Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارشاد، شهیدان انصاری و نورانی را نماد مقاومت و جان‌نثاری کارگزاران نظام دانست و افزود:‌ وقتی که به تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی می‌نگریم می‌بینیم از عقبه‌ها و گردنه‌هایی عبور کردیم که هر یک از آنها می‌توانست یک کشور و یک ملت و یک نظام را به هم بریزد.

به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی در مراسم بزرگداشت شهیدان انصاری و نورانی و 257 شهید کارمند استان گیلان که در گلزار شهدای رشت برگزار شد،‌ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب، اظهار کرد:‌ شهیدان گلگون‌کفن با نوای امام (ره) و پس از آن در لبیک به رهبری برای عزت ایران و اسلام و انقلاب جانفشانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شهیدان انصاری و نورانی را نماد مقاومت و جان‌نثاری کارگزاران نظام دانست و افزود:‌ وقتی که به تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی می‌نگریم می‌بینیم از عقبه‌ها و گردنه‌هایی عبور کردیم که هر یک از آنها می‌توانست یک کشور و یک ملت و یک نظام را به هم بریزد، اما وجود بنیان‌های ایمانی و اعتقادی در ملت دلاور ایران مانع از این شد که نهال انقلاب به درختی تناور مبدل نشود.

وزیر ارشاد با بیان اینکه جریان ترور به دنبال پیروزی انقلاب حرکت کرد، گفت:‌ ایرانیان قربانی مظلوم ترور در طول چهل سال گذشته هستند و 17 هزار شهید ترور داریم. در واقع هیچ کشوری به تناسب جمعیتش به اندازه ایران از تروریسم رنج نبرده است و هیچ نظامی مانند جمهوری اسلامی مسئولان و کارگزاران عالی‌رتبه خودش را از دست نداده است. شهیدان قرنی، مفتح، قاضی‌طباطبایی و... نمونه‌هایی از شهدای ترور در روزهای اول انقلاب هستند.

صالحی ادامه داد:‌ جریان نفاق، رئیس جمهور و نخست‌وزیر، رئیس قوه قضاییه، ائمه جمعه و صدها تن از کارگزاران برجسته نظام را که هر کدام پرچم همراهی با امام را بر دوش داشتند به خاک و خون کشید و شهیدان انصاری و نورانی، استاندار گیلان و معاون عمرانی ایشان از جمله این شهدا هستند.

وی خسارت ناشی از فقدان کارگزاران شهید ایران را که الگوی مدیریت متعهدانه و متخصصانه بودند جبران‌ناپذیر دانست و یادآور شد:‌ شهید انصاری به عنوان تنها استاندار شهید کشور با تدین، تخصص، کارآمدی و تعهد خودش توانست خاطره‌ای پایدار بر جا بگذارد. ایشان فردی جهان‌دیده بود و با شخصیت‌های بزرگواری همچون امام موسی صدر و دکتر چمران نشست و برخاست داشت، اما به دنبال پیروزی انقلاب در بهمن 57، به عشق خدمت به اسلام و انقلاب به ایران آمد و سرانجام به شهادت رسید.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه دشمن با ترور کارگزاران نمی‌خواست نهال انقلاب به شجره طیبه تبدیل شود، گفت:‌ ترورهای کوری که در طول این چهار دهه چه از سوی نفاق، چه از سوی جریان تحجر و چه از سوی ایادی استکباری بر ملت ما تحمیل شد برای به زانو درآوردن انقلاب بود، زیرا بسیاری از نظام‌ها با ترور چند شخصیت از هم پاشیدند، اما این نظام با ترور شخصیت‌های درجه یک و برجسته در سطح ملی و منطقه‌ای و استان به استان و از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب نه تنها از بین نرفت، بلکه با خون شهدا زنده‌تر شد و حیات مجدد یافت.

وی راه‌اندازی جنگ هشت‌ساله تحمیلی توسط صدام را دومین نقشه شوم دشمنان برای زمین‌گیر کردن انقلاب دانست و متذکر شد:‌ ایران در طول تاریخ هرگز به خاک کشوری تجاوز نکرده و انقلاب اسلامی نیز همین رویه را در پیش گرفته است، اما در سال 59 که شرایط سختی داشتیم و مشغول پایه‌ریزی یک نظام سیاسی بودیم، جریان استکبار با همراهی ارتجاع عربی به میدان جنگ با ایران آمد و ملت ما در خاک کشورشان مورد هجوم صدام قرار گرفتند.

وزیر ارشاد با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های دوران دفاع مقدس، اظهار کرد:‌ جنگ طبیعت پرخسارتی دارد و در جریان هشت‌سال جنگ تحمیلی خسارات سنگین اقتصادی به کشور وارد شد. براساس گفته اقتصاددانان دنیا جنگ ایران و عراق 440 میلیارد دلار خسارت برای ما بر جا گذاشت. همچنین بیش از 200 هزار شهید که برای حفاظت از ایران و انقلاب به میدان آمده بودند تقدیم کردیم. دفاع مقدس در شرایطی رخ داد که همه جهان علیه ایران بودند، اما رزمندگان اجازه ندادند یک وجب از خاک و عزت ملت تسلیم بیگانگان شود.

وی با بیان اینکه 10 هزار نفر در بمباران شیمیایی شهرهای ایران به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد:‌ در روزگاری که موشک‌ها و هواپیماهای شرق و غرب در اختیار صدام بود و بر سر مردم ما بمب می‌بارید، شهدا و جانبازان شیمیایی نماد مظلومیت ایران هستند. همچنین بیش از 500 هزار مجروح جنگی داریم که از زخم های ناشی از آن دوران زندگی تلخی دارند.

صالحی افزود:‌ بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها با تهدید به جنگ تسلیم می‌شوند، اما انقلاب عزیز و ملت بزرگ و رهبری حکیم و فرزانه هرگز در برابر تهدید و تحریم تزلزل پیدا نکردند و ثمره آن عزت و اقتدار امروز است. دشمن جرات نمی‌کند به راحتی نسبت به مرز و بوم ما جسارت کند و می‌داند پشیمان خواهد شد، زیرا این ملت از عقبه بزرگی تحت عنوان دفاع مقدس عبور کرده است.

وی مقاومت را قدرت بازدارنده و سلاح همیشه پایدار دانست و یادآور شد: دشمنان بدانند با ملتی رو به رو هستند که هرگز به کشوری هجوم نمی‌برند، اما در برابر هجوم و تهدید سر کرنش فرود نمی‌آوردند. ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس دشمنان را ناکام گذاشت و ققنوس‌وار از آتش بیرون آمد و متعالی شد.

وزیر ارشاد جنگ اقتصادی را مانند ترور و دفاع مقدس دانست و تاکید کرد:‌ انقلاب و ملت ایران در طول چهل سال گذشته با طعم تهدید و تحریم و قطعنامه آشنا شده‌اند و امروز بالغ‌تر از آن دوران هستند و در برابر فشارهای اقتصادی خم به ابرو نمی‌آوردند، اما همواره طرفدار مقاومت توام با تدبیر و عقلانیت هستیم و عزت و حکمت و مصلحت شعار ماست لذا براساس اصل تعامل با جهان مسیر برجام را در پیش گرفتیم و شاهد عهدشکنی دشمن بودیم. بی‌تردید امروز ملت ما و دولت ما و حاکمیت ما مصمم‌تر و پایدارتر از گذشته حرکت خواهد کرد و به موجودیت کاغذی آمریکا پی برده است.

این مقام مسئول جنگ اقتصادی را مانند جنگ تحمیلی پرخسارت دانست و اضافه کرد:‌ یک‌جانبه‌گرایی آمریکا دیگر در سطح جهانی پایدار نیست و همانگونه که در دفاع مقدس سربلند شدیم از جنگ اقتصادی نیز با اتکا به توانمندی‌های داخلی پیروز بیرون خواهیم آمد، زیرا تابع اندیشه دینی «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً» هستیم و باور داریم که نه تنها بعد از سختی آسانی می‌آید، بلکه آسانی همپای سختی حرکت می‌کند و در دل سختی‌ها گشایش است.

