Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛  سروان پاسدار محمد زاده مجری قرارگاه مهارت آموزی لشکر عملیاتی پنج نصر در این خصوص بیان داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با سازمان فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی انجام دادیم و در راستای ایجاد روحیه، تنوع و مهارت آموزی در بین سربازان وظیفه، لشکر پنج نصر با ایجاد قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه مهارت آموزی به برگزار‌ی کلاس‌های فنی و حرفه‌ای مانند مکانیک خودرو، خبازی، تاسیسات ساختمانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پرداخته است.
وی در حاشیه کلاس فنی و حرفه برق خودرو افزود:آخرین کلاسی که قرارگاه مهارت آموزی لشکر عملیاتی پنج نصر در حال برگزاری آن است، کلاس آموزشی برق خودرو است و  به استعداد ۳۸ نفر در محل لشکر عملیاتی پنج نصر در حال برگزاری است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های تشویقی برای سربازان ماهر

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار محمدجواد زاده کمند در نشست خبری که پیش ازظهر امروز در ستاد مرکزی قرارگاه مهارت آموزی سربازان برگزار شد، گفت: به عملیات شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله پهپادی و موشکی به سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و گفت: پیروزی جبهه مقاومت و نیروهای مسلح در تنبیه نیروهای کودک‌کش و صهیونیست را در عملیات مقتدرانه وعده صادق تبریک می‌گویم. ما اقتدار امروز کشورمان را مدیون شهدا به ویژه شهدایی نظیر شهید طهرانی مقدم هستیم.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌ها و اقدامات قرارگاه مهارت آموزی سربازان در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: در سالی که گذشته ما فرهنگ سازی برای مهارت آموزی در سطح نیروهای مسلح جزو اولویت‌های خود تعریف کردیم که خوشبختانه توانستیم موفقیت‌هایی در این حوزه کسب کنیم، البته با شرایط مطلوب فاصله داریم. این اولویت را در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا فرهنگ مهارت‌آموزی را در نیروهای مسلح و جامعه ارتقا دهیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه درسال گذشته تمامی رده‌ها و سازمان‌های نیروهای مسلح ظرفیت‌های خودشان را برای مهارت‌آموزی پای کار آوردند، گفت: در همین راستا نیز ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان وظیفه تحت پوشش مهارت‌های آموزشی قرار گرفتند،  ۲۱ هزار و ۲۵ نفر در حوزه هنر، در شاخه ورزش ورزش ۱۲ هزار ۳۵۰ نفر و در بخش فناوری اطلاعات ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر مهارت تخصصی کسب کردند.

زاده‌کمند از استانداردسازی‌های محیط کار واقعی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۲۵۰۰ مرکز مهارت در درون نیروهای مسلح ایجاد کردیم که به مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه کمک می‌کند.امسال تلاش خواهیم کرد تا این مراکز را به محیط کار واقعی شبیه‌تر کنیم.

وی درباره وام‌های اعطایی به سربازان ماهر نیز گفت: دو هزار میلیارد در قانون بودجه برای پرداخت وام اشتغال به سربازان ماهر پیش‌بینی شده بود و از سال گذشته ۴۳ هزار واجد شرایط ثبت نام کردند. ۱۱ هزار نفر در مسیر پرداخت در بانک‌های عامل قرار گرفتند و پرداخت آنها از دی ماه آغاز شد و ۳۵ درصد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح همچنین درباره استفاده از مشوق‌های مشمولین خدمت سربازی نیز گفت: مشمولین برای بهره‌مندی از این مشوق‌ها باید پیش از ورود به خدمت یک مهارت کسب کنند که شیوه اجرای مشوق‌ها در اسفند ماه اعمال شد. ما  ۹ مشوق را برای این افراد پیش بینی کردیم که شامل استفاده از یک ماه کسر خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، انتخاب استان محل خدمت، انتخاب سازمان مخل خدمت، تعویق اعزام تا شش ماه، اعطای درجه تشویقی بالاتر و به کار گیری سرباز ماهر برابر نیاز و اولویت استخدام در نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: اما دقت کنید تنها مشمولانی که مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارت گذرانده گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیلات پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ تحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده که دانشجویان در طی تحصیل اقدام می‌کنند و از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

زاده کمند همچنین گفت: سامانه مشوق‌ها اجرایی شده و در حال تست نهایی است و ثبت نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز می‌شود و باید برای بهره مندی از این تسهیلات دو ماه پیش از شروع خدمت ثبت نام خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتش پایه اصلی امنیت و اقتدار کشور است
  • سربازان مشمول بخوانند
  • برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه ارتش در کردستان
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • بیش از 2 میلیون نفر ساعت مهارت آموزی در بخش دولتی آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی
  • طرح‌های تشویقی برای سربازان ماهر
  • ۱.۵ تریلیون دلار اندازه بازار آموزش‌های مهارتی تا ۲۰۳۰
  • تکمیل سامانه مشوق‌های سربازان ماهر/ تسهیلات مشمولان ماهر قبل از سربازی چیست؟
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای