Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@07:24:17 GMT

حفظ ایمنی در سفر با نقشه گوگل

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۵۹۰۴

حفظ ایمنی در سفر با نقشه گوگل

گوگل به تازگی قابلیت تازه ای را به خدمات نقشه خود افزوده که به حفظ ایمنی افراد در حین سفر کمک کرده و ارسال پیام هشدار را به افرادی در فهرست تماس ممکن می کند.به گزارش بلاغ،به نقل از آسین ایج، گوگل به تازگی قابلیت تازه ای را به خدمات نقشه خود افزوده که به حفظ ایمنی افراد در حین سفر کمک کرده و ارسال پیام هشدار را به افرادی در فهرست تماس ممکن می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خدمات قبلا از طریق پیام رسان هایی مانند واتس اپ در دسترس بوده و به افراد کمک می کند در حین سفر با سایرین مسیر سفرشان را با آنها به اشتراک بگذارند.

 

در صورتی که راننده از مسیر تعیین شده سفر خارج شود، پیام هشداری برای افراد مشخص شده در فهرست تماس ارسال می شود تا آنها بتوانند پلیس را در جریان قرار دهند. در واقع هدف از ارائه این خدمات افزایش امنیت افرادی است که خودشان رانندگی نکرده ولی از نرم افزار نقشه گوگل برای مسیریابی استفاده می کنند.

اگر راننده بیش از 500 متر از مسیر تعیین شده دور شود، گوگل هم به کاربر اصلی و هم به دوستان و آشنایان از قبل مشخص شده اطلاع می دهد. این خدمات فعلا تنها برای کاربران اندرویدی در دسترس است و مشخص نیست آیا گوگل خدمات یادشده را به کاربران آیفون هم ارائه خواهد داد یا خیر.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آتش‌نشانان اصفهانی هفته گذشته در اجرای مأموریت‌های خود موفق به پوشش ۱۰۳ حادثه شدند که از این تعداد ۱۴ مورد مربوط به تصادفات و۵۷ مورد مربوط به محبوسی و سقوط بوده است.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار فعالیت هفته گذشته سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: تعداد کل تماس‌های شهروندان با سامانه همیشه بیدار ۱۲۵، ۱۱ هزار و ۳۴ مورد بوده است که از این تعداد ۲۳۵ تماس به اعزام آتش‌نشانان به محل اعلام شده، منجر شده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته ۷۹ حریق صورت گرفته که از این تعداد ۱۶ مورد مربوط به منازل، ۷ مورد مربوط به مراکز تجاری و ۱۱ مورد مربوط به خودروها بوده است، افزود: در این مدت ۱۰۳ حادثه پوشش داده شده که ۱۴ مورد مربوط به تصادفات، محبوسی و سقوط ۵۷ مورد و ۵۳ مورد نیز خدمات ایمنی به شهروندان ارائه شده است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به جاری‌شدن دوباره زاینده‌رود تصریح کرد: استقرار ۱۱ مورد خودروهای غواصی و ۴۸ مورد خودروهای اطفائیه در معابر پرتردد توسط ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه این سازمان انجام شده است.

شریعتی ادامه داد: در هفته گذشته تعداد ۲۱ مورد گشت ایمنی برای پوشش موارد غیر ایمنی در حوزه استحفاظی توسط ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سازمان آتش‌نشانی انجام شده است.

کد خبر 746858

دیگر خبرها

  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته