Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علی مشکینی در ویدئو کنفرانسی که با محوریت گردشگری سلامت در مراکز درمانی و شیوه اخذ مجوز جهت پذیرش بیماران خارجی با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و معاونین درمان و مسئولان ادارات صدور پروانه و دفاتر توریسم سلامت معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، گفت: آیین نامه نحوه دریافت مجوز و انجام فعالیت های شرکت‌های تسهیل گر با  مشارکت صاحبنظران و استفاده از تجربیات جهانی کشورهای موفق در بازار رقابت برای جلب بیماران خارجی تدوین و ماه گذشته توسط وزیر بهداشت ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت درخصوص آیین نامه ابلاغی افزود: این آیین نامه تحت عنوان "آیین نامه شرکت های تسهیل گر گردشگری سلامت" بوده و در آن تعاریفی مشخص از این نوع شرکت، نحوه فعالیت، مدارک لازم جهت تاسیس، شرح وظایف و حدود اختیارات آنها و همینطور شیوه رسیدگی به تخلفات بیان شده است.   

وی هدف از ابلاغ این آیین نامه را  ارائه خدمات به بیمار خارجی مطابق با الگوی شناخته شده جهانی عنوان کرد و افزود: از این طریق می توان با ایجاد بستر مناسب برای فعالیت این شرکت ها، امکان ارتقای کیفیت خدمات مختلف از قبیل بیماریابی، انتقال و مسایل رفاهی که توسط این شرکت ها انجام می شود را فراهم کرد.  

مشکینی ادامه داد: همچنین باید برای سرمایه گذاران در این عرصه، فضای سالم و قابل اعتمادی فراهم کرده و شاخص‌های ارزیابی و استانداردهای لازم به صورت شفاف برای فعالیت ها تعریف کرد.

معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تاکید کرد:این آیین نامه، در حقیقت ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از اعمال سلیقه هر یک از فعالان گردشگر سلامت که ممکن است سبب ضربه و آسیب در بحث گردشگری سلامت شود را به کمترین حد ممکن رساند.

وی تصریح کرد: یکی از انتظارات و مطالبات مهم در این زمینه حذف فعالان غیر قانونی و فاقد صلاحیت که به اصطلاح دلال گفته می شوند بوده و مهمترین کاری که می توان برای حذف فعالیت‌های غیر قانونی انجام داد، شکل دهی شرکت های دارای مجوز به صورت شفاف بود.

مشکینی با بیان اینکه در معاونت درمان وزارت بهداشت بعد از ابلاغ این آیین‌نامه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بلافاصله امکان دریافت مجوز در کل کشور به شکل الکترونیک و غیر حضوری فراهم شد، افزود: صلاحیت شرکت های تسهیل گر سلامت جهت تعامل آنها با بیمارستان های دارای گواهینامه پذیرش بیماران خارجی از طریق اداره صدور پروانه محرز خواهد شد.

معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، گفت: برای تسهیل و به حداقل رساندن مراجعات حضوری و نیز در راستای الکترونیک کردن خدمات، صدور مجوز این شرکت ها با توجه به فراهم بودن بستر سامانه صدور پروانه ها از طریق این سامانه به نشانی Parvaneh.behdasht.gov.ir  در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می شود، که می توان گفت اقدامی مهم و شایسته است

وی ادامه داد: داشبوردهای تعریف شده در این سامانه، زمان رسیدگی به درخواست ها را به حداقل ممکن می رسانند. البته رسیدن به اهداف این ابزار خوب، نیازمند مشارکت و عملکرد مناسب دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است.  

مشکینی در پایان خاطرنشان کرد: مدت مدیدی بود که فعالان گردشگری سلامت منتظر دریافت مجوزهای رسمی از سوی وزارت بهداشت بودند که ابلاغ این آیین نامه و صدور مجوز در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت الکترونیک، شیرینی این اتفاق را دو چندان خواهد کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیمارستان درمان سلامت وزارت بهداشت گردشگری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، علی‌ ضامن صالحی‌فرد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدمات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

وی افزود: سلامت خانواده و جوانی جمعیت، دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه، برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.

علی‌ضامن صالحی‌فرد در راستای تشریح اقدامات مثبت در حوزه بهداشت و درمان این استان، اظهار کرد: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده، از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری از افزایش یک درصدی موالید در استان، طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان، در سال جاری، با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، بیان داشت: مقرر شده تا امسال، ارزیابی در این خصوص انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی، دسترسی دارند و در سال جاری، هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان، پیش‌بینی شده است.

صالحی‌فرد با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان، طی سال گذشته، تصریح کرد: در این پویش، بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون، شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها، کمک‌کننده بوده است.

خبرنگار: زهرا خدابنده

انتهای پیام/

کد خبر: 1228248 برچسب‌ها مدافعان سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • فراخوان ثبت نام شرکت در آزمون رادیو آماتوری سال ۱۴۰۳
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت