Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@19:36:17 GMT

کاندیداهای اصلاح‌طلب قلع و قمع شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۷۱۱۲

کاندیداهای اصلاح‌طلب قلع و قمع شوند

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، چندی پیش سعید حجاریان در یادداشتی اعلام کرد که اصلاح‌طلبان باید موضع خود را در برابر انتخابات به‌صراحت و با جزییات کامل اعلام کند، او در این یادداشت عقلانی ترین راهبرد در کوتاه مدت را "مشارکت مشروط" دانست و تاکید کرد که باید از فرصت انتخابات استفاده کرد ولی چنانچه شروط مطرح شده برآورده نشد، باید عطای انتخابات را به لقایش بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اظهارات تئوریسین اصلاحات واکنش‌های متعددی را به دنبال داشت به طوریکه محمد عطریان‌فر عضو شورای مرکزی کارگزاران با بیان اینکه هیچ‌گاه اصلاح‌طلبان نمی‌توانند با صندوق رأی خداحافظی کنند، تاکید کرد: تا زمانی که اصلاح‌طلبیم پیوند ناگسستنی با صندوق رأی داریم. بهزاد نبوی هم به حامی این ایده انتقاد کرده و معتقد است مسیر اصلاحات همچنان از صندوق رای می گذرد.

از طرفی دیگر محسن صفایی‌فراهانی اما با انتقاد از نحوه تایید صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان می گوید: "وقتی یک قیف باریک وجود دارد که کاندیداهای انتخابات مجلس را از آن عبور می‌دهند و مجموع افرادی که به عنوان نماینده انتخاب می شوند آنقدر توانا نیستند که مسایل امروز ایران، منطقه و دنیا را خوب ببینند مشخص است که کارایی محدود می‌شود. در این شرایط حاضر نیستم بین بد و بدتر انتخاب کنم. یا باید بتوانیم نیروی توانا و آگاه با شرایط مناسب روانه مجلس کنیم که از دل آن هم یک دولت تواناتر و به درد بخور به وجود بیاید یا نفرستیم."

اصلاح‌طلبان راه دیگری جز صندوق رأی نمی شناسند اما...
در همین زمینه مرتضی الویری عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان که در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین، حضور یافته بود در بخشی از در گفت‌وگوی خود به ایده مشارکت مشروط در انتخابات گریزی زد و گفت: تلاش جریان اصلاح طلبی در شرایط فعلی بر این است که هرگونه التهاب را از فضا دور کرده تا امکان حضور فعال در انتخابات فراهم شود ضمن اینکه اصلاح طلبان بر این باورند که تنها راه توفیق در حل مشکلات کشور و البته در چارچوب نظام صندوق رای است و راه دیگری جز صندوق رای نمی شناسیم بنابراین تلاش و امیدواری مان این است که شرایط مطلوبی داشته باشیم تا بتوانیم از طریق صندوق رای مسیر اصلاحات را پیش برده و مشکلات مردم را حل کنیم.

اگر کاندیداهای اصلاح طلبان قلع و قمع شوند، ممکن است لیست ندهیم
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان ادامه داد: اما اگر به هر دلیلی مسیر حرکت اصلاح‌طلبان برای حضور موثر در انتخابات آینده بسته شود به عبارتی قلع و قمع کاندیداها شروع شود و ما به مقطعی برسیم که ببینیم از طریق صندوق رای حتی کوچکترین قدمی نمی‌توانیم برای اصلاحات برداریم به طور طبیعی سرفصل جدیدی باز خواهد شد که ممکن است هیچ لیستی ارایه ندهیم، علت آن هم این است که نمی‌توانیم لیستی را به جامعه معرفی کنیم که در آینده نتوانیم از آن دفاع کنیم در این شرایط است که بگوییم ما لیستی نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه نحوه برخورد اصلاح‌طلبان فارغ از نظرات شخصی افراد زمانی مشخص می‌شود که شورای نگهبان به موضوع بررسی صلاحیت نامزدها ورود کند، تاکید کرد: بعد از اینکه شورای نگهبان بررسی صلاحیت ها را در دستور کار قرار داد و لیست‌ها مشخص شد در آن مقطع اگر اصلاح طلبان ببینند که حضور آنها در انتخابات برای حل مشکلات مردم میسر است به طور طبیعی با شور و هیجان حضور پیدا خواهند کرد اما اگر ببینید این امید وجود ندارد سیاست دیگری را اجرایی می کنند.