وزیر ارشاد با اشاره به تاکید معمار کبیر انقلاب بر وحدت کلمه، خاطرنشان کرد:‌ امروز بیش از سال‌های جنگ به وحدت و انسجام نیاز داریم، زیرا جنگ اقتصادی با جنگ روانی عجین شده و انسجام اجتماعی و همبستگی ملی ضرورت دارد و لذا هر صدایی که خللی در این وحدت ایجاد کند دشمن این شجره طیبه است. امیدواریم با وحدت کلمه دهه پنجم را آغاز کنیم و بیانیه گام دوم انقلاب را منشور انقلاب برای حرکت‌های پیش رو بدانیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهدا وزیر ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین گرامی‌داشت چهره سال انقلاب اسلامی در استان قم با معرفی و تجلیل از علیرضا قراگوزلو و با حضور جمعی از مدیران فرهنگی، اساتید و هنرمندان شناخته شده استان برگزار شد.
فضای فرهنگی و سیاسی خارج از ایران در حوزه مقاومت و فلسطین بسیار خنثی است

در ابتدای این مراسم که با اجرای سید محمدجواد شرافت برگزار شد پس از پخش ویدئو کلیپی با موضوع هفته هنر انقلاب اسلامی، مسعود نجابتی چهره سال هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ کشور در سخنانی به فضای هنر انقلاب و مقاومت پرداخت و گفت: خارج از ایران و حتی در کشورهایی که فضای مقاومت اسلامی حکمفرماست، فضای کار هنری بسیار متفاوت است. مثلاً در یکی از جشنواره‌های بین‌المللی با موضوع فلسطین داوران حاضر آثاری خنثی و خالی از پیام مستقیم را انتخاب کردند که من به مخالفت برخاستم. حقیقت این است که فضای فرهنگی و سیاسی در خارج از ایران در حوزه مقاومت و مسائل مرتبط با فلسطین بسیار بسته و خنثی است و آنها ملاحضاتی دارند که ما در ایران نداریم.

وی در خصوص رویداد بین‌المللی «انتقام در راه است» که در شهر دمشق سوریه برگزار شد گفت: محل اکران آثار هنرمندان حاضر، در کنسولگری ایران در شهر دمشق بود که روز دوم این نمایشگاه حمله رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد. البته هم‌زمان با این رویداد در اردوگاه فلسطینی یرموک موکب هنری برپا شد که فضا و حال و هوای بسیار خوبی داشت.

تقابل اصلی میان حق و باطل مانده است

در ادامه و پس از پخش ویدئو کلیپی از آثار علیرضا قراگوزلو چهره هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ استان قم، وی در گفتگو با سید محمدجواد شرافت از علاقه و ورودش به رشته گرافیک و فعالیت‌هایش در این عرصه گفت.

وی به خاطرات خود از جبهه‌های دوران مقدس اشاره کرد و گفت: در سن ۱۴ سالگی در جبهه‌های جنگ تحمیلی حاضر شدم و از ترس اینکه دوباره اجازه حضور در منطقه را به من ندهند مرخصی نمی‌رفتم.

قراگوزلو در پایان سخنانش متذکر شد: تقابل اصلی میان حق و باطل هنوز مانده است و در این زمینه وظیفه سنگینی بر دوش هنرمندان است.

پایان بخش این مراسم تجلیل از این هنرمند فعال در عرصه هنر انقلاب اسلامی بود که با حضور سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم، مصطفی ملائی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم، مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم و اساتید و پیشکسوتان هنر قم؛ مسعود نجابتی، مسعود شجاعی طباطبایی، حجت الاسلام والمسلمین حسن محمودی، هادی گل‌محمدی، محمد مهدی نوری و محسن مقدادی برگزار شد.

کد خبر 6079472

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • ضربه مهلک حمله موشکی به اسرائیل به روایت وزیر رئیسی /جنتی خطاب به اسرائیل: دوران بی پاسخ ماندن به سر آمد/ حزب کارگزاران هم پیام داد
  • رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان حزب‌الله را ترور کرد
  • رژیم صهیونیستی ترور فرمانده حزب‌الله را تأیید کرد
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • مادر شهیدان انصاری به فرزندانش پیوست
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان دهنوی
  • چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد
  • یادی از سید شهیدان اهل قلم؛ نماد روشنفکری دینی در ایران