Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت امروز جمعه میزبان مراسم سی و هفتمین سالگرد ربودن چهار دیپلمات ایرانی بود.

موسی که به نمایندگی از نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در این مراسم سخنرانی کرد، اظهار داشت: ما همبستگی خود با جمهوری اسلامی ایران و خانواده چهار دیپلمات ایرانی را اعلام می‌کنیم و از نیروهای صلح طلب و دولت‌های دوست و سازمان‌های بین المللی ذی ربط می‌خواهیم صدای خود را برای برملا کردن ادعاهای دروغین دشمن صهیونیستی بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ربودن دیپلمات های ایرانی در خاک لبنان با هدف خدشه دار کردن روابط دو کشور ابراز تأسف کرده و گفت: این جنایت تا زمانی که سرنوشت این چهار دیپلمات مظلوم روشن نشود، لکه ننگی بر پیشانی انسانیت باقی می‌ماند.

نماینده نبیه بری ادامه داد: سالگرد این حادثه دردناک درحالی برگزار می‌شود که کشور دوست جمهوی اسلامی ایران با تحریم اقتصادی ظالمانه‌ای رو به رو است که هدف از آن به زانو درآوردن اراده این کشور به نفع طرح های دشمن صهیونیستی است.

وی اظهار داشت: ۳۷ سال از این جنایت دردناک در خاک لبنان می‌گذرد؛ جنایتی که نقض آشکار کنوانسیون وین و تمام معاهدات بین المللی مرتبط با آن مبنی بر مصونیت و سلامت نمایندگان دیپلماتیک است.

موسی گفت: ۳۷ سال پیش این جنایت در خاک لبنان در حالی رخ داد که رژیم اشغالگر اسرائیل معاهده وین و تمام اصول و قوانین و نیز منشورهای بین المللی که ضامن سلامت و مصونیت نمایندگان دیپلماتیک هستند، آشکارا نقض کرد.

وی اظهار داشت: از آن زمان تاکنون اسرائیل به دنبال انکار مسئولیت مستقیم خود در این جنایت است و می کوشد از آن شانه خالی کند و تحت عناوین مختلف گمراه کننده به دنبال از بین بردن این موضوع و حذف آن است، اما سیاست پشت کردن به این واقعیت جنایتکارانه، اراده نیروهای صلح جو و حامی حقوق ملت‌ها و مبارزه با ظلم و اشغالگری را برای پیگیری این موضوع و روشن کردن سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی با استفاده از تمام راه‌های قانونی و بازگرداندن آنان به خانواده و وطن خود را تضعیف نمی‌کند.

موسی تاکید کرد: از دشمن صهیونیستی که تمام قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته و سرزمین فلسطین را به اشغال درآورده و به دنبال زیر پا گذاشتن حقوق ملت فلسطین و یهودی سازی آن است، عجیب نیست که به ربودن دیپلمات‌ها اقدام کند؛ این همان رژیمی است که حقوق یک ملت را به طور کامل زیر پا گذاشته است.

امروز چهاردهم تیرماه، سی و هفت سال از واقعه ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی به نام‌های سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان عکاس خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست مزدوران رژیم صهیونیستی در نقطه ایست بازرسی "برباره " در شمال لبنان در سال ۱۹۸۲ می‌گذرد. با گذشت حدود چهار دهه از ربوده شدن این افراد هنوز از سرنوشت آنان اطلاعات روشنی در دست نیست.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران: زودتر برگردید!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال کایسری اسپور که سید مجید حسینی و علی کریمی در آن عضویت دارند و پس از تغییر سرمربی و حضور بوراک ایلماز روند خوبی را طی کرده بود، در 6 مسابقه اخیرش موفق به کسب پیروزی نشده و دو تساوی و چهار شکست داشته که غیبت بازیکنان ایرانی در این نتایج بی‌تاثیر نبوده است.

سید مجید حسینی، مدافع ایرانی کایسری اسپور که در فصل جاری سوپر لیگ ترکیه 10 بازی انجام داده، در چهار ماه گذشته به دلیل همراهی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و مصدومیت نتوانسته به میدان برود که این روند همچنان ادامه دارد.

حسینی آخرین بازی خود را در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل هنگ‌کنگ انجام داد و پس از آن در تمام رقابت‌های تیم ملی و کایسری اسپور که غیبتش در روند ضعیف باشگاهی او مؤثر بوده است.

علی کریمی، هافبک ایرانی کایسری اسپور نیز که فصل بهتری نسبت به همیشه سپری کرده، در دو هفته گذشته مقابل ترابزون اسپور و آدانا دمیراسپور که یک تساوی و یک شکست داشتند، حضور نداشته و مصدومیت از ناحیه فتق دیسک کمر موجب شده تا دور از لیست قرار بگیرد.

تیم کایسری اسپور در حال حاضر 37 امتیازی و تیم چهاردهم جدول سوپر لیگ ترکیه است که فاصله چهار امتیازی با منطقه سقوط دارد، ولی می‌تواند با بازگشت بازیکنان ایرانی خود به شرایط خوبی برگردد و از پایین جدول فاصله بگیرد.

دیگر خبرها

  • ایران جزو چهار کشور نخست دنیا در حوزه سدسازی است
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران: زودتر برگردید!
  • نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد
  • عکسی از پوشش یک زن دیپلمات در دیدار با ابراهیم رئیسی
  • نماینده مجلس لبنان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، غافلگیر کننده و برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها بود
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • جنایت مرد ایرانی در ترکیه بخاطر کرایه تاکسی
  • محمودوند، نماینده خرم‌آباد: آقایانی که حرف رهبر انقلاب در خصوص دختربچه‌های مظلوم و معصوم را قبول نداشتند، همه‌کاره انتخابات بودند! درد از این بزرگ‌تر؟