Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:07:55 GMT

مشاهده بزرگ‌ترین شکوفایی جلبک دریایی از فضا

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۳۳۸۰

مشاهده بزرگ‌ترین شکوفایی جلبک دریایی از فضا

به گزارش پایگاه خبری یونایتدپرس، با وجود اینکه این جلبک دریایی قهوه‌ای بخش وسیعی از سواحل فلوریدا و کارائیب را پوشانده است، محققان اطلاعات چندانی درباره دلیل شکوفایی این موجودات و همچنین اثرات آن‌ها بر زیست‌بوم اقیانوس‌ها ندارند.
وجود جلبک‌ها و جلبک‌های دریایی در مقادیر متوسط برای زنجیره غذایی دریاها مفید و حتی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مقادیر بیش از حد این موجودات زنده، به‌واسطه مصرف اکسیژن موجود در آب، تولید سموم خطرناک و انسداد مسیر حرکت آبزیان، ممکن است به زیست‌بوم دریاها آسیب وارد کند.
محققان دانشگاه آتلانتیک با همکاری محققان دانشگاه فلوریدای جنوبی و انستیتوی فنی جورجیا، به منظور درک الگوی رشد سارگاسوم تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده از پدیده‌ای موسوم به Great Atlantic Sargassum Belt را که در اثر شکوفایی جلبک‌های دریایی از آفریقای غربی تا ساحل مکزیک رخ می‌دهد، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند. در جریان همین بررسی‌ها بود که محققان توانستند بزرگ‌ترین شکوفایی جلبک دریایی در تاریخ را شناسایی کنند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science منتشر شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه دریایی در جنوب غرب عدن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گزارش شرکت امنیت دریایی «آمبری» انگلیس، از وقوع یک حادثه دریایی در جنوب غرب شهر بندری عدن حکایت دارد.

آمبری بدون ارائه جزئیات درباره این حادثه، اعلام کرد که به محض دریافت اطلاعات جدید، خبر را به‌روزرسانی خواهد کرد.

نیروهای مسلح یمن در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از اکتبر پارسال آغاز شده است، از پاییز سال ۲۰۲۳ نسبت به هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی یا وابسته به تل‌آویو عبوری از دریای سرخ اقدام و تاکید کرده است که تا زمان برقراری آتش‌بس دائمی در غزه و خروج متجاوزان از این باریکه، همچنان به حمله‌ها ادامه خواهد داد.

کد خبر 6087621

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • حادثه دریایی در جنوب غرب عدن
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات