Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد خیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جمع آوری سگ های بلاصاحب به منظور ایجاد آرامش شهروندان و ارتقای سطح بهداشت عمومی در دستور کار است، اظهار کرد: کاهش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در دستور کار شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از روش زنده گیری استفاده می‌شود که مشکلاتی به همراه دارد، گفت: با توجه به شرایط ویژه زنده گیری و هزینه واکسیناسیون و نگهداری، کمک تشکل های مردم نهاد و NGO های حامی حیوانات ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه امکان استفاده از روشهای قدیمی برای کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب وجود ندارد، گفت: در سال های گذشته از روش مرگ با ترحم برای کنترل سگ‌های بلاصاحب استفاده می‌شد ولی به واسطه مطالبات حامیان حیوانات این روش منسوخ شده است.

خیری با بیان اینکه سگ‌های بلاصاحب بعد از زنده گیری، واکسیناسیون و عقیم سازی، رها سازی می‌شوند، افزود: عقیم سازی این حیوانات نقش به سزایی در کاهش جمعیت آنها در سال‌های آتی دارد.

وی در بخش دیگری به وضعیت پناهگاه حلقه دره اشاره کرد که به تنهایی پاسخگوی جمعیت سگ ها نیست، گفت: شهرهای اقماری کرج نیاز به ایجاد پناهگاه نگهداری از سگ های بلاصاحب دارند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اضافه کرد: هر چند تردد سگ‌های بلاصاحب در شهر در برخی موارد برای شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند ولی نباید فراموش کنیم این حیوانات نیز حق حیات دارند و نباید آنها را آزار دهیم.

کد خبر 4658839

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرج سگ های ولگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تجربیات بازآفرینی شهری در اصفهان از سوی دفاتر مشارکت و بازآفرینی

کارشناس شهرسازی با اشاره به ارائه تجربیات بازآفرینی شهری در اصفهان از سوی دفاتر مشارکت و بازآفرینی گفت: شهرداری اصفهان مطابق با دستور وزارت کشور در سال ۹۰ راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری و ارائه خدمات نوسازی به‌صورت ویژه به محلات را از طریق سازمان بهسازی و نوسازی در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شیرین مهره‌کش در چهل‌وچهارمین نشست از سلسله نشست‌های بازآفرینی شهری با موضوع «بازآفرینی پایدار شهری محلات مبتنی بر تجربه زیستی» که به همت محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان به‌عنوان رئیس دبیرخانه انتقال تجربیات بازآفرینی منطقه ۲ کشور برگزار شد، اظهار کرد: به‌صورت پایلوت یکی از محلاتی را که در شهر اصفهان دفتر بازآفرینی داشته است، انتخاب کردیم و به‌صورت خلاصه بخشی از فعالیت‌هایی که توسط این دفاتر در شهر اصفهان انجام شده است را ارائه می‌دهیم.

وی افزود: شهرداری اصفهان مطابق با دستور وزارت کشور در سال ۹۰ راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری و ارائه خدمات نوسازی به‌صورت ویژه به محلات را از طریق سازمان بهسازی و نوسازی در دستور کار خود قرار داد و سال ۹۲ دفاتر تسهیلگری را در مناطق مختلف اصفهان راه‌اندازی کرد که تا سال ۱۴۰۱ نیز این روند ادامه داشت.

کارشناس شهرسازی تصریح کرد: دفتر مشارکت و بازآفرینی محله قائمیه از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد و تا سال ۱۴۰۱ فعال بود؛ مدیریت این دفتر به عهده یکی از مهندسان معماری شهرداری اصفهان که در حوزه شهرسازی فعالیت می‌کرد، گذاشته شد که یک تیم کارشناسی خبره در محل مستقر کرد و آن‌ها با شعار «محله نو، افق نو» فعالیت خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: شناخت و برنامه‌ریزی، بستر سازی و ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی محله و برنامه‌های عملیاتی که ذیل سند راهبردی محله تعیین شد، موضوعاتی بود که در شرح خدمات این دفتر قرار گرفت.

مهره‌کش با بیان اینکه محله قائمیه شهر اصفهان در منطقه ۱۳ واقع شده است، اظهار کرد: این محله بین محدوده اراضی سبز ناژوان و کوه دنبه قرار دارد و از لحاظ دسترسی و شرایط بستر طبیعی موقعیت و ظرفیت‌های خوبی دارد، اما بعضی مشکلات موجب شده است که به‌عنوان محدوده بافت فرسوده معرفی شود؛ این محله در گذشته روستایی به نام «دنبه» بوده است که بعضی ساخت‌وسازهای غیر قانونی در آن انجام شده و محیط‌های ناامن و فضاهای بی دفاع ایجاد کرده است. در این محدوده با کمبود خدمات مواجه هستیم به‌طوری که فضاهای فراغتی برای گروه‌های سنی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این محله دفتر باز آفرینی با هدف ارتباط با مردم و احصای نیازهای آن‌ها راه‌اندازی شد تا در راستای آن پروژه تعریف کند و پروژه‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود در محله با سه سطح فرامحله‌ای، محله‌ای و ریز محله در دستور کار قرار گرفت.

صیانت از محیط زیست در محله قائمیه

کارشناس شهرسازی تصریح کرد: در گام اول با توجه به ظرفیت‌های موجود در محله چشم اندازی که برای آن تعریف شد این است که مولد سرمایه است تا بتواند از محیط زیست صیانت کند. هدف ما این بود که در این محله می‌توان مسیرهای هم پیوند و پیاده برای ایجاد و خلق فضاهای جمعی تعریف کرد تا بتوانیم ارتباط درون محلی با ساکنان برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه احصای نیازهای مردم و دخیل کردن آنها در اقدامات اجرایی برای کمک به بهبود کیفیت بافت محله یکی از رویکردهای دفتر بود، اظهار کرد: در این راستا طراحی فضایی برای استقرار دفتر تسهیلگری در دستور کار قرار گرفت تا مردم محلی این فضا را بشناسند و با ما مذاکره کنند. در نهایت این فضا شکل گرفت و به عنوان نقطه پایگاهی برای محله شد.

مهره‌کش ادامه داد: کارخانه لوله در محدوده قائمیه و مجاور محور اصلی آن واقع شده است که به اداره آب و فاضلاب مربوط است؛ این کارخانه جداره و بدنه‌ای دارد که فضای ناایمن و غیر پویایی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، کالبدی و زیست محیطی در محله شناخته و سپس نقشه و سندی راهبردی با پروژه‌ها و مقیاس‌های مختلف طراحی شد، تصریح کرد: موضوع تغییر کاربری کارخانه لوله نیز جز برنامه‌های این دفتر بود و در ادامه فضاهای مؤثر محله و پاتوق‌های اجتماعی شناسایی و پروژه‌هایی در این خصوص تعریف شد و کارشناسان مختلف، پروژه‌ها را بررسی کردند که هر کدام از آن‌ها چه تأثیراتی در سلامت، زندگی، امنیت، ارتقای منظر شهری و هویتی شهروندان دارد تا تقویت شود.

کارشناس شهرسازی گفت: بر اساس جمع‌بندی انجام شده پروژه‌ها دسته‌بندی و اولویت‌ها مشخص شد و برنامه زمان‌بندی اجرای آن‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت، بعضی از پروژه‌ها بلند مدت بود و به‌عنوان یک برنامه و دستور کار در اختیار شهرداری قرار گرفت تا در سال‌های آینده آن‌ها را اجرایی کند، بعضی دیگر را دفتر محلی بر اساس مصوبات لازم تعریف و تهیه کرد.

وی تاکید کرد: این بافت مجموعه‌ای بود که از لحاظ اجتماعی به ارتباط با مردم محلی و تقویت این ارتباط نیاز داشت؛ دفتر تسهیلگری برای گروه کودکان و بانوان اقدامات زیادی برای اجرا داشتند و تلاش کردند که ارتباط با مالکان را از این طریق توسعه دهند. در این حوزه موضوع ارتباط چهره به چهره با مردم محله از طریق ارائه پرسش‌نامه‌ها و مصاحبه‌های میدانی آغاز و بخشی از اقدامات به موضوع فرهنگ‌سازی و آگاه سازی مردم محله منتهی شد.

مهره‌کش افزود: این محله به دلیل وجود بستر طبیعی به صیانت و حفاظت نیاز داشت و ما با بعضی مشکلات زیست‌محیطی در این محله روبه‌رو بودیم؛ اجرای بخش مطالعات کالبدی و اجتماعی نیز در این اقدام مد نظر قرار گرفت و هدف دفتر تسهیلگری این بود که از طریق تراکت و پوستر بتواند بعضی مفاهیم و ارزش‌های این محله را به مردم آموزش دهد و در واقع برای صیانت و همکاری در بازآفرینی از آن‌ها کمک بگیرد.

وی تاکید کرد: بازآفرینی محله قائمیه، اقدامی پویا بود و همه گروه‌های مخاطب را تحت تأثیر قرار داد به‌طوری که بیشتر اهالی محل، متخصصان حوزه معماری و شهرسازی و مجموعه مدیریت شهری وارد این پروژه شدند.

کارشناس شهرسازی با اشاره به ساماندهی جداره کارخانه لوله در محله قائمیه گفت: این پروژه با هدف ساماندهی جداره کارخانه لوله در دستور کار قرار گرفت؛ محدوده‌ای که محیطی غیر فعال و ناایمن ایجاد کرده بود و هیچ فعالیتی در آن وجود نداشت، اما در واقع این بخش ظرفیت آن را داشت که به فضایی پویا تبدیل شود.

وی تصریح کرد: اجرای فضاهای سرزنده و پویا یکی از اقداماتی بود که در این محدوده اجرا شد، به‌طوری که در گام نخست با بعضی وسایل بازیافتی که در انبار شهرداری منطقه وجود داشت؛ این محدوده ۵۰۰ متری با ارتفاع حدود ۲ و نیم متر به یک بدنه شهری فعال و پویا تبدیل شود و در این باره از علاقه‌مندان دعوت شد تا در این فرایند شرکت کنند.

مهره‌کش اظهار کرد: راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی و فروش مشاغل خانگی در این عرصه نیز در دستور کار قرار گرفت و دفتر محلی با دو اقدام توانست نمونه‌ای از پروژه کلان را در محله اجرا کند.

وی با اشاره به پروژه «آشتی با زمین» گفت: این پروژه با هماهنگی سازمان پسماند و بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده برای بررسی وضعیت زیست‌محیطی و تفکیک زباله بود؛ این فرایند در مدارسی که در محدوده محله بود اجرا شد.

اجرای پروژه مسیر «جاده آسمان» و «کنج رنگی» در محله قائمیه

کارشناس شهرسازی با اشاره به فضاهای سبز و اکولوژیک در محله قائمیه گفت: در دامنه کوه بستری فراهم بود تا این بخش به پارک موضوعی، تفریحی و آموزشی تبدیل شود؛ در این محدوده عرصه‌هایی وجود داشت که افراد بتوانند هنر خود را به منصه ظهور برسانند.

وی ادامه داد: با توجه به ساختار این بافت و همجواری در دامنه کوه مسیرهای طولی داشت که می‌توانست با مسیرهای عرضی تقویت شود، از این‌رو ایجاد دهکده‌های کودک و جوان تعریف و پیشنهاد شد تا خلاق باشد و همه خانواده‌ها از آن استفاده کنند؛ فضاهای جنبی نیز برای آن تعبیه و برخی از پروژه‌ها تعریف شد و به فاز دو هم رسید.

مهره‌کش با بیان اینکه اجرای پروژه مسیر «جاده آسمان» نیز با همکاری شهرداری در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: «افق رنگین نما» یکی دیگر از پروژه‌ها بود که در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته است، زیرا مصوبات و تهیه طرح فاز یک و دو کاملاً انجام شده است؛ در واقع همراهی شهرداری منطقه، یکی از عوامل موفقیت اقدامات دفتر تسهیلگری بود و شهرداری در فرایند تهیه طرح و دریافت مصوبات همکاری داشتند و در واقع این عزم وجود داشت که برای محله قائمیه فرایند بازآفرینی رقم بخورد.

وی تصریح کرد: «افق شب» پروژه دیگری بود که در راستای ساماندهی جداره کارخانه لوله در دستور کار قرار گرفت که پیشنهاد دادند به بازار تبدیل شود و فضاهای مکث در دل غرفه‌های بازار شکل بگیرد و هدف آن این بود که این محور پویا و سرزنده شود.

کارشناس شهرسازی با بیان اینکه اجرای «افق سبز» پروژه دیگری بود که در انتهای بلوار قائمیه و در مجاورت کوه ظرفیت اجرا داشت، بنابراین پیشنهاد شد که این بستر می‌تواند به منطقه گردشگری همچون کوه صفه تبدیل شود؛ این محدوده به دلیل اینکه در مجاورت شهر خمینی شهر واقع شده بود مذاکراتی با شهرداری وقت انجام شد و آن‌ها موافقت کردند که این ارتباط انجام شود و این محدوده به یک فضای گردشگری تبدیل شود.

وی اظهار کرد: افق پیوند، مسیری که ورودی محله از سمت خیابان قائمیه به محور دنبه است صرفاً یک مرکز ترافیکی بود و به ساماندهی نیاز داشت به علاوه اینکه در مجاورت قبرستان این محله واقع بود. در این باره پروژه‌ای طراحی شد که تفکیک سواره و پیاده و نقطه امنیت در آن اجرایی شود، همچنین با توجه به اینکه در مجاورت قبرستان محله بود به نورپردازی و فضای مناسب نیاز داشت.

کد خبر 746249

دیگر خبرها

  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر در بجنورد
  • جزئیات بیشتر از کشف ۸۰ خاور زباله در خانه یک میلیاردر
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد
  • امنیت و ایمنی اراضی کوره معک باید در دستور کار قرار گیرد
  • تجهیزات شهرداری اردکان با رشد جمعیت این شهر تناسب ندارد
  • ارائه تجربیات بازآفرینی شهری در اصفهان از سوی دفاتر مشارکت و بازآفرینی