Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-23@10:52:55 GMT

حاج‌احمد زنده‌ است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۴۹۶۶

حاج‌احمد زنده‌ است

این روزنامه نوشت:

آنها که احمد متوسلیان را از نزدیک دیده‌اند، او را به شجاعت و شفافیت می‌شناسند. او اواخر خرداد ۱۳۶۱، برای ماموریتی همراه یک هیأت عالی رتبه سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به سوریه و لبنان سفر کرد تا راه‌های کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع لبنان را از نزدیک بررسی کند. اما همان‌جا در حالی که تنها 29 سال سن داشت، گروگان گرفته شد و تا امروز که 37 سال از ربوده شدنش می‌گذرد، هنوز خبری از بازگشتش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج احمد اگر همین امسال هم آزاد شود، 66 ساله است. او حالا دیگر از جوانی مبارز و پرشور به مردی میانسال تبدیل شده که هیچ کس نمی‌داند در این سال‌ها چه چیزی بر او گذشته است. اوایل همه می‌گفتند احمد متوسلیان، سیدمحسن موسوی، تقی رستگارمقدم و کاظم اخوان که هفدهم تیرماه توسط فالانژیست‌ها متوقف و توسط نیروهایی اسراییل ربوده شدند، کشته شدند اما از یک جایی به بعد ورق برگشت و ماجرا عوض شد؛ چهار دیپلمات ربوده شده، زنده هستند. سردار حسین دهقان، وزیر دفاع پیشین خرداد 95 خبر داد که احمد متوسلیان و دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی زنده‌اند و در اسارت اسراییل هستند. یک زندانی یونانی آزاد شده از زندان‌های اسراییل با مراجعه به سفارت ایران در یونان ادعا کرده که هر چهار ایرانی را در زندان‌های اسراییل دیده‌است. این خبر به این معنا بود که دیگر باید «شهید» از کنار نام احمد متوسلیان برداشته می‌شد و حالا نوبت انتظار برای آزادی بود.

البته انتظار برای آزادی این افراد از همان روزهای ابتدایی ربوده شدن‌شان وجود داشت و برخی تلاش‌های زیادی هم برای این کار انجام دادند اما شاید به گفته قاسم میرزایی نیکو، نماینده مجلس که سابقه حضور در دو عملیات فتح المبین و بیت‌المقدس با احمد متوسلیان را داشته، «دسیسه‌های مختلف دست به دست یکدیگر داد تا ما احمد متوسلیان را از دست بدهیم.»

او در مصاحبه‌ای که سال 96 با روزنامه قانون انجام داده بود، درباره پیگیری‌های صورت گرفته برای آزادی متوسلیان و سایر گروگان‌ها توضیحاتی ارایه کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است: « برای آزادی احمد متوسلیان کمیته‌ای تشکیل دادیم. برای آزادی حاج احمد، دیوید دُج که رییس دانشکده آمریکایی بیروت بود، با کمک حزب‌‌الله به تهران آورده‌شد. در حین تحقیقات روی دُج، رفیقدوست آمد و گفت که او را تحویل بدهید تا با خود ببرم. به محسن رضایی گفتم اگر بگذاریم دیوید دُج برود، ضربه سنگینی به روند آزادی حاج‌احمد می‌خورد. محسن به ما گفت که شما نیز دنبال رفیق دوست و دُج به سوریه بروید. رضایی قبول کرد که آن چهار نفر گروگان هم جز شروط مبادله قرار بگیرند.»

او در ادامه گفته بود: «بچه‌های ما نیز همراه رفیقدوست و دج رفتند اما متاسفانه حتی نگذاشتند از هواپیما پیاده شوند. سوری‌ها دُج را بردند و به جای آن 21 افسر سوری را آزاد کردند! هنوز نیز به محسن رضایی می‌گویم که تو باعث شدی احمد آزاد نشود.»

احمد متوسلیان آن زمان آزاد نشد. تلاش‌های احتمالی بعد هم بی‌نتیجه بود. حتی شاید بعد از مدتی همه دیگر نا امید و مطمئن شده بودند که این چهار نفر کشته شده‌اند. اما همیشه امیدی بود که همان‌طور که سید حسن نصرالله گفته بود«نشانه‌هایی وجود دارد که دیپلمات‌های ایرانی در زندان‌های اسراییل به‌سر می‌برند.» اگر این افراد زنده باشند بالاخره به کشور بازگردند. حالا باز هم در سالروز سی‌و هفتمین سال از ربوده شدن این چهار نفر، بار دیگر بحث آزادی آنها مطرح شده است. وزارت امور خارجه این‌بار در بیانیه‌ای که به این مناسبت منتشر کرده است، صراحتا از زنده بودن این افراد حرف زده و در این بیانیه آورده است که امیدوار است که همه اسرا و زندانیان در بند رژیم صهیونیستی به‌ویژه چهار دیپلمات عزیز کشورمان به زودی آزاد شوند. علاوه بر وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان، دستیار رییس مجلس هم بار دیگر به زنده بودن این افراد صحه گذاشته و در حساب توییتری‌اش نوشته است: «رژیم جعلی اسراییل که امروز به خاطر تبعیض نژادی داخلی با اعتراضات گسترده مواجه است، چهار دیپلمات کشورمان آقایان سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم را در تابستان 1361 ربوده است. این دلاورمردان همچنان در زندان رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.» اظهارنظرهای این‌چنینی این فرضیه را که احتمالا مسوولان نشانه‌های جدیدی از زنده بودن این افراد یافته‌اند را قوی‌تر می‌کند و شاید بتوان امیدوار بود بالاخره روزی این حصار شکسته ‌شود و حاج احمد متوسلیان و سیدمحسن موسوی، تقی رستگارمقدم و کاظم اخوان طعم آزادی و بازگشت به وطن را می‌چشند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوزان ایرانی از سد بحرین گذشتند

دیدار دو تیم‌ملی ایران و بحرین با پیروزی پر گل تیم‌ملی کشورمان به‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ از ساعت ۱۷:۳۰ تیم‌های ملی ایران و بحرین در ورزشگاه هائومارک کشور تایلند به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با پیروزی تیم‌ملی کشورمان به‌پایان رسید.

مرحله گروهی

دیدار ایران و بحرین

ورزشگاه: هائومارک

ترکیب اولیه ایران: باقر محمدی، علیرضا رفیعی‌پور، مهدی کریمی، اصغر حسن‌زاده و سعید احمدعباسی

سرمربی: وحید شمسایی

ترکیب اولیه بحرین: حمید سبط عباس، محمدناصر محمد السندی، صالح احمد، میرزا عبدالله سلمان احمد، محمد عبدالله عبدالعزیز

سرمربی: رافائل فوگاگیرو

گل‌ها:
علیرضا رفیعی‌پور (دقیقه ۱۳)، مهدی کریمی (دقیقه ۲۲)، سعید احمدعباسی (دقیقه ۲۹ و ۳۸) و بهروز عظیمی (دقیقه ۳۵) برای ایران

عبدالله سلمان احمد (دقیقه ۱۲)، صالح احمد (دقیقه ۱۸) و علی العریبی (دقیقه ۳۰) برای بحرین

اخطار:
سعید احمدعباسی (دقیقه ۳۷) از ایران

شرح بازی: در نیمه اول این دیدار هر دو تیم بازی تهاجمی را آغاز کردند و موقعیت‌های زیادی را به‌روی دروازه حریف به‌وجود آوردند؛ تیم‌ملی کشورمان عملکرد بهتری را از خود به‌نمایش گذاشت، اما بحرین بود که در ابتدا موفق شد گلزنی کند. شاگردان شمسایی اما زود به خود آمده و تنها یک دقیقه بعد، گل تساوی این دیدار را به‌ثمر رساندند، اما در نهایت بحرینی‌ها بودند که پیروز میدان راهی رختکن شدند.

تیم‌ملی کشورمان در نیمه دوم عملکرد قابل‌قبول‌تری را از خود به‌نمایش گذاشت و در دقایق پایانی بازی موفق شد با نمایش و بازی عالی خود، بر حریف غلبه کند.

شرح گل:
۱-۰ بحرین-
در دقیقه ۱۲ این دیدار عبدالله سلمان احمد از روی ریباند شوت خود که محمدی به خوبی سیو کرده بود، موفق شد گل اول این دیدار را به‌سود بحرین به‌ثمر برساند.

۱-۱ ایران- در دقیقه ۱۳ تیم‌ملی کشورمان موفق شد از روی پاس علی‌اصغر حسن‌زاده به علیرضا رفیعی‌پور کامبک بزند.

۲-۱ بحرین- در ضد حمله تیم بحرین، مهاجمان از خروج باقری استفاده کرده و با یک پاس در عرض به صالح احمد، گل دوم بحرین را رقم زدند.
۲-۲ ایران- پاس سعید احمد عباسی را کریمی با سینه استپ کرد و شوت محکم پای‌چپ خود را درون دروازه جای داد.

۲-۳ ایران- احمدعباسی با پاس در عمقی که از طیبی دریافت کرد، مدافع بحرین را سردرگم کرد و پس از تعللی کوتاه، گل سوم ایران را به‌ثمر رساند.

۳-۳ بحرین- بحرینی‌ها با ضد حمله خود مدافعان تیم را جا گذاشتند و پاس به علی العریبی محمد را فریب داد و به‌راحتی گل سوم را دریافت کردند.

۳-۴ ایران- ارسال کرنر برای بهروز عظیمی و شوت محکم و چپ‌پای عظیمی درون دروازه بحرین آرام گرفت.

۳-۵ ایران- توپ‌ربایی احمدعباسی و استفاده از دروازه خالی بحرین، گل پنجم را برای تیم‌ملی کشورمان رقم زد.

کد خبر 746397

دیگر خبرها

  • تامین روشنایی سه راهی احمد آباد بوئین میاندشت
  • ذوب آهن 2 - 0 آلومینیوم: فولاد‌شهر رنگ برد را دید!
  • لفاظی جدید نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • نتانیاهو: به‌زودی فشارها را برای آزادی گروگان‌هایمان افزایش می‌دهیم
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : باید جایگزینی برای حماس در غزه پیدا کنیم
  • تشییع و خاکسپاری پیکر پدر شهید احمد سامع در شهرضا
  • ثبت وقف ۶ میلیاردی در بندرلنگه با نیت ترویج فرهنگ قرآن و نماز
  • جام‌ملتها فوتسال: بحرین با رنک ۷۸، سه گل به ایرانِ زد!
  • یوزان ایرانی از سد بحرین گذشتند
  • گل صالح احمد به ایران در جام ملت‌ های فوتسال آسیا (ایران 1-2 بحرین)