Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روز پیش بخشی از خدمات شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در سراسر جهان دچار ختلال شد و به دنبال این اختلال گمانه‌زنی‌ها درباره نقش رژیم صهیونیستی در این موضوع قوت گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام دو شب پیش دچار اختلال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این اختلال جمعی از کاربران این شبکه‌های اجتماعی در آپلود و نمایش عکس و همچنین ارسال و دریافت پیام دچار مشکل شدند. براساس اخبار منتشرشده بیش از ٨٠ درصد کاربران از مشکلاتی مربوط به عکس در فیسبوک گله داشتند و عکس در این شبکه اجتماعی به سختی آپلود می‌شد یا نمایش داده نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: نقص فنی اینستاگرام سوژه تمام کاربران دنیا

کاربران بزرگترین مشکل اینستاگرام را مربوط به صفحه اصلی این برنامه اعلام کردند. در این اپلیکیشن نیز آپلود و مشاهده تصاویر دچار اختلال شد. کاربران پیامرسان واتس‌اپ نیز همزمان اختلال در ارسال و دریافت پیام را اعلام کردند. به دنبال این اتفاق و ثبت شکایت کاربران فضای مجازی حساب رسمی فیسبوک در توییتر خود نوشت: "به دلیل مشکلات عذرخواهی می‌کنیم و سعی داریم هرچه سریع‌تر شرایط را به حالت نرمال برگردانیم."

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که عامل اصلی این اختلال در شبکه‌های اجتماعی مختلف تظاهرات چندهزار مهاجر آفریقایی به خشونت و نژادپرستی پلیس رژیم صهیونیستی علیه اتباع آفریقایی بود.

کاربری در توییتر به عنوان پژوهشگر روابط بین‌الملل حوزه آمریکای شمالی با توجه به همزمانی این دو اتفاق در فضای مجازی مدعی شد: «کمتر از ۲۴ساعت پس از اوج گرفتن اخبار آشوب‌های اجتماعی در اسراییل، شبکه‌های اجتماعی واتساپ، اینستاگرام و فیس بوک به صورت خودجوش دچار اختلال جهانی شدند!»

حسن عابدینی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با توامان خواندن ریشه تبعیض نژادی با رژیم صهیونیستی گفت: همزمان با شکل گرفتن رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ بخش زیادی از جوانان، زنان و کودکان فلسطینی قتل عام شدند و بسیاری از مردم نه فقط مسلمانان بلکه مسیحیان هم مجبور شدند از سرزمین‌های مادری خود تحت فشار رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم آپارتاید و تبعیض نژادی به اجبار کوچ کنند.

عابدینی افزود: بر همین اساس رژیم صهیونیستی در همایش دوربان آفریقای جنوبی به دلیل اعمال سیاست تبعیض نژادی در مناطق مورد محکومیت قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی یک رژیم جعلی مبتنی بر اندیشه صهیونیسم سیاسی است که پشت سپر مذهب یهود پنهان شده است؛ بنابراین نمی‌توانیم آن را یک رژیم یهودی تلقی کنیم. همواه رژیم صهیونیستی با یهیودیان دارای برخورد دوگانه بوده است. یهودیان اروپایی در مناطق خوش آب‌وهوا ساکن هستند و یهودیان ساکن مناطق در افریقا و قفقاز در قسمت‌های جنوبی ساکن شدند.

عابدینی تاکید کرد: به دلیل این تبعیض ما شاهد بودیم که بعد از کشته شدن یک یهودی اهل اتیوپایی اعتراضات گسترده‌ای به تفکیک نژادی به سرزمین‌های اشغالی بلند شد. رژیم صهیونیستی هم مجبور شده است از ابزار‌های مختلف برای کنترل این اتفاق استفاده کند. تصاویر منتشرشده از سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد برخورد صهیونیست‌ها با تظاهرکنندگان عموماً آفریقایی‌تبار بسیار خشن بوده است.

این تحلیگر مسائل سیاسی با اشاره به گمانه‌زنی‎‌های مطرح شده در فضای مجازی گفت: از آنجایی که این اعتراضات در حال شعله‌ور شدن بود و بسیاری از این اعتراضات از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی ساماندهی و هماهنگ می‌شد رژیم صهیونیستی تلاش کرد با ایجاد اختلال در شبکه‌های اجتماعی مانع از هماهنگی گروه‌های معترض شود.

وی در پایان تاکید کرد: این گمانه‌زنی بعید به نظر نمی‌رسد که رژیم صهیونیستی از توانایی خود برای ایجاد این اختلال در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده باشد، چراکه صهیونیست‌ها پیش از این به صراحت اعلام کرده بودند که لشکر سایبری دارند و در این حوزه بر ضد سایر کشور‌ها و در چارچوب منافع خود برای کنترل اعتراضات داخلی استفاده می‌کنند.

امین اسدی فعال سیاسی - رسانه‌ای درباره اختلال اخیر در فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با غیرطبیعی خواندن اختلال روز گذشته این شبکه‌ها گفت: با بررسی این اختلال به لحاظ فنی مشخص می‌شود که دست‌هایی پرنفوذ در پشت‌پرده در فضای مجازی وجود داشت که جزء مالکان این فضا هستند.

وی اظهار داشت: واتس‌آپ، اینستاگرام و فیسبوک و تا حدودی توییتر هرز از چند گاهی دچار اختلالاتی می‌شوند. زمانی که ما علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا و استکبار حرکاتی را انجام می‌دهیم که اثرگذاری مطلوبی دارد؛ سرمایه‌گذاران که اغلب تحت نفوذ رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند چنین راهکارهایی را عملیاتی می‌کنند تا صدای عدالت‌خواهان به گوش دنیا نرسد.

اسدی با تشریح این شرایط این سوال را مطرح کرد که چرا با وجود چنین مشکلاتی ما باید در این فضاها فعالیت کنیم در حالی که جوانان ایرانی پیامرسان داخلی آماده کردند ولی حمایتی از آن‌ها نشد.

وی در ادامه تاکید کرد: با حمایت دولت از این پیامرسان‌های داخلی، کاربران فضای مجازی در کشور دیگر اسیر بازی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا که این شبکه‌های اجتماعی جز دارایی آنان است نخواهند شد چراکه زمانی که اجازه بازی در زمین آنها را نداشته باشیم باید ما خودمان زمینی را تعریف کنیم و دچار این اختلالات نشویم.

گزارش از سپیده شریفی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی اینستاگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 حجت الاسلام پاکباز، کارشناس مذهبی صدا و سیما گفت: «کسی که احکامفضای مجازی⁩ را بلد نباشد و عدالت طلبی کند، می‌شود⁧ خوارج!» این بخش از اظهارات این روحانی که در فضای مجازی انعکاس وسیعی داشته را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • هشتگ یونایتد: حمله فضای مجازی به فوتبال واقعی!‏
  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • ممنوعیت استفاده از شبکه‌های مجازی برای زیر ۱۴ سال
  • ممنوعیت استفاده از شبکه‌های مجازی حتی با اجازه والدین!
  • در سواحل جنوبی شنا نکنید / احتمال اختلال در ترددهای دریایی وجود دارد
  • فعالیت دریایی در خزر ممنوع شد