Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@21:12:00 GMT

رمز وفاداری به انقلاب تمسک به ولی و ولایت است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۷۷۳۱

رمز وفاداری به انقلاب تمسک به ولی و ولایت است

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نخست نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته، 14 تیرماه، که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن حمد و ثنای الهی و توصیه خود و همگان به تقوای الهی گفت: مرگ ناگهانی می‌رسد بدون اینکه انسان تصور کند و ناگهان با مرگ مواجهه می‌شود. پس پیش از اینکه انسان با مرگ روبرو شود توبه کند و از درگاه الهی عذرخواهی کند و آنچه که باید انجام دهد و نداده انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابزاری که در اختیار دارید و می‌توانید بهشت را با آنها تهیه کنید استفاده کنید و متاع فانی را بدهید و متاع باقی را بگیرید و خداوند همه ما را به تقوای الهی موفق بدارد و از ایشان بخواهیم تا در زمره متقین باشیم.

وی با اشاره به ورود به ماه شریف ذی القعده، ادامه داد: این از جمله ماه‌های حرام است و اگر انسان گناه کند عذاب شدیدتر می‌بیند و اگر طاعتی انجام دهد آن طاعت به برکت این ماه ارزشمندتر است و در ماه ذی القعده حضرت موسی(ع) موفق شد دیدار یک ماهه در مرحله اول و با تمدید 10 شب دیگر میقاتی 40 روزه، به ما دستور داده‌اند در دهه اول این آیه «وَ وَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً» را بخوانیم و از نمازهای مستحبی دهه اول ذی الججه است، به دلیل اینکه یادمان باشد در ماه ذی القعده چه اتفاق بزرگی افتاد از آن هم درس بگیرم و هم پند بگیریم. اتفاقی که افتاد این بود که خداوند وعده گاهی را برای موسی به مدت 30 شب قرار داد و حضرت موسی نیز به سمت کوه طور حرکت کرد و احکام تورات را اخذ کرد. یک ماه که تمام شد، 10 شب دیگر اضافه شد، با وجود اینکه حضرت موسی به قومش درباره وعده 30 شب خبر داد. پس از این 30 شب منافقی که در صدد بود تا با کسب فرصتی به اصحاب موسی(ع) ضربه شدید در زمینه وجهه دینی آنها بزند، گفت: «چی شد موسی به وعده برگشت پس از 30 شب عمل نکرد» در پی این تفکر گوساله‌ای ساخت و اصحاب حضرت موسی(ع) و بنی اسرائیل را تحریک کرد که خدایی که موسی به شما گفته دروغ بوده و سپس گوساله را به آنها نشان داد و سامری گفت که این خدای شماست، دیگران نیز در مقابل این گوساله به تکریم افتادند و چهار روز گوساله رو عبادت کردند.

موحدی کرمانی با اشاره به بازگشت حضرت موسی(ع) پس از شب چهلم نزد قومش، اظهار کرد: حضرت موسی(ع) هنگامی که گوساله پرستی آنها را دید عصبانی شد و به سمت آنها حمله‌ور شد و فرمودند «گوساله پرست شدید». سپس به برادرش هارون گفت من تو را جانشین خود قرار دادم چرا این گوساله پرستی انها را دیدی و جلوشان را نگرفتی؟ هارون گفت «اینها نزدیک بود من را بکشند». تاریخ می گوید این جمع عظیم بنی اسرائیل متشکل از 600 هزار نفر گوساله پرست شدند این اتفاقی که از اول ذی القعده شروع شد و به دهه ذی الحجه رسید و در پایان دهه ذی الحجه چنین ملاقاتی را انجام داد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: خداوند این اندازه آیات و نشانه های خود را به این قوم نشان داد چنانکه در آیه ای به نجاتشان از دست فرعون و فرعونیان با گشودن دریا اشاره می کند و یا در جای دیگر می فرماید « وَ جاوَزْنا بِبَنِي إِسْرائِيلَ الْبَحْرَ فَأَتَوْا عَلى‌ قَوْمٍ يَعْكُفُونَ عَلى‌ أَصْنامٍ لَهُمْ قالُوا يا مُوسَى» چنانکه این قوم از دریا سالم بیرون آمدند و سپس به قوم بت پرست رسیدند و گفتند موسی تو هم برای ما خدایی به مانند اینها قرار بده. عجب قومی بودند.

