Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ماسایوسی آمامیا» معاون بانک مرکزی ژاپن امروز -جمعه- اعلام کرد که کاگزاران ارز مجازی همچون سایر نهادهای مالی باید به قانون ملزم باشند.

فیس بوک ماه گذشته اعلام کرد که ارز خود با نام «لیبرا» را تا اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه خواهد کرد

این مقام اقتصادی گفت: «باید ساز و کار برداشت و واریز به حساب کارگزاران مالی این ارز مشخص باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همینطور این ساز و کار باید برای ارز لیبرا که به بازار خواهد آمد و فراگیر خواهد شد نیز وجود داشته باشد.»

بنا بر اعلام بانک مرکزی ژاپن، این اقدامات قانونی در پی مبارزه با پول‌شویی احتمالی در بازار ارز مجازی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: «البته در صورتی که ما این بازار را تحت تحقیب قانونی قرار دهیم، ممکن است افراد در این بازار پول نقد برای مبادلاتشان به جای ارز مجازی استفاده کنند که خطر نقدینگی کاذب را به وجود خواهد آورد.»

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز مجازی بانک مرکزی ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حجاب وارداتی است!

همشهری آنلاین- فرشاد شیرزادی: غلامحسین رضوانی، نماینده مجلس یازدهم گفت: «معضلی که تحت عنوان «حجاب» مطرح شده، معضلی نیست که از داخل کشور جوشیده باشد. این موضوع که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان چالش یاد می‌کنند، امری وارداتی‌ است. البته کسانی که شناسنامه ایرانی دارند و در داخل ایران فعالیت می‌کنند، حساب‌شان از قاطبه مردم جداست. باید دانست که این عده تلاش کرده‌اند تا معضلی برای کشور فراهم کنند.»

وی افزود: «در این راستا من از ابتدا معتقد بودم که کمبود قانون در این زمینه نداشته‌ایم و نداریم. چنانچه همه ملزم به قانون باشند و قانون را رعایت کنند، پدیده‌ای با عنوان کشف حجاب نخواهیم داشت. اما متأسفانه بعضی‌ها به این موضوع دامن زدند و همانطور که رهبر عزیزمان گفتند، دشمن در این موضوع حساب‌شده وارد عرصه شد تا به‌زعم خودش برای جمهوری اسلامی دردسر و مساله‌ای جدید ایجاد کند. بنابراین حالا که بعضی‌ها چنین تصوری را ادامه می‌دهند، باید به‌ درستی دانست که در این زمینه هم اقدام شده و هم قانون وجود دارد.»

وی تأکید کرد: «با توافق ۳ قوه هم قوانین لازم در مجلس تصویب شده و هم این قوانین مراحل قانونی خود را طی می‌کند. بنابراین ما چه تصور کنیم که کمبود قانون وجود داشته و چه به‌ درستی بگوییم کمبود قانونی از ابتدا نبوده، به هر حال قانونی که در حال حاضر تصویب شده و مورد اجماع ۳ قوه هم هست، ان‌شاءالله ملاک عملکرد مسئولان و نهادها و سازمان‌ها قرار بگیرد. امیدواریم همه مردم همچنان که چنین بوده، یار و یاور نظام و هنجارهای اسلامی جامعه خودشان باشند تا مشکلی از این بابت پیش نیاید.»

رضوانی در پایان یادآور شد: «طبیعتاً قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید با متخلفان برخورد قانونی کنند. قانون هم حدود آن را مشخص کرده است. امیدواریم با رعایت موازین دقیق قانون، قوه قضاییه و همچنین چنانچه همواره انتظار می‌رود نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قوه قضاییه، در این زمینه اقدام لازم و مثمرثمر را انجام دهند.»

کد خبر 846074 برچسب‌ها فرهنگ زنان - حجاب رهبر معظم انقلاب نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • کشف حجاب وارداتی است!
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در بوشهر
  • مرکز مبادله ایران فاقد وجاهت قانونی است؟