمچه تا مشهد مقدس برگزار می شود.

این مسئول اداره کل ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: دوندگان فاصله شلمچه تا مشهد را ۱۷ روز طی می کنند، شعار جشنواره "امام هشتم، جلوه رأفت و محور وحدت" است که هر ساله قبل از ولادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آغاز ورود حضرت امام رضا (ع) به استان یزد، شهرستان ابرکوه است افزود: بیشترین مسافتی که دو استقامت ولایت در میان پنج استان از مسیر شلمچه تا مشهد مقدس طی می کنند، در استان یزد سیر می شود.

سرپرست کاروان جاده ولایت هم به خبرنگار ایرنا گفت: این کاروان برای دهمین سال است که با حضور ۲۰ نفر از دوستداران حضرت امام رضا (ع) با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس یزد و همکاری آستان مقدس قدس رضوی برگزار می شود.

محمد علی برزگری، با بیان اینکه با هدف زنده نگه داشتن مسیر تاریخی حضرت امام رضا (ع) از مدینه تا مشهد مقدس این حرکت هرساله انجام می شود اظهار کرد: این کاروان از هشتم تیر ماه از شملچه حرکت و در مسیر مورد استقبال مردم مومن و ولایت مدار شهرهای آبادان، اهواز، رامهرمز، بهبهان، دهدشت، اقلید و ابرکوه قرار گرفتند و امشب میهمان مردم توران پشت قدمگاه امام رضا (ع) و فردا نیز میمهان مردم تفت خواهند بود.

وی با قدردانی از مسئولان و طبقات مختلف مردم ابرکوه افزود: این کاروان از فردا مسیر خود را از شهرستان تفت، یزد، بافق، بهاباد، طبس، بردسکن، کاشمر، نیشابور ادامه و سپس روز بیست و سوم تیر ماه سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس خاتمه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: در این ورزش همگانی، دوندگان پرچم آستان مبارک قدس رضوی را در مسافت دو هزار و ۳۰۰ کیلومتری با ذکر خواندن صلوات خاصه امام رضا (ع) حمل خواهند کرد.

در آیینی که به مناسبت سالروز ولادت با حضرت معصومه (س) با حضور این کاروان و جمعی از مسئولان، اقشار مختلف مردم در زوخانه پوریای ولی ابرکوه برگزار شد، رئیس اداره ورزش وجوانان ابرکوه با تبریک دهه کرامت و با قدردانی از حضور کاروان دو استقامت ولایت افزود: ترویج فرهنگ ایمه دین (ع) ترویج فرهنگ اسلام است.

دراین آیین چند برنامه ورزش باستانی و فرهنگی با حضور معاون فرماندار و معاونین اداره کل ورزش وجوانان استان یزد و طبقات مختلف مردم برگزار شد.

ابرکوه متبرک به قدوم مبارک امام رضا (ع) است که در سال ۱۹۵ هجری قمری آن امام همام سیر مدینه تا مرو را طی و در این شهر بیتوته کردند.

مسجد بیرون، منزلگاه آن امام رئوف در ابرکوه مکان مقدسی که مورد احترام همگان و حتی گردشگران داخلی و خارجی است و ۱۷ آبان هر سال برنامه ویژه استقبال از امام هشتم شیعیان درابرکوه برگزار می شود.

مردم و مسئولان ابرکوه ۱۷ آبان هرسال، سالروز ورود امام هشتم شیعیان (ع) در سفر مدینه تا مرو که ابرکوه حرکت و منزلگاه ایشان است را در آیین با شکوهی گرامی می دارند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/‏‬ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد ابرکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امام جمعه ماکو در مراسم گرامی داشت سومین سالگرد شهادت سردار محمد حجازی و بزرگداشت 12 هزار شهید استان آذربایجا نغربی گفت: امروز سپاه با این عملیات به نقش خود به خوبی عمل کرده و آماده بودن همه جانبه خود را به همه بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی در برابر مستکبران نشان داد .

حجت الاسلام هاشمی افزود: سپاه با این اقدام هوشمندانه و عزتمندانه قدرت پوشالی اسرائیل غاصب و جنایتکار را در دنیا در هم پیچید .

او گفت : اگر سپاه در عملیات وعده صادق موفق شد ولایت مداری و نترسیدن از دشمن بود که از شهدا دفاع مقدس و انقلاب اسلامی درس گرفته بودند .

امام جمعه ماکو   در ادامه با برشمردن برخی از ویژگی های بازر سردار شهید حجازی گفت: شهید حجازی با فعالیتهای گسترده خود در لبنان و کمک به حزب الله ، قدرت و عظمت دوباره به جبهه مقاومت بخشید .

وی با بیان اینکه این شهید با تفکر بسیجی خود به توان نظامی و موشکی حزب الله قدرت و عظمت بخشید افزود: سردار شهید حجازی بسیجی تمام عیاری بود که در حبهه مقاومت و کشورهای مسلمان ، با تفکر بسجی خود منشا خدمات ارزنده ای شد .

دیگر خبرها

  • استقبال از هفته کار و کارگر با مسابقات متنوع ورزشی در استان البرز
  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • استقبال پرشور مردم دامغان از رئیس جمهور در مصلای امام خمینی | تصاویر
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • استقبال نه‌چندان خوب هواداران اصفهانی از بازی سپاهان و ذوب‌آهن +فیلم
  • دعوت آیت الله شاهچراغی از مردم برای استقبال از رئیس جمهور