Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال کشورمان گفت: چرا در فوتبال به جای توجه به نیروهای داخلی، چشم مان به خارجی هاست و مربیان ایرانی را نادیده می گیریم تا با دردسرهای اقتصادی دلار کشور را به جیب غیرخودی ها بریزیم؟

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در روزهایی که ایران اسلامی مان با مشکلات عدیده ارزی در موضوع سخت ترین تحریم های ظالمانه ای که علیه یک کشور در نظر گرفته شده دست و پنجه نرم می کند، ورود مربیان خارجی و خروج ارز با دردسرهایی اعم از خواهش و التماس از فیفا و یا حمل پول نقد در کیف و چمدان، رفتاری نامعقول به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تلاش ها و قرار ملاقات ها در استانبول و دبی تنها برای این است که با هزاران دردسر مربی خارجی بیاوریم تا با ادامه دار کردن سایه بیکاری بر سر قشر آماده به کار در فوتبال، سرخوردگی و خودکم بینی را میان نیروهای بالقوه داخلی فوتبال مان گسترش بدهیم؟
مسعود اقبالی در گفت و گو با دانشجو، درباره حضور مربیان خارجی در چرخه لیگ فوتبال مملکت و اثرات آن بر نظام باشگاهداری حرف زد.

مدرس فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا در ارتباط با موضوع بحث اظهار داشت: «ما ابتدا باید بدانیم سیاست حاکم بر ورزش جامعه چیست، که مربیان خارجی را به استخدام درمی آورند در حالی که کشور ما مشکلات اقتصادی زیادی دارد و باشگاه های ما دچار مشکلات مالی عدیده ای هستند».

وی ادامه داد: «باشگاه هایی که اکثرشان بدهکار هستند و طبق آنچه در رسانه ها بازتاب داده می شود مشخص می کند این بحران عجیبی که امروز از نظر اقتصادی در فوتبال ما بوجود آمده حتی به لحاظ سیاسی و اجتماعی نیز بر کل مسایل مملکت تأثیرگذار بوده است. نمونه بارزش اینکه ما برای مبادلات ارزی با دلار و یا یورو با کشورهای مختلف در مضیقه و تحریم هستیم و امکان رد و بدل کردن دلار نداریم! پس چگونه ما با توجه به تمام این مسایل باز هم سراغ مربیان خارجی می رویم؟».

اقبالی اضافه کرد: «به هر حال حضور این افراد در ایران می تواند بازتاب خوبی داشته باشد و نتایج خوبی هم برای ما به ارمغان بیاورد ولی با توجه به معضلاتی که به آنها اشاره شد فکر می کنم مسایل دیگری پشت پرده مطرح است که دوستان ما و آنهایی که در رأس ورزش هستند به آنها بیشتر توجه دارند تا مسایل حرفه ای و فنی فوتبال».

مدرس فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: «ما امروز در حدود 1450 مربی A لایسنس داریم و نزدیک به 80 مربی پرولایسنس (حرفه ای) پرورش داده ایم. در دوره ای که هفته پیش تمام شد که علی دایی هم در آن شرکت داشت ما 80 مربی حرفه ای تربیت کردیم. اینها کجای کار فوتبال هستند؟ تعداد مربیانی که در فوتبال ما مشغولند به اندازه انگشتان دو تا دست هم نمی شوند. بقیه بیکار هستند. ما طی این 40 سالی که مربی فوتبال تربیت کردیم و تعدادی از آنها هم کار می کنند، به آنها آخرین دستاوردهای علمی فوتبال را آموزش داده ایم. ما برای جوان ایرانی کم نگذاشته ایم و مربیان جوان ما می توانند پس از کسب تجربه به تدریج دستاوردهای خوبی داشته باشند».

وی افزود: «اما متأسفانه توجهی نسبت به این بچه ها نمی شود و مدیران ورزش ما نگاه خوبی به آنها ندارند و برای همین هم اکثرا خانه نشین هستند و این مشکلی است که با سیاست حاکم بر ورزش ایجاد شده است. سیاستی که مبتنی بر حمایت از مربیان داخلی نیست و اگر هم هست، مسایلی که پشت پرده فوتبال وجود دارد وضعیتی ایجاد می کنند که حتما مربیان خارجی به ایران بیایند و بعد در کنار مربیان خارجی از مربیان ایرانی استفاده شود و در نهایت سودی از این بابت به جیب شان برود. دلالیسمی که بر فوتبال ما حاکم شده چنین رویه ای را برای ما رقم زده و در نهایت هم فوتبال را به خاک سیاه می نشاند».

اقبالی یادآور شد: «امروز می خواندم که آکادمی پایه استقلال دچار مشکلات عدیده مالی شده است. از آکادمی پرسپولیس چیزی نمی بینیم! پس ما اگر بیاییم پولی که وزارت ورزش برای دو تیم بزرگ ایران هزینه می کند را برای باشگاه های متعدد هزینه کنیم چه دستاوردهایی خواهد داشت؟ الان می بینیم که بطور مثال ملوان بندرانزلی در حال نابود شدن است. مگر پرسپولیس و استقلال از دنیای دیگری آمده اند که به آنها پول تزریق می کنید؟ چرا به سپیدرود رشت کمک نمی شود؟ اگر واقعا فوتبال ما دولتی است که البته هست! پس ما فوتبال حرفه ای نداریم و فوتبال مان آماتور و متعلق به دولت است که تنها در حال حمایت از برخی باشگاه هاست. در واقع ما ادای حرفه ای بودن را در می آوریم».

کارشناس فوتبال کشورمان تأکید کرد: «این پول باید بین همه به مساوات تقسیم شود تا آکادمی ها را که اساس فوتبال هستند راه اندازی شده و در آینده ما محتاج فوتبال خارج از کشور نباشیم. مگر کره ای ها چه می کنند؟ مگر ژاپنی ها چه می کنند؟ آنها چطور فوتبال شان به شکل امروزی درآمده است؟ اینها اشتباهاتی است که در فوتبال ایران وجود دارد».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسعود اقبالی دلالیسم تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال در کشتی؛ قاسم‌پور: برخی مربیان حد و حدود خود را بدانند

مصطفی قاسم‌پور درباره جوی که برخی علیه حضور کامران قاسم‌پور در چرخه وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک پاریس ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: در حالی که هنوز کامران رسماً اعلام نکرده است قصد بازگشت به ۸۶ کیلوگرم را دارد، این حاشیه‌ها از کجا آب می‌خورد، خدا می‌داند!

وی ادامه داد: بهتر است برخی مربیان احترام خودشان را نگه دارند و به جای پرداختن به حواشی این چنینی، تمرکزشان روی کار خودشان باشد. خوب است آن‌ها حد و حدود خود را بدانند.

این مربی سازنده کشتی جویبار درباره اینکه گفته شده حضور کامران قاسم‌پور در چرخه وزن ۸۶ کیلوگرم غیرقانونی است، تأکید کرد: کامران قاسم‌پور هم مثل حسن یزدانی مصدوم بود و زمانی که وارد چرخه شد، همه تلاشش را کرد که برای تیم ملی مثمرثمر واقع شود. الان هم هنوز چیزی را در مورد وزن المپیکی‌اش به‌صورت رسمی اعلام نکرده است که می‌خواهند قهرمان جهان را به حاشیه ببرند. قطعاً همه چیز روی تشک مشخص خواهد شد. هر حرفی هم که هست، خوب است روی تشک زده شود.

دیگر خبرها

  • بهترین سرمربی تاریخ فوتبال از نگاه جیمی کرگر
  • انتقادات برخی مربیان سازنده کشتی؛ قدرتی که منطق ندارد
  • دستیاران کمالوند در نفت معرفی شدند/ ادامه همکاری الماس سیاه با آبادانی‌ها
  • سوغات خارجی‌های پرسپولیس از فیفادی
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • اسامی محرومان هفته بیست و پنجم لیگ یک فوتبال
  • دارودسته مربی سابق علیه سرمربی تیم ملی | مربیان ایرانی به خط شدند
  • محفل داغ مربیان ایرانی‌ علیه سرمربی تیم ملی!
  • چالش‌های سرمربی تیم ملی پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا
  • جنجال در کشتی؛ قاسم‌پور: برخی مربیان حد و حدود خود را بدانند