رایزنی اصلاح طلبان با شورای نگهبان
الویری درباره رایزنی اصلاح طلبان با شورای نگهبان پیش از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها نیز گفت: از جمله وظایفی که برای یکی از کمیته‌های شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان تعیین شده رایزنی با برخی از مسئولان و نهادهای ذی‌ربط از جمله شورای نگهبان است، در این زمینه بنا است تا گفت وگوها و تعاملاتی با نمایندگان شورای نگهبان صورت گیرد با این هدف که آنها را متقاعد کنیم سیاست جریان اصلاح طلبی حرکت در چارچوب نظام است و زمانیکه خود را در این چارچوب تعریف می کند به طور طبیعی تمام تمهیدات لازم را به عمل خواهد آورد.

در تلاشیم بیشترین تعداد نامزدهای اصلاح طلب را از فیلتر شورای نگهبان عبور دهیم
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه درتلاشیم با هماهنگی‌های لازم بیشترین تعداد نامزدهای اصلاح طلب را از فیلتر شورای نگهبان عبور بدهیم، گفت: همان طور که عرض کردم این اقدام در یکی از کمیته های شورای عالی اصلاحات مورد توجه قرار گرفته و نه تنها شورای نگهبان بلکه برخی دیگر از مسئولان نظام هم محل رجوع ما برای هماهنگی بیشتر هستند.

 

خبرآنلاین

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کاندید اصلاح طلبان انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی

صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی‌های مالی در اقتصاد جهانی قبل از اینکه بانک‌های مرکزی کاهش سیاست‌های پولی را آغاز کنند، هشدار داد.

این آژانس مالی گفت که سرمایه‌گذاران و بانک‌های مرکزی انتظار دارند سیاست‌های پولی در سه ماهه آینده کاهش یابد، زیرا افزایش نرخ بهره در ۲ سال گذشته شرایطی را برای بازگرداندن تورم به اهداف بانک‌های مرکزی ایجاد کرده است.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش ثبات مالی جهانی خود در آوریل ۲۰۲۴ گفت: تاکنون، شکاف‌های سیستم مالی با نرخ‌های بهره بالا در طول چرخه انقباض پولی آشکار نشده است، با این حال، آخرین مسیر کاهش تورم ممکن است با چندین شکنندگی مالی کوتاه‌مدت برجسته، پیچیده شود.

برخی از ریسک‌های کوتاه‌مدت شامل کاهش قیمت املاک تجاری و کاهش قیمت‌های واقعی مسکن است که ناشی از نرخ‌های بالاتر وام مسکن و برخی غافلگیری‌های تورمی قابل توجه است که می‌تواند به‌طور ناگهانی احساسات سرمایه‌گذاران را تغییر دهد.

به گفته آژانس، خطرات میان‌مدت شامل افزایش بدهی عمومی و خصوصی در اقتصادهای پیشرفته و بازارهای نوظهور، فرسایش بافر نقدینگی برای شرکت‌ها و رکود در بازار مسکن چین است که در آن سیاست‌ها برای بازگرداندن اعتماد به بخش املاک و مستغلات کشورها حیاتی محسوب می‌شوند.

صندوق بین‌المللی پول گفت: بانک‌های مرکزی باید از تسهیل پولی زودهنگام اجتناب کنند و به‌طور مناسب از انتظارات بیش از حد خوش‌بینانه بازار برای کاهش نرخ بهره که می‌تواند به تسهیل شرایط مالی و پیچیده‌تر کردن آخرین گام‌های کاهش تورم کمک کند، عقب‌نشینی کنند.

در این بیانیه آمده است: در جایی که پیشرفت در کاهش تورم کافی است تا نشان دهد که تورم به‌طور پایدار به سمت هدف حرکت می‌کند، بانک‌های مرکزی باید به تدریج به سمت سیاست خنثی‌تر حرکت کنند.

همچنین مقامات نظارتی و تنظیم‌کننده باید از ابزارهای مناسب ازجمله آزمون استرس و اقدامات اصلاحی اولیه استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که بانک‌ها و موسسات مالی غیربانکی در برابر فشارهای موجود در املاک تجاری و مسکونی و در برابر رکود چرخه اعتباری مقاوم هستند.

 

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می شود
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها