Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفرانس و نمایشگاه بین المللی «نفت و گاز ترکمنستان-۲۰۱۹» از ۲۲ تا ۲۳ اکتبر سال جاری میلادی در عشق آباد برگزار خواهد شد. ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، این رویداد با مشارکت "انجمن ترکمن" و با مدیریت شرکت دولتی "ترکمن نفت" برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات سازمان های دولتی ترکمنستان و نمایندگان سازمان های بین المللی و موسسات مالی جهان قرار است در این کنفرانس شرکت کنند.

بر اساس اعلام برگزارکنندگان،نمایندگان شرکت هایی مانند گازپروم روسیه، پتروناس، شل، دراگون اویل، شرکت دولتی نفت چین، هیوندایی، اسکسون موبیل، سوکار، بریتیش پیترولیوم و ... در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

پیش بینی می شود که در این کنفرانس بر موضوعات روز بخش گاز و پتروشیمی، توسعه سهم ترکمنستان در دریای خزر، پروژه خط لوله گاز ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند - پاکستان  معروف به تاپی و پروژه های سرمایه گذاری جدید در زمینه نفت و گاز تمرکز شود.

در چارچوب این کنفرانس و نمایشگاه، انتظار میرود قراردادها و یادداشت های همکاری که قبلا بر روی آن ها توافق شده به امضای طرفین برسد. علاوه بر این، جلسات تجاری مدیران ارشد بخش سوخت و انرژی ترکمنستان با سران شرکت های خارجی برنامه ریزی شده است.

ترکمنستان دارای ذخایر گاز بسیاری است. بر اساس آمار شرکت بریتیش پترولیوم در سال 2015، چهار کشور ایران، روسیه، قطر و ترکمنستان بیشترین ذخایر گازی جهان را در خود جای داده اند. سهم کشور ترکمنستان، 9.3 درصد ذخایر جهانی است و چهارمین کشور دارنده ذخایر گازی جهان می باشد.

هفته گذشته نخستین و بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین با استاندارد "یورو-5" از گاز طبیعی در استان آخال ترکمنستان آغاز به کار کرد. این پالایشگاه که با مدیریت متخصصان ژاپنی و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات، فناوری‌های نوین در این کشور آسیای مرکزی راه اندازی شد، قابلیت آن‌را دارد تا با پالایش یک میلیارد و 785 میلیون متر مکعب گاز، سالانه 600 هزار تن بنزین و آن هم از نوع "یور و-5"، 12 هزار گازئیل و 115 هزار تن گاز مایع تولید کند.

در حال حاضر در ترکمنستان بیش از 180 میدان فعال نفت و گاز وجود دارد که ذخایر میدان «گالکینیش» واقع در نزدیکی میدان گازی مذکور 30 میلیارد متر مکعب در سال است. مقدار ذخایر گاز در این میدان 27.4 تریلیون متر مکعب برآورد شده است.

ترکمنستان در فضای کشورهای پساشوری از لحاظ ذخایر گاز در رتبه دوم پس از روسیه قرار دارد و بر اساس برنامه توسعه بخش تولید انرژی این کشور تا سال 2030 حجم تولید گاز تا 250 میلیارد متر مربع و نفت تا 110 میلیون تن خواهد رسید. ترکمنستان به دنبال این است با یک سرمایه گذاری 900 میلیون دلاری برای توسعه چند پروژه نفتی، ظرفیت تولید نفت و پتروشیمی خود را تا 95 درصد توسعه ببخشد.

برای رسیدن به این اهداف مجموعه اقداماتی در بخش اکتشاف محل استخراج جدید، حمل‌ونقل، فرآوری نفت، گاز، تأمین انرژی بازارهای داخلی و صادرات انرژی در نظر گرفته شده است.

تا سال 2009، گازپروم بزرگ‌ترین خریدار شرکت «ترکمن گاز» بود. این خرید سالانه بین 40 تا 42 میلیارد متر مکعب گاز را در بر می‌گرفت. با این حال به رغم ترتیبات قرارداد شده، در ابتدا حجم گاز به 10 الی 11 میلیارد متر مکعب در سال کاهش یافت. در سال 2015 نیز این روند تداوم یافته و حجم گاز وارداتی با کاهشی 2.5 برابری به تنها 4 میلیارد متر مکعب رسید. گازپروم این کاهش در واردات گاز از ترکمنستان را کاهش درخواست‌های خرید در اروپا و اوکراین اعلان کرد. در پی کاهش نرخ‌های جهانی گاز طبیعی به دنبال کاهش قیمت نفت، طرف روسی همچنین از نرخ گاز صادراتی ترکمنستان بر مبنای 240 دلار به ازای هر 1000 متر مکعب نیز راضی نبود. این امر و شماری از اختلافات سیاسی دیگر در نهایت منجر به توقف واردات گاز ترکمنستان توسط گازپروم در سال 2016 گردید. اما ترکمنستان از 15 آوریل 2019 و پس از یک وقفه سه ساله، صادرات گاز طبیعی به روسیه را مجددا آغاز کرده است. شرکت گازپروم در نظر دارد تا 30 ژوئن 2019، حجمی معادل 1.155 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از ترکمنستان خریداری کند. در حال حاضر چین و روسیه تنها خریداران گاز ترکمنستان می‌باشند. عشق آباد در حال مذاکره با اتحادیه اروپا برای پروژه خط لوله گاز ترانس خزر است تا گاز خود را از بستر دریای خزر و از طریق جمهوری آذربایجان و ترکیه به اروپا صادر کند.

قرارداد 5 ساله گازپروم با ترکمنستانصادرات نخستین محموله بنزین ترکمنستان به افغانستانفعالان اقتصادی ترکیه آماده همکاری با ترکمنستانروسیه به دنبال گسترش همکاری‌ها با ترکمنستانمنافع آمریکا در ترکمنستان

انتهای پیام /

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آسیای میانه ترکمنستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیای میانه ترکمنستان آسیای میانه ترکمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار الوم میزبان سومین جشنواره ملی زیبایی شتر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان آقای فرزانه شهردار و دبیر برگزاری سومین جشنواره ملی زیبایی شتر گفت: این جشنواره روز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح در ورودی انبار الوم جنب سی ان جی آغاز خواهد شد.

او افزود: امسال برای اولین بار این جشنواره در چهار نژاد خارجی، بلوچ، ترکمن و کرد برگزار می‌شود.

فرزانه ادامه داد: مالکین شتر‌ها می‌توانند برای شرکت در این جشنواره با تلفن‌های ۰۹۱۱۱۷۱۷۹۸۷ و ۰۹۱۱۳۷۱۳۲۹۸ تماس بگیرند و ثبت نام کنند.

شهردار انبارالوم افزود: برپایی غرفه‌های فروش فرآورده‌های شتر، اجرای موسیقی و فروش صنایع دستی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

به گفته فرزانه تاکنون ۷۰ مالک شتر برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده اند و از هر نژاد ۳ شتر برتر انتخاب و از سبوس رایگان بهره مند می‌شوند.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان
  • انبار الوم میزبان سومین جشنواره ملی زیبایی شتر
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • هاکی روی یخ جام آزاد ترکمنستان؛ شکست آیس باکس ایران مقابل میزبان
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • همدان میزبان بزرگترین رویداد کاراته کشور است/ نمره عالی میزبانی
  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر میزبان نخستین همایش بین‌المللی «زیستن باکیفیت»