Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دامپزشکی شهرستان پلدختر گفت: تاکنون ۶۰۰۰ هزار رأس دام سنگین در مناطق سیل‌زده این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده‌است. ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درپلدختر اظهار داشت: فاز اول اجرای طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی دام‌های سنگین این شهرستان از 21خردادماه شروع‌شده و تا امروز حدود70درصد جمعیت دامی دام سنگین واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تب برفکی ویروسی واگیردار است که اگر کنترل نشود می‌تواند خسارات اقتصادی جبران‌ناپذیری به دامداران وارد کند افزود: 6000هزار رأس دام سنگین تاکنون واکسینه شده و مابقی هم تا 21تیر واکسیناسیون می‌شوند.

رئیس دامپزشکی شهرستان پلدختر با بیان اینکه در مناطق سیل‌زده علاوه بر بیماری تب برفکی واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در مقابل بیماری لمپی استینک انجام شده‌است،  عنوان کرد: بیماری تب برفکی سبب لرزش در دام سنگین و تاول در دهان می‌شود و درحال حاضرهیچ نشانه‌ای از این بیماری در دام‌های این شهرستان گزارش نشده‌است،  تمام واکسیناسیونی که نیاز بوده خوش‌بختانه قبل از سیلاب انجام شده‌است واکسیناسیون مورد نیاز هم بعد از سیلاب انجام شده و نیاز به واکسیناسیون دیگری وجود ندارد.

محموله دارویی برای واکسیناسیون دامی به مناطق سیل زده خوزستان ارسال شدخوزستان|واکسیناسیون بیش از 24 هزار راس دام سبک در رامشیرسنندج|واکسیناسیون تب برفکی در روستاهای استان کردستان به روایت تصویر

وی بیان کرد: تمام سگ‌های منطقه چم‌مهر با توجه به وجود بیماری هاری علیه این بیماری واکسینه شده مردم در صورت مشاهده هر گونه سگ‌گزیدگی به دامپزشکی مراجعه کنند و هیچ‌گونه جای نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/ ز

R41450/P/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در بم

مسعود اسدی پور از آغاز طرح واکسیناسیون بیماری طاعون نشخوار کنندگان خبر داد و گفت: طرح واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک  با هدف کم کردن رخداد‌های بالینی بیماری در نخستین مرحله با پیش بینی ۲۰۰ هزار راس دام در کلیه واحد‌های روستایی در سطح شهرستان آغاز شده است و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی افزود: بیماری طاعون نشخوارکننده، یک بیماری به شدت مسری بوده که تاثیرات اقتصادی بالایی بر دامداری‌ها می گذارد و همچنین این بیماری از جهت امنیت غذایی در مناطق روستایی حائز اهمیت است. 

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم تصریح کرد:  حیوانات درگیر با این بیماری، دچار تب بسیار بالا و افسردگی شده و دارای ترشحات چشمی و بینی هستند و قادر به غذا خوردن نبوده؛ زیرا به دلیل ضایعات دهانی خوردن غذا بسیار دردناک است، همچنین حیوان دچار پنمونی و اسهال نیز می‌شود و در اکثر موارد این بیماری میتواند منجر به مرگ شود. 

وی گفت: در این طرح، شبکه دامپزشکی شهرستان با استفاده از توان عملیاتی بخش دولتی و بخش خصوصی نسبت به تحت پوشش قرار دادن جمعیت دامی حساس در زمان اعلام شده اقدام می کند.

اسدی پور گفت: از دامداران تقاضا دارم به منظور پیشگیری از سرایت بیماری در جمعیت دام سبک خود و سایر دامداران شهرستان و با توجه به کوچ رو بودن بخش عمده دام سبک شهرستان که امکان سرایت بیماری وجود دارد، همکاری لازم را با تیم واکسیناسیون بخش خصوصی و دولتی تحت نظارت این شبکه داشته باشند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام علیه تب برفکی در زنجان
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • واکسینه شدن ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل
  • ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل واکسینه شدند
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان
  • آغاز واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در بم