Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@12:10:50 GMT

چهار پرده از صحنه امروز کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۲۱۲۷

چهار پرده از صحنه امروز کشور

پرده اول: کد دادن به دشمن و اعلام اثرگذاری تحریم ها و کاهش صادرات نفت ایران توسط زنگنه وزیر نفت/ انتشار خبر کشف دستگاه کارتخوان با گردش چندمیلیاردی شائبه انگیز در دفتر وزارت نفت/ اعلام خبر ارتباط مشکوک 16 مدیر رده بالای وزارت نفت با یک زن فعال شرکت های نفتی توسط حاجی دلیگانی نماینده اصولگرا پرده

دوم: ارائه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس/ انتشار تصویر نامه مخالفت 22 نفر نمایندگان با طرح مذکور از جمله نمایندگان سرشناس فراکسیون اصلاح طلبان چون: پروانه سلحشوری، الیاس حضرتی، علیرضا رحیمی، احمد مازنی و میرزایی نکو، /دفاع سلحشوری از مخالفت خود با این طرح

پرده سوم: شدت گرفتن هنجار شکنی و کشف حجاب و توهین به پلیس/ برخورد پلیس با چند جوان در حالت غیر عادی و کشف حجاب کرده در پارک تهرانپارس/ انتشار عکس ناراحت و مستاصل از پروانه سلحشوری نماینده اصلاح طلب مجلس در حال نشان دادن درگیری پارک تهرانپارس به عارف سر لیست اصلاح طلبان

پرده چهارم: انتشار فیلمی از پوشش زننده و نامناسب ستاره اسکندری بازیگر معروف در کشور ترکیه و واکنش تند بخشی از عامه مردم و قشر مذهبی/ حمایت سلبریتی ها از حرکت این بازیگر/ حمایت علی مطهری و روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران با قرار دادن عکس این سلبریتی روی جلد

در شرایطی فجیع اقتصادی و معیشتی و با شکست تز اصلی دولت روحانی (رشد و توسعه از طریق توافق های بین المللی و ورود سرمایه گذار خارجی) و به علت ضعف های مدیریتی و اتخاذ سیاست های غلط و شکست خورده، کشور با ارقام و انواع عجیبی از فسادهای اقتصادی و تورم سنگین 70 تا 100 درصدی روبروست، و هر روز یک پدیده عجیب از کانکس نشینی مردم به دلیل نداشتن پول رهن و اجاره منزل تا ارائه وام رهن منزل! پیدا می شود و در طرف دیگر با شکست برجام، اروپایی ها با ارائه سامانه اینستکس و در ازای صادرات اقلام غذایی به دنبال غارت نفت کشورمان هستند، جریان اصلاحات سیاست تکراری دامن زدن به دوقطبی های اجتماعی و فرهنگی به نحو احسن اعمال می کند، تا هم از پاسخگویی فرار کند و هم برای انتخابات پیش رو میوه خود را بچیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در این اوضاع، حرکتی هماهنگ و جریان ساز در جهت فریاد مطالبات عمومی و روشنگری اذهان عموم در مورد ریشه و مسببان مشکلات امروز از سوی جریان انقلابی و اصولگرا مشاهده نمی شود. حضرات این روزها یا در رخوت و سکوت به سر می برند یا مشغول دعواهای سیاسی اند و معدود مواضع شان در واکنش به مسائل اجتماعی و فرهنگی، منفعلانه و با ادبیات به شدت دفع کننده و تند همیشگی است. بالطبع بدنه جریان انقلابی و اصولگرایی هم مشغول دعوا بر سر آبگوشت خوردن فلان چهره یا اسیر در روزمره گی و انفعال خود است.

از طرفی امثال تاج زاده و چهره های مطرح اصلاحات در پاسخ ناکارآمدی ها، توپ را در زمین ترامپ و دیوانگی او و به هم زدن برجام می اندازند و یا همه چیز را مثل همیشه به ساختار نظام و نهادهای نظام ربط می دهند. و با چینش قطعات پازل دوقطبی های اجتماعی و فرهنگی شرایط را به این سمت می برند که کسی سوال نکند فی المثل عدم توانایی و عرضه ی مدیران اصلاح طلب دولت در کنترل بازار مرغ و گوشت و سیب زمینی و برنج و گوجه و تخم مرغ چه ربطی به ترامپ یا ساختار نظام دارد؟ یا اینکه فسادها و بی عرضگی (یا شاید هم خیانت و کم کاری) در زمینه دور زدن تحریم‌ها بیشتر به کشور ضربه می‌زند یا خراب شدن وجهه سلبریتی های حامی اصلاحات؟ و یا اینکه کسی از نماینده های اصلاح طلب سوال نکند که کسب مال نامشروع و حقوق نجومی و فسادها و واردات میخ و چوب بستنی و بیل و کلنگ وزارت صنعت و بی عرضگی وزارت مسکن اسلامی و -پیش از او آخوندی- در ساخت مسکن متناسب و کنترل بازار مسکن به زندگی مردم بیشتر لطمه می‌‌زند؛ یا برخورد نامناسب پلیس با چند جوان کشف حجاب کرده ی رقاص متوهم؟

حقاً اصلاح طلبان در بدترین شرایط هم بازی را خوب بلدند و قشر جریانی خود و قشر متوسط و خاکستری با مطالبات اجتماعی را خوب تحریک می‌کنند و با بردن بازی به سمت آزادی های اجتماعی، القا می‌کنند که اگر در دولت محبوبشان، بهبود نان و معیشت نیست (که آن هم به خاطر ساختار نظام و تحریم های ترامپ است)، لااقل حفظ وضع بی حجابی و هنجارشکنی و سینمای مبتذل و رقاصی در خیابان‌ها و لخت شدن در تفرجگاه ها و پارک‌ها که هست. تا وقتی که حضرات مدعی انقلابی گری، اصولگرایی، نواصولگرایی یا هر اسم ثقیل و دهن پر کنی، از خواب بیدار نشوند و با حرکات و مواضع و کار رسانه‌ای مشترک مطالبات شغلی و معیشتی را نمایندگی نکنند و با طراحی صحیح وارد عرصه اجتماعی و فرهنگی نشوند، وضع به همین منوال خواهد بود و در بر همین پاشنه خواهد چرخید و باز هم مسببان این وضع فضاحت بار، عرصه‌های تصمیم گیری را اشغال و به طراحی‌های خود ادامه می‌دهند و سرخوردگی و نارضایتی و ناامیدی فراگیر تر خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۲۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد مصلحی، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ابتکار وزارت بهداشت برای نامگذاری چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی برای اولین بار، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، دسترسی مردم به خدمات سلامت روان را افزایش داده است.

وی از راه اندازی مراکز سراج به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و تحولی در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: سراج مخفف سلامت روانی اجتماعی است و در طول ۶ ماه گذشته، تعداد این مراکز سه برابر افزایش یافته و برنامه ما این است که تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور برسد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: در این مراکز، امکان پذیرش مستقیم بیماران وجود ندارد اما بیمارانی که به تشخیص روانشناسان شبکه بهداشت و درمان و یا مراکز روانپزشکی نیاز به خدمات بیشتری دارند به این مراکز ارجاع می‌شوند و خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مصلحی از وجود خانه مشارکت مردم در سلامت در مراکز سراج خبر داد و گفت: مردم محله یا منطقه، عوامل اجتماعی یا آسیب زا مانند محل تجمع معتادان متجاهر را شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها نسبت به تبدیل محل‌های تجمع به پارک‌های سلامت اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است، افزود: اخیراً چندین مرکز سراج در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ایجاد شده و توسعه این مراکز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد خبر 6086956 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • برداشت چهار همت از صندوق خسارت‌های بدنی: مجلس سکوت می‌کند؟
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران