Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@21:16:22 GMT

به آتش کشیدن پرچم آمریکا در رژه اقتدار ترامپ!

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۲۹۶۴

به آتش کشیدن پرچم آمریکا در رژه اقتدار ترامپ!

243 مین سالگرد استقلال ایالات متحده در حالی برگزار شد که نیت ترامپ برای تبدیل این مراسم به صحنه‌ای دیگر از شوی انتخاباتی و همچنین رژه اقتدار آمریکا با به آتش کشیده شدن پرچم این کشور از سوی معترضان ضدجنگ ناکام ماند.

خالدی/

243 مین سالگرد استقلال ایالات متحده در حالی برگزار شد که نیت ترامپ برای تبدیل این مراسم به صحنه‌ای دیگر از شوی انتخاباتی و همچنین رژه اقتدار آمریکا با به آتش کشیده شدن پرچم این کشور از سوی معترضان ضدجنگ ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز استقلال آمریکا که با نام چهارم ژوئیه نیز شناخته می‌شود، یادآور تصویب اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا از بریتانیا در سال ۱۷۷۶ است. مراسم امسال با جنجال‌ گسترده‌ای روبه‌رو بود، بویژه آنکه ترامپ در اقدامی غیرمعمول و کم‌سابقه دستور رژه تانک‌ها را در خیابان‌های واشنگتن داده بود. این اقدام ترامپ با سنت‌های گذشته در تضاد است. برخلاف بسیاری از پایتخت‌های جهان، در واشنگتن رژه نظامی سالانه برگزار نمی‌شود. به همین منظور ارتش این کشور حین انتقال تانک‌ها به این شهر از شهروندانش خواسته بود نگران نشوند و از حضور تانک‌ها در خیابان نترسند.

این اقدام ترامپ اما با انتقادات فراوانی روبه‌رو شده و مخالفان، دستور وی را در راستای اهداف شخصی دانسته و وی را به سیاسی‌کاری متهم کردند. دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نامه‌ای به ترامپ مراتب شکایت خود را درباره برنامه‌های وی نوشتند و اعلام کردند که انجام این رویدادها به هزینه مردمی صورت گرفته و نقض کنوانسیون مراسم‌های سیاسی و غیرحزبی بوده است. به نوشته روزنامه واشنگتن پست، بخشی از هزینه این مراسم از جمله مبلغ 5/2 میلیون دلار از محل بودجه خدمات پارک‌های ملی تأمین شده است.

در مراسم رژه هوایی روز استقلال آمریکا، یک فروند بمب‌افکن استراتژیک ب۲ به همراه جنگنده‌های اف۱۸، اف۲۲ و اف۳۵ شرکت داشتند. تیم آکروباتیک هوایی نیروی دریایی آمریکا هم در این مراسم نمایش هوایی برگزار کرد. علاوه بر رژه هوایی، ترامپ خواهان رژه زرهی هم بود که به علت نگرانی شهرداری واشنگتن از آسیب دیدن سطح خیابان‌ها، تنها دو تانک ۷۰ تنی آبرامز به طور ثابت در برابر جایگاه قرار داده شدند.

با وجود تلاش ترامپ برای بزرگ جلوه دادن این مراسم اما جشن استقلال آمریکا تحت تأثیر اعتراضات مردمی علیه ترامپ قرار داشت. براساس اعلام منابع آمریکایی، پرچم آمریکا با فاصله کمی از محل سخنرانی رئیس‌جمهور در آتش سوخته است. معترضان در واکنش به شعار تبلیغاتی «آمریکا اول» ترامپ، هنگام سوختن پرچم آمریکا شعار می‌دادند: «آمریکا هیچ وقت بزرگ نبوده است». برخی از معترضان، عروسک‌های معروف به «بچه ترامپ» که برای نشان دادن روحیات کودکانه ترامپ ساخته شده‌اند را در این تظاهرات‌ها به نمایش گذاشتند. همچنین پیش از سخنرانی ترامپ درگیری‌هایی میان مخالفان و طرفدارانش صورت گرفته بود. پلیس حداقل سه نفر از شرکت‌کنندگان را بازداشت کرده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا با انتقادات زیادی در داخل این کشور روبه‌روست و بسیاری از منتقدان او معتقدند که سیاست‌ها و برنامه‌های ترامپ موجب ایجاد هرج و مرج، دودستگی و شکاف در جامعه آمریکا شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پرچم آمریکا آتش دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعتراضات علیه جنگ غزه از دانشگاه کلمبیا و ییل به سایر دانشگاه‌ها آمریکا گسترش یافته است.

این تازه‌ترین بحرانی است که مقام‌های آمریکا و دانشگاه‌های آمریکا در ادامه جنگ غزه با آن مواجه‌اند.

معترضان آمریکا را به حمایت از جنگ متهم می‌کنند.

نیرو‌های پلیس آمریکا با لباس و تجهیزات ضدشورش به پردیس اصلی دانشگاه «ییل» در کانتیکات و محل برگزاری تظاهرات دانشجویی ضداسرائیل هجوم بردند.

«سی‌ان‌ان» نیز گزارش داده است که پلیس حتی به خبرنگاران روزنامه دانشگاه هشدار دستگیری در صورت ترک نکردن محل را داده است.

توجیه حضور گسترده پلیس ضدشورش در دانشگاه، رخداد اوایل این هفته است که در آن یک روزنامه‌نگار یهودی حاضر در صحنه مدعی شد یکی از معترضان با پرچم فلسطین به چشم او کوبیده است.

همچنین، بنابر گزارش «بی‌بی‌سی» پلیس به چادر‌ها و محل تجمع دانشجویان در دانشگاه نیویورک یورش بُرد و شماری را دستگیر کرد.

روز دوشنبه، دانشگاه کلمبیا نیز کلاس‌های حضوری را لغو کرد.

در برکلی و ام‌آی‌تی هم وضعیت مشابهی برقرار است. اعتراض سایر دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا را هم فرا گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وصیت هوادار استقلال و واکنش نکونام؛ با پرچم دو ستاره دفنم کنید! + عکس
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • (تصاویر) مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت