Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-28@10:13:22 GMT

رفع انحصار از وکالت؛ بزودی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۹۵۷۶

رفع انحصار از وکالت؛ بزودی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علی فیروزی در خصوص اینکه آیا دفتر ملی بهبود فضای کسب و کار به موضوع انحصارزدایی از برخی مشاغل در کشور نیز ورود می کند، اظهار داشت: پای مجوز هر جا که باز می‌شود همراه با خود فساد می‌آورد؛ درواقع مهم نیست که این مجوزها را بخش خصوصی بدهد مثل مجوزهای صنفی، سندیکاها و اتحادیه‌ها مثل نظام مهندسی و پزشکی و پیراپزشکی و… و یا دولت؛ به هر حال شاهد فساد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی بهبود و پایش فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ایجاد شغل نباید در انحصار باشد، به کانون وکلا اشاره کرد و گفت: ما مجوز کانون وکلا را به عنوان 《مجوز》شناختیم و در هیأت مقررات زدایی اعلام کردیم که کانون وکلا باید این موضوع را مجوز اعلام کند.

وی ادامه داد: منتهی کانون وکلا در دیوان عدالت شکایت کرد و دیوان عدالت دستور موقت صادر کرد و در ۸ خردادماه رأی به ابطال آن دستور موقت داد، به این معنا که به مصوبه هیأت مقررات زدایی رأی داد و اعلام کرد که وکالت یک شغل و کسب و کار است.

فیروزی افزود: ما منتظریم این موضوع در دیوان عدالت قطعی شود تا کانون وکلا مجوزهایش را روی سایت بگذارد و از انحصار دست بکشد.

وی ادامه داد: کانون وکلا برای وکلای انتخابی در استان‌ها سقف می‌گذارد در حالی که باید حداکثر امتیاز را برای وکیل شدن در نظر بگیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کانون وکلا برای جلوگیری از اشباع بازار انحصار می‌گذارد و برای وکیل شدن سقف می‌گذارد، تاکید کرد: در حالی که اگر بر پایه امتیاز باشد کسی که سواد وکالت داشته باشد می‌تواند وکیل شود.

فیروزی با اشاره به مجوزهایی همچون پزشکی، مهندسی، پیراپزشکی و غیره، گفت: مابقی مجوزها هم تقریباً همین شکل مجوز وکالت است؛ وقتی صدور مجوز کاری را به دست کسی که ذی نفع از آن کار است می‌دهیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که اجازه دهد بازار گسترده شود.

وی تاکید کرد: در برنامه‌های هیأت مقررات زدایی است که به مجوزهایی که انحصار گرایی ایجاد کرده است ورود کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: انحصارزدایی وزارت امور اقتصادی و دارایی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در بازدید خانواده ها از موزه ها، کانون برای  غنی سازی اوقات فراغت کودکان برنامه های متنوعی برای مخاطبین هدف اجرا شده است.

برپایی ایستگاه های مطالعه و نقاشی، روخوانی کتاب، کاغذ و تا و بازی با سرگرمی های سازنده کانون از  فعالیت هایی اجرایی در این ایام است.

موزه کودک ارومیه نیز   هر روز از ساعت ۸ تا ۱۴ پذیرای کودکان و نوجوانان مسافر است.

دیگر خبرها

  • وزیرخارجه راهی عشق‌آباد شد/ امیرعبداللهیان: بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد
  • شکست انحصار تولید پرینتر سه‌بعدی فلزی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصار زدایی می‌شود
  • پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • صدای پای هوش مصنوعی در دادگاه‌ها/ سایه جعل نرم‌افزاری بر پرونده‌های حقوقی
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • رتبه بندی شرکت‌ های بیمه ای بزودی اجرایی می شود