Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در جریان ورود نخستین محموله دام زنده اظهار داشت: یکی از موضوعات مورد تاکید این سازمان به منظور تأمین کالاهای اساسی و ایجاد ثبات در بازار داخلی، افزایش تنوع محصولات واردتی در سطح بنادر منطقه آزاد انزلی (بنادر کاسپین و انزلی) بوده و امروز با ورود نخستین محموله دام زنده به مجتمع بندری کاسپین شرایط لازم برای افزایش تنوع کالاهای اساسی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از توجه این سازمان به کریدور تجاری چین، قزاقستان، ایران با محوریت بندر کاسپین خبر داد و افزود: این محموله از بندر آکتائو قزاقستان بارگیری شده و در مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی پهلو گیری کرده و پس از انجام معاینات لازم از طریق دستگاه های نظارتی وارد بازار مصرف خواهد شد و در حال حاضر قرار داد واردات ۵۰ هزار رأس دام زنده از سوی بخش خصوصی در فاز اول منعقد شده است و با توجه به کاهش زمان و هزینه حمل و نقل و واردات از طریق کشتی برای تجار، پیش بینی می شود میزان واردات دام زنده از بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه با اشاره به نقش اساسی این منطقه در جذب سرمایه گذاران بیان کرد : با توجه به ایجاد پسکرانه مناسب در مجتمع بندری کاسپین و ارائه مزیت ها و معافیت های قانونی به سرمایه گذاران، بستر لازم برای افزایش حضور سرمایه گذاران فراهم بوده و در حال حاضر ۴ پست اسکله، مخازن روغن و سوخت، سیلوهای گندم و انبارهای سر پوشیده با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه ایجاد شده است .

گفتنی است نخستین محموله دام زنده که از طریق کشتی سابرینا متعلق به کشتیرانی دریای خزر وارد بندر کاسپین شده است و در حال حاضر ۲۳ فروند کشتی با ظرفیت ۹۵ هزار تن کالا در دریایی خزر فعالیت می کنند تا علاوه بر تامین نیاز بازار های مصرف داخلی در کاهش قیمت کالاهای اساسی و افزایش فرصت اشتغال برای جوامع محلی نیز موثر باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی سرمایه گذاری بخش خصوصی قزاقستان گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۲۱۳ هزار مسافر نوروزی به سیستان وبلوچستان

محمدهادی طهرانی‌مقدم  اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل داشتن ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی متعددی که دارد در ایام نوروز جزو استان‌هایی است که مقصد سفر بسیاری از مسافران به حساب می‌آید.

وی افزود: تا دوم فروردین ماه ۲۱۳ هزار و ۵۹۸ هزار مسافر و گردشگر وارد استان شدند که از این میان ۲۰۶ هزار و ۳۱۶ نفر گردشگر ایرانی و هفت هزار و ۲۸۲ نفر توریست خارجی بوده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس این آمار تعداد ۱۴ هزار و ۵۴ نفر از طریق فرودگاه های استان، سه هزار و ۸۹۹ نفر به صورت ریلی و ۱۹۵ هزار و ۶۴۵ نفر هم از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد استان شده‌اند.

به گفته وی؛ جمع کل بازدید از جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان هم ۲۷۲ هزار و ۴۷۸ نفر بوده که در روزهای آتی نیز افزایش خواهد یافت.

طهرانی‌مقدم تاکید کرد: در بخش فروش صنایع دستی نیز با فروش بیش از هشت میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال محصولات و صنایع دستی سیستان و بلوچستان شاهد رشد ۸۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم که نشان از بهبود کیفیت محصولات و عرضه مناسب به علاقه مندان است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ️باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • شکست دریای بابل در شیراز
  • افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • ورود بیش از ۲۱۳ هزار مسافر نوروزی به سیستان وبلوچستان
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام
  • ماجرای توهین مجتمع تجاری اوپال به بندرعباسی‌ها چه بود؟ + ویدئو
  • فرودگر قمری «اودیسیوس» برای همیشه از کار افتاد
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی