Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز پنج‌شنبه و همزمان با برگزاری سالگرد استقلال ایالات متحده آمریکا که یک روز تعطیل ملی در این کشور است، در کنار برگزاری مراسم رژه نظامی و سخنرانی "دونالد ترامپ" در مقابل بنای یادبود مجسمه "آبراهام لینکلن" در شهر واشنگتن دی‌سی، گروه کوچکی به سمت کاخ سفید رفتند و در آنجا علیه ترامپ تظاهرات کردند.

این گروه به رهبری "جوئی جانسون" – از فعالان حزب کمونیست انقلابی- از روز چهارشنبه فراخوان تجمع در مقابل کاخ سفید داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه کوچک با برخی از هواداران ترامپ که آنها نیز در محل حضور داشتند درگیر شدند و در ادامه آن طور که پیشتر وعده داده بودند پرچم آمریکا را در اعتراض به سیاست‌ها و اقدامات دولت ترامپ به آتش کشیدند و پلس وارد ماجرا شد و با خاموش کردن آتش،جانسون و یک فرد دیگر عضو گروه انقلابی را دستگیر کرد.

آتش زدن پرچم آمریکا در مقابل کاخ سفید/ عکس:رویترز

جانسون در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه برای فراخوان تجمع در مقابل کاخ سفید منتشر کرده بود، گفته بود:" می‌خواهم با مردم دنیا صحبت کنم تا بدانند که در داخل مرزهای این کشور هم کسانی هستند که در کنار مردم دنیا ایستاده‌اند."

تجمع کنندگان ضد ترامپ در مقابل کاخ سفید شعار می‌دادند: "آمریکا هرگز بزرگ نبوده است." آنها این شعار را در نفی شعار انتخاباتی ترامپ مبنی بر " برگرداندن دوباره عظمت به آمریکا" سر می‌دادند.

تجمع روز پنج شنبه مخالفان ترامپ در مقابل کاخ سفید

در نهایت با دستگیری دو تن از تجمع‌کنندگان از جمله رهبر معترضان ، قائله خاتمه یافت، اما شاید برای بسیاری این سوال پیش آید که احتمالا جوئی جانسون به خاطر سوزاندان پرچم ملی آمریکا مرتکب جرمی شده و محاکمه و دادگاه در انتظار اوست!

دستگیری "جوئی جانسون" از سوی ماموران

ولی اینگونه نیست.

بر اساس رای دادگاه عالی آمریکا که در 21 ژوئن 1989 صادر شده است، سوزاندان پرجم آمریکا در تجمعات اعتراضی مشمول آزادی بیان و حق اعتراض شهروندان آمریکا در برابر استبداد احتمالی حکومت است و جرمی محسوب نمی‌شود.

این رای پرجاشیه دادگاه عالی آمریکا پس از طی یک فرایند 5 ساله پرمناقشه بابت یک پرونده مشابه در سال 1984 در شهر "دالاس" ایالت تگزاس صادر شد و قضات وقت دادگاه عالی آمریکا در آن زمان با رای 5 به 4 رای با استناد به متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، به جرم نبودن سوزاندان پرچم ملی آمریکا به نشانه یک اعتراض سیاسی رای دادند.

در سال 1984 و در جریان کمپین انتخاباتی رونالد ریگان (رییس جمهعوری وقت آمریکا از حزب جمهوریخواه) یکی از مخالفان ریگان در حاشیه کنگره جمهوریخواهان در دالاس اقدام به آتش زدن پرچم آمریکا کرد. این فرد دستگیر و در دادگاه ایالتی محاکمه شد و در نهایت پرونده او به دادگاه عالی آمریکا رفت و دادگاه عالی نیز با استناد به متمم اول قانون اساسی آمریکا آتش زدن پرچم آمریکا را جرم ندانست.

گفتنی است ترامپ نیز پس از به قدرت رسیدن در سال 2017 در واکنش به آتش زدن پرچم ایالات متحده آمریکا از سوی مخالفانش در تجمعات اعتراضی علیه او، خواستار زندانی شدن و سلب تابعیت آتش زنندگان پرچم آمریکا شده بود.


* عصرایران

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