وی افزود: این یک امتحان است چنانکه در قرآن نیز به آن اشاره کرده است که نتیجه آن جز گمراهی این قوم نبود. قرآن از امتحان به کلمه «فتنه» تبدیل می کند « قَالَ فَإِنَّا قَدْ فَتَنَّا قَوْمَكَ مِن بَعْدِكَ» از خطر فتنه ها برحذر باشید. فتنه که به صورت امتحان به سراغ ادمی می آید گاهی امتحان در فکر، غمل، ثبات قدم و ... است. در این انقلاب خیلی ها امتحان شدند اما نمره صفر گرفتند و از قطار انقلاب پیاده شدند. چنانکه بعد از پیامبراکرم(ص) مردم امتحان شدند و در زمان حکومت علی(ع) مردم امتحان شدند سه جنگ جمل، صفین و نهروان رخ داد. جنگ صفین جنگ با معاویه بود و جنگ جمل افرادی بودند که از یاران علی(ع) بودند اما در مقابل حضرت علی(ع) قرار گرفتند که این فتنه و امتحان بود برای افرادی که با علی(ع) بیعت کردند و سپس مقابل ایشان ایستادند چنانکه در جنگ نهروان نیز این‌گونه بود و خوارج با علی(ع) به جنگ آمدند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: رمز وفاداری شما به انقلاب تمسک به ولی و ولایت است و قبل از انقلاب دنبال رو امام خمینی(ره) بودید، حین انقلاب تبعیت از امام(ع) کردید و بعد ا ز ایشان تمسک به رهبری دارید.

موحدی کرمانی بیان کرد: حتی در زمان امام حسین(ع) تمام مسلمانان با ایشان همراه نشدند. بسیاری نزد امام حسین(ع) امدند که این به مصلحت نیست جنانکه ابن عباس ها امده اند، این تفکر موجب شد که همراهی به امام حسین(ع) نکرد. مسئله تخلف از امام و ولی امر بود که ابن عباس را بدبخت کرد. خدا را شکر می کنیم که مردم ما نسبت به ولایت فقیه ثابت قدم و گوش به فرمان هستند و تا اخر ایستاده اند.

این گزارش در حال تکمیل است.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرانی مؤسسات قرآنی قرآن نماز جمعه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)

نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، عصر چهارشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: ایشان یگانه دوران معاصر و انسان بزرگی هستند که همه دستاورد‌های امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت عظیم ایشان است.

وحیدی ضمن بررسی تکالیف دستگاه‌های مربوطه و ابلاغ اقدامات مورد نیاز، بر انتشار افکار و اندیشه‌های امام راحل (ره) تاکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام (ره) برای کودکان، نوجوانان و جوانان با شیوه‌های نوین و ابتکاری تبیین شود.

وی تصریح کرد: این اقدام نباید به یک روز در سال محدود شود بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی و همچنین رسانه‌ها برنامه‌ریزی مداومی در این زمینه داشته باشند.

وزیر کشور همچنین به استانداران، فرمانداران و بخشداران دستور داد بزرگداشت امام راحل (ره) را در همه شهرستان‌ها و روستا‌ها با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.

وحیدی ادامه داد: ۱۴ خرداد روزی است که باید انعکاس عمومی داشته باشد و محدود به تهران نشود.

در ادامه محمد علی انصاری سرپرست حرم حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: بزرگداشت امام خمینی (ره) یک دستاورد معنوی، سیاسی، انقلابی و دینی است که در مجامع داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در اهمیت این بزرگداشت، با بیان اینکه هرساله شخصیت، آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌های بلند امام (ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی می‌شود، گفت: بزرگترین دستاورد این مراسم این است که رهبر معظم انقلاب، مسیر امام (ره) را به دیگران می‌نمایاند.

سرپرست حرم امام خمینی (ره) افزود: دستاورد بزرگ این اجتماع مردمی این است، مفسر واقعی اندیشه‌های امام، نقشه راه را ترسیم می‌کنند.

انصاری پیام اجتماع بزرگ مردم در این مراسم را اعلام وحدت و انسجام حول محور امام و ولایت برشمرد و اضافه کرد: مردم میثاق خود با امام راحل (ره) و بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب تجدید می‌کنند و اقتدار نیرو‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به رخ جهان کشیده می‌شود.

وی، تاکید بر تداوم بی وقفه راه امام (ره) را سومین دستاورد مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: سالگرد ارتحال امام (ره) احیای این شعار است که راه امام با پیروی از ولایت زنده است.

سرپرست حرم امام خمینی (ره) با تقدیر از وزیر کشور که پرچمدار این راه و حرکت بوده است، تصریح کرد: سالگرد بزرگداشت امام (ره) میراث معنوی است که هرچه پررنگ‌تر، قوی‌تر، مردمی‌تر، انقلابی‌تر و وحدت‌بخش‌تر باشد، ثمرات و دستاورد‌های بیشتری برای تقویت راه و آرمان‌های امام (ره) و حمایت قاطع از ولایت دارد.

در این نشست، دستگاه‌های مختلف درباره مسئولیت‌های محوله و اقداماتی که باید برای تسهیل حضور زائران امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد به عمل آورند، بحث و تبادل نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی