Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گردوغبار ناشی از وزش بادهای 120 روزه به حدود 500 هزار کیلومتر مربع از مساحت استان های شرقی ایران و نواحی جنوب و جنوب غرب افغانستان و پاکستان نفوذ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری در گفت گو با عصرهامون، اظهار داشت: امروز دیگر نمی توان گفت وزش بادهای 120 روزه محلی است چرا که دامنه وزش این بادها و پیامدهای ناشی از آن تنها یک شهر و یک کشور را درگیر نمی کند بلکه چندین استان در کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در جریان وزش باد شدید شبانه روز گذشته در شمال استان که سرعت وزش باد در زابل به 119 کیلومتر بر ساعت رسید، یک توده عظیم گردوغباری در نواحی شرقی ایران شکل گرفت که رفته رفته به نواحی جنوبی نفوذ کرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بررسی و تحلیل تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که این توده گردوغباری مساحت قابل توجهی از پاکستان و جنوب شرق ایران را فرا گرفته که محدوده تحت تأثیر آن در حدود 500 هزار کیلومتر مربع برآورد می شود.

وی ادامه داد: این توفان گردوغباری علاوه بر نواحی مرکزی و جنوبی استان، بخش هایی از ولایات نیمروز، فراه و هلمند افغانستان و مساحت قابل توجهی از ولایت بلوچستان پاکستان را در بر گرفت.

حیدری با بیان اینکه داده های زمینی نیز تصاویر و تحلیل های سنجش از دور را تأیید می کند، ادامه داد: برای نمونه دیروز به سبب نفوذ گردوغبار به پاکستان، دید افقی در شهر پنجگور این کشور به هزار متر کاهش یافت.

وی گفت: گردوغبار همچنین دید افقی در میرجاوه، زاهدان، سراوان و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان را به 500 تا هزار متر کاهش داد و شرایط کیفی هوا را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

وی در خصوص پیش بینی وضع جوی در سواحل استان نیز اذعان داشت: در ساعات آینده روی دریا و در سواحل به ویژه نواحی شرقی وزش باد خواهیم داشت و پیش بینی می شود از اواخر وقت امروز با توجه به افزایش شدت وزش باد، افزایش ارتفاع موج به ویژه در نواحی شرقی دریا را نیز داشته باشیم. همچنین بروز پدیده گردوخاک در برخی نقاط سواحل نیز دور از انتظار نیست.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته، زاهدان با ثبت دمای 19 درجه سانتی گراد در سردترین ساعات، خنک ترین شهر استان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی غبار محلی و افزایش دما در البرز

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار و آرام تا ابتدای هفته آینده در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن در بعضی ساعات غبار محلی و روند افزایش دما در استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان کرد: امروز چهارشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی در بعضی ساعات، پنج شنبه آسمان صاف همراه با گاهی افزایش غبار و جمعه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با گاهی غبار محلی است.

کد خبر 6081130

دیگر خبرها

  • ضریح مطهر حضرت هلال بن علی (ع) غبار روبی و عطرافشانی شد
  • تصاویر جدید از سیلاب در مرز بین المللی ریمدان + ویدئو
  • رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند! | حمله خیالی بزرگ به ایران!
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیلی‌ها درباره حمله به ایران
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • پیش بینی غبار محلی و افزایش دما در البرز
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • پیش‌بینی زمان وزش طوفان‌های گرد‌ و غبار با هوش مصنوعی
  • آستانه امام مهربانی‌ها و مجال خدمتی به گستره ایران
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد