Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@22:09:49 GMT

بازرگانی برنا

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۲۶۴۹

بازرگانی برنا جهت تکمیل کادر فروش و اداری خود در تهران دعوت به همکاری می نماید.

ردیف عنوان شغلی جنسیت شرایط احراز و مزیا 1 کارشناس فروش حضوری فقط آقا حقوق ثابتبیمه + بیمه تکمیلیپورسانتدریافتی از 3.000.000 تومان تا مبالغ بالاترداشتن وسیله نقلیه (ترجیحا)جوایز متنوع ماهیانه متقاضیان محترم میتوانند رزومه خود را به آدرس ایمیل ذیل ارسال نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آدرس ایمیل: bornatradingresume@gmail.com

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازرگانی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه تکافل چه تمایزی با دیگر بیمه‌های بازرگانی دارد؟

بنابر اعلام مسئولان بیمه مرکزی تکافل یک رشته بیمه‌ای جدید و یا موضوع تازه‌ای نیست تکافل نوعی از بیمه یعنی یک سازوکار بیمه‌ای متفاوت از بیمه‌های رایج محسوب می‌شود.

تکافلی که پیش از این مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: تا آذر سال ۱۴۰۲ حدود ۹ شرکت تکافل را شروع کردند و این روند ادامه دارد تا به نقطه‌ای برسیم که شرکت‌های مخصوص تکافل را داشته باشیم اکنون شرکت‌های جنرال ما علاوه بر اقدامات دیگر تکافل را هم انجام می‌دهند.

او افزود: تکافل از ریشه کفالت یعنی به عبارتی تضامین گروهی می‌آید به شکل ساده‌تر یعنی یک گروهی کنار هم جمع و مبلغی را داخل صندوقی واریز می‌کنند این گروه بیمه گر و هم بیمه گذار هستند و در هنگام بروز یک خطر تمام گروه به کمک فرد خواهند آمد و هزینه‌های فرد پرداخت می‌شود در تکافل به شکل تضامنی گروه به یکدیگر تضمین دادند تا هنگام بروز مشکل به کمک هم آیند و این امکان فراهم بوده تا پولی که در صندوق جمع شده است سرمایه‌گذاری شود. در کشور‌های دنیا تکافل رایج است، اما در کشور‌های اسلامی به سبب عقودی که بسته می‌شود تکافل رواج بیشتری پیدا کرده است.

تکافل طیف وسیعی از محصولات را پوشش می‌دهد 

بنابر اعلام پژوهشکده بیمه، تکافل مانند بیمه‌های متداول طیف وسیعی از محصولات شامل منازل مسکونی، خودرو، زندگی حوادث شخصی، پزشکی و ... را پوشش می‌دهد و محصولات تکافل خانواده، متناظر با بیمه عمر طراحی شده و محصولات تکافل عمومی در تناظر با بیمه اموال و مسئولیت طراحی شده‌اند و در آنها صندوق تکافل خسارت‌های معین را طبق قواعد خاص جبران می‌کند.

تکافل که ارکان آن عبارت اند از مشارکت‌کنندگان که حق مشارکت را می‌پردازند. شرکت تکافل که نهاد دارای مجوز است (شرکت‌های بیمه) که صندوق تکافل را تاسیس و بر اساس موازین شرعی آن را اداره می‌کنند و صندوق تکافل که حق مشارکت‌ها در آن تجمیع شده و هنگام بروز خسارت برای افراد به آنها کمک می‌شود.

مزیت‌های تکافل چیست؟

همچنین پژوهشکده بیمه اعلام کرده است: مهمترین مزیت تکافل نسبت به بیمه‌های رایج این است که در صورت عدم خسارت حق مشارکت پرداختی به تکافل گذاران بازگردانده می‌شود. بیمه‌های تکافل به ویژه تکافل خانواده با ثبات‌ترین ابزار تأمین مالی برای اجرای عدالت و اتمام پروژه‌های نیمه تمام مخصوصا پروژه‌های مناطق محروم کشور خواهد بود که به عنوان یک سیاست ضد تورمی موجب رشد اقتصادی می‌شود منافع آن نصیب مردم خواهد شد همچنین باعث بازگشت اعتماد بین آحاد مردم و مسئولین و نهاد‌های مالی و اقتصادی می‌گردد. تکافل خانواده به عنوان یک قرارداد بلندمدت ضمن برخورداری همزمان از مزایای بیمه‌ای و سرمایه گذاری و حمایت و تأمین، آینده، خانواده نوعی سرمایه گذاری مطمئن سود آور حلال معاف از مالیات و ضد تورم است همچنین در تکافل خانواده علاوه بر تقسیم مازاد بین تکافل، گذاران سرمایه‌ای مشخص برای بازماندگان در صورت فوت سرپرست تامین می‌شود.

در ادامه هم مینا صادقی کارشناس امور بیمه‌ای در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تکافل به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اعضای این گروه در صورتی که برای فردی مشکل و یا حادثه‌ای رخ دهد، بر ضمانت و وثیقه مشترک اتفاق نظر داشته و مجموع منابع جمع شده را برای جبران خسارت به فرد ضرر دیده می‌پردازد. تمامی اعضای گروه تلاش می‌کنند تا فرد نیازمند را حمایت کنند. در این وضعیت ریسک ناشی از سرمایه‌گذاری وجوه تنها متوجه شرکت تکافل نبوده و خلاف بیمه‌های تجاری معمول، همه اعضاء به اندازه سهم خود از سود و زیان فعالیت‌ها متاثر خواهند شد. همچنین در پایان سال مالی اگر مازادی ناشی از فعالیت‌های تکافلی باقی‌مانده باشد، در میان اعضاء تقسیم می‌شود.

این کارشناس صنعت بیمه گفت: صنعت تکافل یا بیمه اسلامی ویژگی‌هایی دارد که این صنعت را از صنعت بیمه‌های بازرگانی، رایج متمایز می‌کند. برای مثال عملیات تکافل در مقایسه با عملیات بیمه‌های بازرگانی رایج از شفافیت مالی برخوردار بوده و هم‌چنین برخلاف بیمه‌های رایج، تکافل شوندگان در مازاد پذیره‌نویسی و سود سرمایه‌گذاری تکافل نیز سهیم هستند؛ بنابراین مطالعه‌ی الگو‌های تکافل و بررسی شرعی‌بودن فعالیت‌های آن به منظور به‌کارگیری الگو‌های تکافل برای تحت پوشش قرار دادن شرکت‌ها و افراد جامعه به عنوان جایگزین بیمه رایج با توجه به ویژگی‌های منحصربه فرد آن می‌تواند به شکوفا‌شدن اقتصاد منجر شود.

اولین شرکت تکافل در سودان شکل گرفت

تکافل که در کشور‌های دیگر هم سابقه خوبی دارد و عباس راد عضو کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه در خصوص آن در رسانه ملی اظهار کرده بود: اولین شرکت تکافل در سودان شکل گرفت و پس از آن مالزی پیشتاز بود و در حال حاضر امارت متحده عربی، عربستان سعودی، ترکیه و اندونزی در این زمینه پیش رو هستند.

پیش از این هم وزیر امور اقتصاد و دارایی احسان خاندوزی وعده فراگیری تکافل برای امسال را داده بود؛ حالا باید منتظر ماند و دید تکافل امسال به چه نقطه‌ای از فراگیری خواهد رسید؟

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • شب‌های قدر کجا برویم؟/ اعلام برنامه‌های هیات‌های مذهبی بندرعباس در لیالی قدر
  • توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • استاندار خوزستان: بازرگانی یکی از مهمترین راه‌های افزایش تولید است
  • ایمیل جنجالی زاکربرگ به کارمندان گوگل!
  • اسکان نوروزی در ۷ بوستان پایتخت + آدرس
  • بیمه تکافل چه تمایزی با دیگر بیمه‌های بازرگانی دارد؟
  • بازرگانی از مهمترین راه‌های افزایش تولید است
  • ۱۰ مرکز اقامتی مهم تبریز را بیشتر بشناسیم + آدرس
  • ۸ اشتباهی که ایمیل شما در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌کند
  • جشنواره بازی و گردشگری در همه مناطق تهران | آدرس اماکنی که شب ها پاتوق موسیقی و تفریح خانوادگی است