Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه از توافق شورای انتقالی نظامی سودان و ائتلاف آزادی و تغییر در خصوص مرحله انتقالی در این کشور استقبال کرد.

وی با صدور بیانیه ای از تمامی طرف های ذیربط در سودان خواست که در اسرع وقت بندهای توافق را اجرا کنند و به مذاکرات درخصوص مسائل موجود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لودریان ابراز امیدواری کرد که سودان وارد مرحله جدیدی شود مرحله ای که در آن ثبات برقرار باشد.

وزیر خارجه فرانسه همچنین بر آمادگی پاریس برای کمک به مسئولان سودان در زمینه برقراری دموکراسی تاکید کرد.

ائتلاف آزادی و تغییر اعلام کرده بود که در جریان مذاکره با شورای نظامی سودان به یک توافق در خصوص اداره کشور طی دوره انتقالی به مدت سه سال و چند ماه دست یافته است.

کد خبر 4658859

منبع: مهر

کلیدواژه: سودان فرانسه ژان ایو لودریان شورای نظامی سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، براساس نتایج نظرسنجی موسسه CSA که به سفارش شبکه‌های «سی‌نیوز»، «اروپا۱» و هفته‌نامه «ژورنال دو دیمانش» انجام شده است، نشان می‌دهد که مردم فرانسه عمیقا از وقوع حمله‌ای تروریستی در این کشور ظرف چند هفته یا ماه آتی وحشت دارند.

این نظرسنجی که پس از حمله تروریستی به سالن کنسرت «کروکوس» در حومه مسکو و در فاصله چند ماه تا المپیک پاریس انجام شده است، نگرانی فزاینده‌ای را درباره وقوع حمله احتمالی برملا می‌کند. بر این اساس، شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، به طور میانگین میزان هراس خود را از اعداد بین یک تا ۱۰، با عدد «۷» ابراز کرده‌اند! عدد صفر نشانگر هراس «بسیار پایین» و عدد ۱۰ نمایانگر هراس «بسیار بالا» از حمله تروریستی است.

این نظرسنجی بین یک هزار و ۱۳ نفر ۱۸ سال به بالا انجام شد و شکاف قابل توجهی بین هوشیاری مردان و زنان را به تصویر کشید. براساس داده‌ها، زنان بیشتر از مردان نگران حمله تروریستی هستند.

تحلیل برپایه گروه سنی نیز نشان می‌دهد که جوانان فرانسوی به ویژه زیر ۳۵ سال، بیشتر از سایرین تحت تاثیر اضطراب ناشی از چنین حمله احتمالی هستند. افراد بین ۳۵ تا ۴۹ سال نگرانی کمتری دارند و هراس میان افراد بیشتر از ۵۰ سال، اندکی افزایش می‌یابد.

پس از موج حملات تروریستی در ژانویه ۲۰۱۵ و حمله گروهی افراطی به پاریس و حومه آن و کشته شدن دست کم ۱۷ تن، تشدید تدابیر امنیتی در فرانسه اعمال شده و همچنان پابرجاست. فرانسه در نوامبر همان سال، شاهد مرگبارترین حملات گروه‌های افراطی در تاریخ این کشور بود. در آن برهه بمب‌گذاران انتحاری و افراد مسلح به یک سالن کنسرت، یک ورزشگاه بزرگ، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه پاریس حمله کرده و ۱۳۰ نفر را کشتند.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۳ نفر کشته شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد. فرانسه در پی این حادثه، هشدار تروریسم در این کشور را به بالاترین سطح افزایش داد.

کد خبر 6064307

دیگر خبرها

  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • فراجا با برقراری امنیت زمینه تحقق شعار را فراهم می‌کند
  • وزیر خارجه عمان: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین مسأله‌ای حیاتی است